Glaslood


Nick Flip

11-05-2008 00:19

Zoals ik al eerder vermelde in dit topic is ijzer/metaal het zwaarst na lood.

Nick
Gebruikersavatar
Stef Rijkers
Berichten: 173
Lid geworden op: 13-04-2008 13:31
Locatie: Gemert

11-05-2008 10:10

weg met dat "lood" ik vis altijd op de zelfde plek vd vijver hier in de buurt en het is op een stek redelijk ondiep en ik merkte gewoon dat de vissen die er bij kwamen ergens van schrokken en ik vis gewoon met alles hetzelfde behalve dan het lood vervangen door glaslood .
naderhand heb ik er weer gewoon lood aan gedaan en toen nog net mooi 2 kapertjes geland
!may the carpforce be with you!


greetings from Stef
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

11-05-2008 21:16

beton is een mengsel van grind, zand en portlandcement.
een gewicht maken van beton zal dan ook niet meevallen, omdat het grind dat er voor gebruikt wordt al groter is dan de beoogde grootte die wij nodig zijn.

of je moet alles in vervolg willen uitroeien 8) .

gr
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
marijn alons
Berichten: 250
Lid geworden op: 18-09-2006 19:58
Locatie: dronten

12-05-2008 14:15

DE oplossing, goud en platina :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-05-2008 16:09

Dichtheid beton 2.5 gram per ml
Dichtheid glas 2.7 gram per ml
Dichtheid ijzer 7.9 gram per ml
Dichtheid lood 11.3 gram per ml
Dichtheid wolfraam 19.3 gram per ml
Dichtheid goud 19.3 gram per ml

Vanaf ijzer wordt het pas wat.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

12-05-2008 21:09

en het zogenaamde tungsten dan? is dat niet wat?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-05-2008 21:20

Tungsten is engels voor wolfraam. Staat in mijn lijstje en is zwaarder. Alleen om daar peerloodjes van 3 ounce van te maken wordt wat duur vermoed ik. Als loodhagel wordt het al gebruikt meen ik.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

12-05-2008 21:34

Diamond Weights

Diamond Weights is een prachtige uitvinding van Christopher Riddell van de firma AVO Invents.

Echt een revolutie voor de karpervisser die nog meer wil vangen! Diamond Weight is net zo`n doorbraak als de hair-rig en de boilie, een innoverend product dat volledig doorzichtig en transparant is.

Het "lood" breek of barst niet als je het tegen de vloer aan zou gooien dan krijg je wel krassen op het lood maar het bijzondere is dat de krasjes onder water opgevuld worden met water en de onzichtbaarheid is daarom niet of nauwelijks beïnvloedbaar.

Het gedetailleerde productieproces is natuurlijk strikt geheim, maar het lood is gemaakt van een apart soort glas, met een speciale mix van componenten, die er voor zorgen dat het transparante eindproduct bijna zo hard als diamant is, van daar de naam "Diamond Weights"

Er is op dit moment niets vergelijkbaars als de gewichten van Diamond Weights op onze planeet.....

Wat zij hebben uitgevonden is echt verbazend, een loodvrij visserijgewicht dat volledig onzichtbaar is in het water en voor 100% milieuvriendelijk.

Dit is nooit eerder gedaan. Velen hebben het idee gehad om iets als de gewichten van Diamond Weights te maken, maar doen is een uitvinding op zichzelf....

In tegenstelling tot andere gewichten die vandaag de dag op de markt zijn te verkrijgen zullen de gewichten van Diamond Weights zich in haar omgeving aanpassen, op wat voor bodem dan ook. De vissen zullen niet "spooked" zijn door deze gewichten! Diamond Weights worden ook wel "glaslood"genoemd

Dit is niet het enige product waar zijn aan werken, als u denkt dat dit al goed is , dan zou u de andere projecten eens moeten zien! Die zullen in de loop van de volgende 18 maanden vrijgegeven worden. Het doel is niet alleen de technologie te veranderen, maar ze volledig te hervormen.

In het algemeen, zetten de vissers hun visserij vóór het milieu. Men weet sinds enige tijd dat lood wat gebruikt wordt in de visserij voor het milieu schadelijk kan zijn, vooral voor onze wateren, vissen en vogels. En wij weten niet wat de toekomstige gevolgen van dit zullen zijn.

