Combirig van fluorcarbon en braid


Gebruikersavatar
Martijn de Boer
Berichten: 350
Lid geworden op: 03-12-2005 19:52

26-04-2008 21:23

Hans,

Ik gebruik voor deze rig ook de Mahin (leader)knoop.
Een ringetje wil ik bewust niet, dat glimt me teveel.
Bij een bodemrig een microwartel vind ik te zwaar, dus te lomp.
Bij een popup rig kan wel, ik balanceer hem dan perfect uit m.b.v putty.
Maar wat is voor jou de rede om fluorcarbon te gebruiken, als je er toch 's nachts mee vist?

Kees, voor welk materiaal heb je het fluorcarbon vervangen?
Als ze me missen... ...dan ben ik vissen!!
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

27-04-2008 13:16

Hans Sluijter schreef:Heb rig ringetjes van Korda. Was overigens een blank vannacht.



balen !
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

27-04-2008 15:47

@ Martijn,

Ik vis niet alleen maar 's nachts. Vis ook vaak overdag. Ga dan niet mn rig verwisselen omdat ik de nacht in ga of andersom.
Gebruikersavatar
Martijn de Boer
Berichten: 350
Lid geworden op: 03-12-2005 19:52

28-04-2008 18:23

Hans,

Ik bedoel waarom een moeilijke rig, een combi van fluorcarbon en braid, als een gewone combirig ook kan?

Ik heb deze rig geknoopt voor overdags op een zeer helder watertje, voor op een stek van 60cm diep met vol de zon erop. Het is de bedoeling dat ze mijn rig dus niet zien. 's nachts vis ik op diezelfde stek liever met een gewone combi, een knoopje minder, dus een zwak punt minder.
Maar inderdaad, ik ga bij schemer niet mijn hengel in draaien om de rig te werwisselen. Als ik hem dan toch ingedraaid heb, dan ook maar een gewone combirig eraan.


Martijn.
Als ze me missen... ...dan ben ik vissen!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-04-2008 19:51

Ligt er ook maar weer net aan. Als je 40 lbs mono gebruikt, dan blijft de zwakste schakel in het stukje gevlochten lijn van bijvoorbeeld 15 lbs.

Kijk eens bij de hard mono's die voor snoekonderlijntjes gebruikt kunnen worden. Die zijn harder en stijver dan bijvoorbeeld amnesia. Ook heel goed met sleeves af te klemmen voor de lusjes.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======