elastiek/sufix heavy skin rig


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stef Rijkers
Berichten: 173
Lid geworden op: 13-04-2008 13:31
Locatie: Gemert

15-04-2008 17:11

Hallo ik had een vraag aan de mense hier.
Ik wilde graag een rig maken van: een stuk heavy skin met stif coating,bungy elastiek, stukjes krimpkous, een tonwartel en een haakje maat 8.
Ik wil hiervan een soort rekkerrig maken om op een vijver te vissen waar veel gevist word en waar de vissen dus bestwel slim zijn.
Mijn vraag is dus hoe ik dat het beste zou kunnen doen zodat ik met mijn rig de karper te slim af kan zijn.
Want heb er al meerdere keeren in de koude maanden gevist met mijn broer en heb aleen maar af en toe n piepje gehad. :cry:
heb tot nu toe nog maar 3 of 4 karpers gezien die ervandaan kwamen dit jaar. heb er zelf met de feeder een zeelt gevangen maar voor de rest nog niet dus.

Alvast bedankt hoop dat iemand me kan helpen.

M.v.g Stef Rijkers
!may the carpforce be with you!


greetings from Stef
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

15-04-2008 17:30

slimme karpers :roll:
s,winters willen ze niet altijd azen he :wink:
maare... hoe weet jij zeker dat het aan je onderlijn ligt dan en waarom kies je speciefiek voor een bumgierig.
ik zoe zeggen laat het gewoon is simpel bijv: onderlijntje van 18cm met een line aligner dat is vaak al genoeg. en wie zegt dat je aas niet goed is?
groete stefan
zal wel......!
Gebruikersavatar
Stef Rijkers
Berichten: 173
Lid geworden op: 13-04-2008 13:31
Locatie: Gemert

15-04-2008 18:39

hee bedankt voor je antwoord maarja ik denk dat omdat iedereen er met die ronde knikkers vist en allemaal standaard rigjes en ik had toevallig een artikel gelezen over de bungierig dus ik denk vn ja miss werkt dat dan wel:) :D
!may the carpforce be with you!


greetings from Stef
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

15-04-2008 19:35

snij is een ronde kinkker vierkant en voer gebroken boilies bij ook een idee.
dat doe ik altijd op wat drukker bevist water.
en wat onderlijn betreft probber gewoon wat ik hier boven geschreven heb voordat je zulke moeilijke onderlijnen gaat knopen dat scheelt je geld en tijd en ergernis als je bijvoorbeeld dat kut elastiekje over je wartel moet krijgen :oops:
ps kijk ff bij fotovan je rig topic en kijk naar die van kenny willems.

groete
zal wel......!
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

15-04-2008 21:52

als je dan toch een bungee rig wilt,koop dan gewoon van nash de trigga link onderlijn materiaal.niks geen geouwehoer.wel duur!25 euro voor een rolletje
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

16-04-2008 01:19

Tja voor kwaliteit betaal je, al twijfel ik over de werking van die nash onderlijn materiaal.
Denk maar aan droog knopen, een beetje nadenkend mens snapt de probleem al ;)

als het nat word rekt het en de knoop ?
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

16-04-2008 11:56

Begrijp de gedachte er wel achter Kenny, maar op de een of andere manier heb je hier toch geen last van. Waardoor? Geen idee..

Stef,

Wat je ook zou kunnen proberen is een "shot on the hook rig" en dan erg kort vissend en een line aligner. Nu heb je een rigje dat enorm snel gaat draaien en prikken.

Gr Tino 8)
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

16-04-2008 16:01

tino beunk schreef:Begrijp de gedachte er wel achter Kenny, maar op de een of andere manier heb je hier toch geen last van. Waardoor? Geen idee..

Stef,

Wat je ook zou kunnen proberen is een "shot on the hook rig" en dan erg kort vissend en een line aligner. Nu heb je een rigje dat enorm snel gaat draaien en prikken.

Gr Tino 8)



Kenny VS tino hahaha het begint op te vallen jongens. Maar kan verder geen kwaad is wel goed twee van zulke scherpe moderators. :lol:
vr gr peter
Plaats reactie