Elastiekje "pellet band"


Plaats reactie
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

12-04-2008 22:07

Goed, hier komt mijn probleem.
Ik had een pakje Ashima Pellet Band M van vorig jaar (naar schatting in mei gekocht). Vandaag een sessie gemaakt van 24 uur. Ik haal ongeveer 1x in de 6 uur op. Mijn maat viste ook met dezelfde elastiekjes van mij. Totaal dus 4 hengels waarbij het aas vast zit aan de d-rig met ringetje en dan mbv een elastiekje en een boiliestoppertje (rigs en elastiekje pas eergisteren gemaakt en nog niet mee gevist dus het materiaal kwam pas allemaal net uit de verpakking!). 5x is voorgekomen dat het elastiekje gebroken is als ik opnieuw in wilde gooien. Misschien zat ik dus zonder aas te vissen! :( Maar misschien is het wel gebeurd met binnendraaien. Hebben jullie dezelfde ervaringen? Moet er eigenlijk een houdbaarheidsdatum op? Of als ze in het zakje blijven in het koffertje blijven ze goed? Of is het gewoon pech?

Wim
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

13-04-2008 11:17

mischien wel een oud zakje gekocht?
ik zelf test ze altijd even ik trek ze altijd zo ver mogelijk uit en dan kun je wel zien of ze verrot zijn of beschadigt. zelf gebruik ik die van pb maatje m nooit geen problemen mee gehad.
zal wel......!
Bert-Jan Bosman
Berichten: 191
Lid geworden op: 02-02-2006 18:19
Locatie: Genemuiden

13-04-2008 12:14

heb zo het idee dat ze verstaffen. Dus nadat ze wat langere tijd uit het zakje zijn geweest of in het zakje in je koffer/doos hebben gezeten kunnen ze idd verdroogd zijn. Die van mij worden ook wat harder, droger en bruiner en ze gaan aan elkaar plakken. Maar ik denk wel dat het dus verstandig is zoals stefan al zij even voor het ingooien te controleren of ze nog goed zijn. Maar ik denk persoonlijk dat als je ze niet teveel blootstelt aan zon en het water voor je ze gebruikt er niets aan de hand hoort te zijn.
bb mix anders nix
Gebruikersavatar
Martin Flierman
Berichten: 287
Lid geworden op: 30-11-2004 17:40
Locatie: Harns

13-04-2008 14:01

Ik heb twee zakjes gekregen van iemand met een beugel perfecte dingen en ik kan de komende 10 jaar vooruit(mits ze niet gaar worden wat wel waarschijnlijk is).
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

13-04-2008 14:17

nou martin als die elastiekjes net zo sterk zijn als die steiger delen van jou hoef je je eigen daar vast geen zorgen over te maken :wink: ik heb ook wel eens beugel elastiekjes gebruikt werkt perfect alleen met wat hardere boilies bijv: dynamite pop ups die toch best hard zijn wil het elastiekje wel eens beschadigen bespaar dan ook niet die ene 5 cent en zet er gelijk een nieuwe op :wink:
zal wel......!
Gebruikersavatar
Martin Flierman
Berichten: 287
Lid geworden op: 30-11-2004 17:40
Locatie: Harns

13-04-2008 14:30

hahahaha super :lol:
Plaats reactie