Wat doe ik verkeerd onderlijn in de klit


Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

04-04-2008 18:41

Ziet er goed uit.
Hoeveel boilies heb je nu op je hair zitten..?
En misschien kan je er halve boilies in het pva netje doen net wat meer smaakstof komt er dan vrij.
Verder zou je op de haak een klein stukje krimpkous kunnen doen voor de iets betere inhaking maar dit ziet er verder prima uit.
Ik ben precies hetzelfde begonnen en gewoon gevangen.

Gr Remco

Ps Spelender wijs leren en je bent nooit uitgeleert
Anonymous

04-04-2008 19:16

er zit 1 bollie aan de hair

dus deze haak is wel goed hij oogt een beetje klein namelijk ?
Gebruikersavatar
Chiel Robben
Berichten: 29
Lid geworden op: 03-06-2007 23:00
Locatie: Denemarken
Contacteer:

04-04-2008 20:14

Enrico ten Bosch schreef:nou mensen volgens mij is het wel gelukt

is het goed zo ?

Afbeelding

het is trouwens Korda Wide Gape Hook maat 6
is dit een beetje goede haak ?

De swirvel moet er nog verder in, tot het klik zegt, en helemal vast zit. En dan moet het tailrubber niet al te strak zitten, zo dat het lood er makkelijk af valt als het vast gast zitten.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

05-04-2008 19:02

ik doe dan ook nog af en toe eens een stukje rubber over het warteltje van het lood heen.
en korda wide gape is een zeer goede haak :wink:
zal wel......!
Bob Duisters
Berichten: 100
Lid geworden op: 15-07-2007 17:54
Contacteer:

05-04-2008 19:07

Enrico ten Bosch schreef:nou mensen volgens mij is het wel gelukt

is het goed zo ?

Afbeelding

het is trouwens Korda Wide Gape Hook maat 6
is dit een beetje goede haak ?


Ziet er goed uit, Met Wide Gape haken van korda vis ik ook, maar ik vis liever met maatje 8 maar dat is persoonlijk.
Nick Flip

06-04-2008 21:14

Je worp afremmen omdat:
Je onderlijn dan strekt en hij strak of strakker op de bodem legt.
Je dan minder snel in de war gooit.
Je geen bocht in je lijn hebt (handig als het hard waait en je beetje ver legt ivm. je swingers)

Nick
Anonymous

06-04-2008 21:27

remco de koster schreef:Ziet er goed uit.
Hoeveel boilies heb je nu op je hair zitten..?
En misschien kan je er halve boilies in het pva netje doen net wat meer smaakstof komt er dan vrij.
Verder zou je op de haak een klein stukje krimpkous kunnen doen voor de iets betere inhaking maar dit ziet er verder prima uit.
Ik ben precies hetzelfde begonnen en gewoon gevangen.

Gr Remco

Ps Spelender wijs leren en je bent nooit uitgeleert


waar moet die krimpkous ongeveer komen ?
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

07-04-2008 01:14

Afbeelding
rest is niet zo belangrijk voor je maar zo iets misschien is duidelijk hoe je krimpkous kan lopen van je haak oog.
Zoals je ziet is het heel simpel te maken, omdat de haak oog een korda haak als in een hoek staat hoef je hem alleen maar te verlengen met 1cm dan is het al goed.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

07-04-2008 08:21

Enrico ten Bosch schreef:nou mensen volgens mij is het wel gelukt

is het goed zo ?

Afbeelding

het is trouwens Korda Wide Gape Hook maat 6
is dit een beetje goede haak ?