Het lood is een giftig metaal dat, in voldoende hoeveelheden, ongunstige gevolgen voor de zenuwen en reproductieve systemen van dieren heeft. Wanneer lood door een gebroken lijn of andere middelen wordt verloren, kunnen de water vogels hen per ongeluk eten. De water vogels, eenden en zwanen slikken vaak lood door wanneer zij kiezelstenen van de bodem op scheppen om te helpen hun voedsel te malen.

één enkel loodgewicht kan een watervogel aan een dodelijke dosis lood blootstellen. Zinkloden die minder dan 50 gram wegen of kleiner zijn dan 2 cm, kunnen makkelijk worden doorgeslikt. Waar veel gevist wordt, zijn de watervogels in gevaar

Het effect op water vogels en het water, leiden de verloren loodgewichten een last voor het milieu. Andere bronnen die lood bevatten die slecht zijn voor ons en het milieu (b.v. aardolie, verven, aardewerk, enz.) zijn geëlimineerd, aangezien het lood giftig is en de hersenen, nier, en bloedfuncties aantasten.

Wanneer men bewust is van de negatieve invloeden van lood op het wild en het milieu, waarderen de meeste vissers zeker de behoefte om dit te veranderen.

In 1987 beperkte het UK het gebruik van lood minder dan 28 gram. Op de Canadese nationale parken en de nationale wildgebieden, is het onwettig om lood te gebruiken wat minder dan 50 gram weegt, een verbod dat in 1997 in ging.

In 2002, debatteerde het Canadese Lagerhuis de voorgestelde wetgeving om de beperkingen van het gebruik van lood over het land uit te breiden. In Februari 2004, heeft het federale agentschap in Canada verantwoordelijk voor milieubescherming aangekondigd om acties te ondernemen en strenger na te streven om het invoer van lood te belemmeren, vervaardiging, en verkoop van lood te verbieden.

In Australië, hebben de leiders gedebatteerd om het gebruik van lood in vistuig te beperken. In Oktober 2005, besprak de Wetgevende Raad van Nieuw Zuid-Wales (staatssenaat ) de voorgestelde beperkingen van Canada en de leden van het Parlement waren eens over de strengheid van deze kwestie.

In Denemarken, zijn de bedrijven sinds 2002 belemmerd van het invoeren en marketing om het even welk product dat lood bevat. Het verbod was ingegaan op December 2002, voor zowel de sportvisserij als commerciële vistuigen.

Hoe lang zal het nog duren eer dit ook in Nederland plaats zal gaan vinden?

Het maken van een vervangend lood kan u slechts helpen om vissen blijven te vangen en is tegelijkertijd een reusachtige voorwaartse stap in de goede richting. Het gebruiken van de gewichten van de Diamant Weights kan uw vangsten niet alleen verhogen maar in de zelfde tijd helpt u mee om het milieu te bewaren.


Afbeelding

bron: http://www.hengelsportgroothandel-shamrock.com
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-05-2008 21:50

Na deze reclamepraat. Onmogelijk dat een zwaan een werplood van 3 ounce inslikt. Probleem is hier loodhagel die witvissers en de jacht gebruiken. Is daarom verboden bij bepaalde formaten in een aantal landen. Voor onzichtbaar moet de refractie gelijk zijn aan water. Lijkt mij tenminste een wat twijfelachtig statement. Wat is verder de dichtheid of verhouding tussen volume en gewicht? Die is op zijn best hooguit een derde van lood. Maakt het niet het ideale verwerp gewicht. Wat zijn de kosten? Prijs/gewicht verhouding is momenteel minder gunstig dan lood. Slechts verkrijgbaar in 1 en 2 ounce. Kortom, leuk alternatief net als die keitjes, maar nog geen 100% vervanging voor lood. Mag hopen dat er nog wat verder gezocht wordt, voor als lood over een aantal jaren verboden wordt. (Als het nou maar geen loodglas is :D , maar dat terzijde.)

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
wiebrand dragt

12-05-2008 22:10

Karperclubnoord is op dit moment het glaslood aan het testen.

Dit met voledige toesteming van de leverancier in Nederland.
Wat ik al wel kan melden dat de schittering waar iedereen het steeds over heeft minimaal is.
Ook het kapot gooien is haast onmogelijk.
We zijn het nu aan het testen op het echte gebruik, en de resultaten daarvan vallen ook niet tegen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-05-2008 22:23

CarpBoard is het niet aan het testen. :D
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
wiebrand dragt

12-05-2008 22:25

hahahah hoeft ook niet doen wij toch al

doen jullie weer wat anders
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

13-05-2008 12:07

Toevallig kan ik nu ook oordelen over glaslood. Met een online bestelling een stuk gekregen van jawel 56 gram.
Is dit bruikbaar ?
NEE, in 1 stuk 56gram inline "glaslood" past 2x 114grams Korda Inline.
Ik krijg onmogelijk de trouwens zeer goed uitziende rubberen insert vast erin, waardoor ik een soort semi vastlood overhoud.
zichtbaarheid twijfel ik ook over bekijk deze foto.

Afbeelding
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

13-05-2008 13:06

wiebrand dragt schreef:Karperclubnoord is op dit moment het glaslood aan het testen.

Dit met voledige toesteming van de leverancier in Nederland.
Wat ik al wel kan melden dat de schittering waar iedereen het steeds over heeft minimaal is.
Ook het kapot gooien is haast onmogelijk.
We zijn het nu aan het testen op het echte gebruik, en de resultaten daarvan vallen ook niet tegen.


Afbeelding[/quote]

Schittering is wel duidelijk waarneembaar op de foto van Kenny
Mvg,
Stephan van Went
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

13-05-2008 14:47

Ja en die foto is met een simpele digitale gemaakt, met het oog was de schittering nog veel erger.
Vreemd vond ik ook dat mijn karpers er mee gingen spelen ;)
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-05-2008 15:44

Nou, dan valt die onzichtbaarheid ook wel mee. :roll:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

13-05-2008 16:35

Doet je wel denken of het enige nut heeft en het geen verkoop truc is.

Succes Karperclubnoord met testen, hoop nu niet dat ik jullie dromen verbroken heb ;)
en er toch een eerlijke en rechtvaardige test uitkomt.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

13-05-2008 16:43

Zullen de vangsten gerelateerd zijn aan het glaslood?! Ik betwijfel het...
~~Dreams can be true.~~
wiebrand dragt

13-05-2008 18:05

Onze dromen nee hoor het is een test mijn waarde

En ja op 10 cm water zul je zeker schittering zien, maar over het algemeen vis ik wat dieper.
En er is nu ook een inline op die heel goed past ook doorzichtig.
En als het troep is zullen we dat ook zeker melden

gr
wiebrand
Gebruikersavatar
Martin Flierman
Berichten: 287
Lid geworden op: 30-11-2004 17:40
Locatie: Harns

13-05-2008 20:03

Misschien herkennen ze dit niet als gevaar omdat ze het niet kennen.
En in hoeverre valt gewoon lood op.

Martin
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-05-2008 20:03

Johan, dat lood behoorlijk belastend is voor het milieu is algemeen bekend. Maar het is natuurlijk onmogelijk dat 'glaslood' 100% milieuvriendelijk is want dan is zoiets helemaal niet te produceren...
wiebrand dragt

13-05-2008 20:10

Nee maar dat tegenwoordig niets meer Aart.

Maar wel minder belastbaar voor de natuur
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

13-05-2008 22:22

[quote="Kenny Willems"]Toevallig kan ik nu ook oordelen over glaslood.
Ik krijg onmogelijk de trouwens zeer goed uitziende rubberen insert vast erin, waardoor ik een soort semi vastlood overhoud.
quote]



heb je het hier over het speciaal voor dit werpgewicht ontworpen insert??
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

13-05-2008 22:58

Martin, ook al zitten mijn karpers veilig, en het "lood" kunnen zien en mee gaan spelen, hoe zal het dan zijn met karpers in dressuur wateren.

wiebrand, 10cm water lag die niet op, maak je daar maar geen zorgen om, nee die lag netjes op 120cm waar ik regelmatig op vis dus een kloppende diepte.

Johan, ja ik heb het over de speciaal ontworpen inserts, en krijg die echt niet vast hou gewoon een schuivend geheel.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Martin Flierman
Berichten: 287
Lid geworden op: 30-11-2004 17:40
Locatie: Harns

14-05-2008 17:31

Daar doelde ik idd op Kenny