Dat ziet er goed uit Enrico! :D
De nylonlijn is wel lastig door de tube te krijgen. Ik doe dit meestal met wat siliconenspray. Dan glijdt het er zo doorheen :wink:

En die haak zit volgens mij wel goed hoor :D

Met vriendelijke groet,

Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Anonymous

07-04-2008 15:46

mm klote
ik heb net krimpkous gekocht en wil het er om heen doen
maar ik heb 10 lijnen gekocht op internet maar krijg de krimp kous niet over de haak omdat de lijnen al in elkaar zitten :(

eff kijken hoe ik dat ga doen :)
Anonymous

07-04-2008 16:12

Enrico ten Bosch schreef:mm klote
ik heb net krimpkous gekocht en wil het er om heen doen
maar ik heb 10 lijnen gekocht op internet maar krijg de krimp kous niet over de haak omdat de lijnen al in elkaar zitten :(

eff kijken hoe ik dat ga doen :)


ik heb de lijn bij de wartel afgeknipt en de krimpkous er op gedaan en weer aan elkaar gemaakt
het onderlijntje is nu wel iets korter maar het zit er op
ook heb ik bij de wartel een krimpkousje gedaan dat kreeg ik als tip van iemand en zie het welleens vaker
(alleen vraag ik me af wat voor nu het heeft :) )

Is het zo goed ?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-04-2008 16:56

Ik kan niet zien wat voor knoop je voor de wartel hebt gebruikt maar als die goed is kun je ook je onderlijnen zelf maken, is veel goedkoper namelijk.

Krimpkous over de knoop van de wartel is om de knoop te beschermen en het staat wel stoer.
Vissen is een hobby, geen religie!
Anonymous

07-04-2008 17:02

Douwe Bijlsma schreef:Ik kan niet zien wat voor knoop je voor de wartel hebt gebruikt maar als die goed is kun je ook je onderlijnen zelf maken, is veel goedkoper namelijk.

Krimpkous over de knoop van de wartel is om de knoop te beschermen en het staat wel stoer.



de knoop die ik heb gebruikt is als volgt

draad er door heen 6 keer rond draaien en er weer door heen en aantrekken

is het krimkous om de haak goed ?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-04-2008 17:07

Alleen nog krimpen niet meer buigen anders scherm je de punt van de haak teveel af.
Vissen is een hobby, geen religie!
Anonymous

08-04-2008 14:08

ik heb net even dit filmpje zitten kijken
http://nl.youtube.com/watch?v=E5W1rVYqhdo

en zie dat er gezecht word dat je een gaatje in het krimpkousje moet maken die bij de haak zit en daar je onderlijn door moet halen
dat heb ik dus niet gedaan is dit echt belangrijk ?

verder zie ik ook dat hij een stukje silicone slang om de haak doe om de hair tegen de haak te houden

is dit allemaal belangrijk ?
zo ja dan kan ik weer even over nieuw beginnen :)
Anonymous

08-04-2008 18:27

ik heb haak korda wide gape maat 8 gekocht

maar is deze haak niet te klein ?
Anonymous

08-04-2008 19:50

ik heb me eerste onderlijn gemaakt zoals in het filmpje als het goed is

Afbeelding
foto is klikbaar om het groter te maken


is het zo goed met dat gaatje in de krimpkous ?
of beter gewoon heelemaal door het krimpkous heen zoals eerder hier in het topic ?
Anonymous

09-04-2008 02:30

bij sommige zie je het krimpkous naar buiten of naar binnen gebogen wat is nu juist
of wanneer moet het naar binnen gebogen of naar buiten ?
Anonymous

09-04-2008 16:33

Niemand ?
ik zou graag vanavond nog wat lijntjes maken ga morgen vissen
Gebruikersavatar
Bart Bruggeman
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-01-2008 19:20

09-04-2008 16:42

de krimkous naar de haakpunt buigen..! hoeveel graden is voor iedereen anders.
Dit is voor een betere inhaking
"Leg de mat maar klaar, we gaan vangen...!!!"
peter andrae

10-04-2008 07:42

Enrico dat hoef jij niet te doen met je afgebeelde rig alleen maar krimpen is voldoende.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

10-04-2008 12:40

Om het even wat makkelijker te maken voor jou het volgende:

Je hebt in principe 2 soorten haken, waar jij op dit moment zeker rekening moet houden ivm met het krimpkous (je hebt er officieel wel meer, maar op het even gemakkelijk te houden).

- Ten eerste de haken die jij gebruikt. Dus met het haakpuntje iets naar de haaksteel gericht.

- Ten tweede de haken met een recht puntje.
Afbeelding

Als je goed kijkt naar jou rig heb je je krimpkous door laten lopen vanaf de haaksteel. Dus ZONDER te buigen. Met zo'n haakje die jij gebruikt zou ik hem ook niet afschermen, omdat de haakpunt alwat naar binnen staat en dus niet supersnel zou prikken. Zou je het krimpkous daarentegen wel buigen dan krijg je een haak die nauwelijk prikt. Je sluit hem als ware in.

Wat je in je hoofd kunt houden is het volgende: Trek een rechte lijn vanaf de haakpunt. Als de lijn tegen het krimpkous of haaksteel komt, heb je een haak die niet supersnel zou prikken. Deze hoef je dus ook niet af te schermen met krimpkous.

Komt de haakpunt wel langs het krimpkous of haaksteel, dan heb je een haak die snel vlees zou pakken. Deze kan je wel afschermen( krimpkous naar binnen buigen). Dan zou de haak pas in het harde gedeelte vlees pakken en de kans op losschiets tot een minimum beperken.

Jij hebt nu gebruik gemaakt, door de lijn uit je krimpkous te laten lopen doormiddel van een gaatje (line aligner). Dit betekent dat de haak sneller zou gaan draaien. Je moet met zulke dingen wel opassen dat je hem niet te lang vis ( je lijntje), want dan zou je de vis wel eens diep in de bek kunnen gaan haken ( zacht vlees).

Afbeelding

Als je er zo iets van maakt komt het helemaal goed en ga je zeker vis vangen!

8)
~~Dreams can be true.~~
Anonymous

10-04-2008 15:03

tino beunk schreef:Om het even wat makkelijker te maken voor jou het volgende:

Je hebt in principe 2 soorten haken, waar jij op dit moment zeker rekening moet houden ivm met het krimpkous (je hebt er officieel wel meer, maar op het even gemakkelijk te houden).

- Ten eerste de haken die jij gebruikt. Dus met het haakpuntje iets naar de haaksteel gericht.

- Ten tweede de haken met een recht puntje.
Afbeelding

Als je goed kijkt naar jou rig heb je je krimpkous door laten lopen vanaf de haaksteel. Dus ZONDER te buigen. Met zo'n haakje die jij gebruikt zou ik hem ook niet afschermen, omdat de haakpunt alwat naar binnen staat en dus niet supersnel zou prikken. Zou je het krimpkous daarentegen wel buigen dan krijg je een haak die nauwelijk prikt. Je sluit hem als ware in.

Wat je in je hoofd kunt houden is het volgende: Trek een rechte lijn vanaf de haakpunt. Als de lijn tegen het krimpkous of haaksteel komt, heb je een haak die niet supersnel zou prikken. Deze hoef je dus ook niet af te schermen met krimpkous.

Komt de haakpunt wel langs het krimpkous of haaksteel, dan heb je een haak die snel vlees zou pakken. Deze kan je wel afschermen( krimpkous naar binnen buigen). Dan zou de haak pas in het harde gedeelte vlees pakken en de kans op losschiets tot een minimum beperken.

Jij hebt nu gebruik gemaakt, door de lijn uit je krimpkous te laten lopen doormiddel van een gaatje (line aligner). Dit betekent dat de haak sneller zou gaan draaien. Je moet met zulke dingen wel opassen dat je hem niet te lang vis ( je lijntje), want dan zou je de vis wel eens diep in de bek kunnen gaan haken ( zacht vlees).

Afbeelding

Als je er zo iets van maakt komt het helemaal goed en ga je zeker vis vangen!

8)


mooie uitleg en ik begin het te begrijpen

dus een line aligner (met gaatje) kan wel maar dan met een korte rig

en met de haken die ik gebruik hoef ik m alleen wat te verlengen of een line aligner en niet te buigen