Leadcore montage


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

20-02-2008 20:04

Ik wil graag eens met leadcore gaan vissen. Wat is een veilige montage om met leadcore te vissen? Ik maak gebruik van de safety clips.
Een foto ervan maakt het natuurlijk helemaal duidelijk!
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

20-02-2008 23:42

gewoon bolt rig systeem en er zeker van zijn dat je lood los komt
en vissen zonder weer haak is ook wel van belang.
je kunt complete leadcore setjes kopen van de firma fox.
in bolt rig systeem en helicopter systeem hoef je zelf niet kloten met splicen :wink:
3 systemen voor 7 euro of zo iets.
en waarom wil je et eigelijk met leadcore gaan proberen?
ik wil het zo min mogelijk meer gaan gebruiken je hebt tegen woordig hele goeie verzwaarde tube.
en flying backleads en die zinkertjes van solar met dat spul ligt ook alles mooi op de bodem lijkt mij.
groete
zal wel......!
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

21-02-2008 00:54

Leadcore is een mooi product . Ik gebruik het alweer een poosje en het bevalt me goed . Geen gemier met tube . Ik heb complete leaders met inline lood of safety in mijn tas . Ik kan op iedere situatie snel inspringen . En gaat er eens iets kapot , even weer een lusje in mijn hoofdlijn maken , backlead erop , leader eraan en vissen maar weer . En het ligt altijd mooi op de bodem . De leaders van Fox vindt ik niks , zit een te klein lusje en een dom warteltje aan , maar dat is natuurlijk ieder voor zich .
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

21-02-2008 09:29

hmmmz, wat zijn volgens jou wel goed leardcores dan?

een fototje zal ook erg nuttig zijn :)

maar watvoor nut heeft ut om leadcore te gebruike
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

21-02-2008 09:54

Als de bodem redelijk vlak is , dan zal je montage mooi vlak op de bodem liggen . En zoals ik al eerder vertelde , het is gewoon makkelijk .
Ik gebruik op dit moment zelf leaders van Indyline . Mooie soepele leader .
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Bob Duisters
Berichten: 100
Lid geworden op: 15-07-2007 17:54
Contacteer:

02-04-2008 22:45

Jeroen Huigen schreef:Als de bodem redelijk vlak is , dan zal je montage mooi vlak op de bodem liggen . En zoals ik al eerder vertelde , het is gewoon makkelijk .
Ik gebruik op dit moment zelf leaders van Indyline . Mooie soepele leader .



Een ander voordeel van leadcore is dat je het snel kan monteren, maar ik gebruik meestal gewoon safety systeem maar soms vis ik wel eens met leadcore.
Gebruikersavatar
sjors rutten
Berichten: 23
Lid geworden op: 01-04-2008 22:08

02-04-2008 23:01

ik vindt egt handig spul gebruik het nu een jaar maar ben er zeker tevrede over ik vas dan met de leadcore van ultimate maar die van x2 raad ik je af het is geen fijn spul je komt met je leadcore naald er bijna net door heen maar goed iedereen heeft zijn smaak
voor mij is karpervissen geen hobby maar mijn leven !!!
als ze me missen dan ben ik vissen
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

02-04-2008 23:13

Ik gebruik nu de leadcore van ultimate hot stuff. Daar zitten al twee lusjes aan dus geen gedoe met splicen ed! Heel eenvoudig te bevestigen inderdaad!
Goed te gebruiken als niet tegen opstakels vist.

Ik zet er meestal nog een simpel schuifloodje (8 of 10 gram) achter. Met inwerpen schuift die een mooi eindje naar achter en legt alles nog mooier over de bodem (een beetje vergelijkbaar met flying backlead, maar dan goedkoper :) )

Het probleem is wel dat de vis bij lijnbreuk moelijker van het stuk leadcore afkomt. Dus (zoals eerder gezegd) altijd combineren met een safety systeempje
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

03-04-2008 13:43

Indy Line heeft een mooie leadcore in haar assortiment. Genaamd Yuma
Heb deze zelf aangeschaft op de visma.


Gecoate gevlochten anti-kink leadcore. Yuma is geïnspireerd door de liefde voor de vis en ontwikkeld om het beschadigen van de vissenhuid te voorkomen. De zachte en gladde deklaag vermindert wrijving en voorkomt zo de mogelijkheid om de vissen op die manier te verwonden. De polymeer coating is ook ontwikkeld om de maximumweerstand tegen beschadiging door obstakels te verkrijgen. Het kinkt niet en is zeer gemakkelijk in het gebruik. De groene kleur van de gevlochten lijn in combinatie met de coating zorgt voor een camouflerend effect als die van slangenhuid.


check http://www.indyline.net
TTB Baits !
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

05-04-2008 09:18

Mooi spul he Ronald ?
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Arjan Brand1
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-01-2007 23:48
Locatie: Ridderkerk

08-04-2008 00:20

Ik heb een vraag over de kant en klare Fox setjes Leadcore.
Ik heb er nu een half jaar mee gevist verleden jaar en ben nog nooit zo veel lood verloren. Bij ELKE aanbeet lood kwijt. Ook bij missers....

Hebben jullie dat ook? Ik heb het inmiddels opgelost om het rubbertje van de safetyclip te vervangen door een rubbertje van Korda die is net even wat strakker. Alleen weet ik niet of het nu te strak zit om de safetyclip om het lood op het juiste moment te lossen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

08-04-2008 00:55

Fox is erg goed in verkoop van lood, misschien is dit een van de redenen ? :lol:
Even serieus, de clips van fox zijn in mijn ogen nutteloos.
Systeem is echt goed mooi pinnetje enzo echt perfect, alleen dat lood verlies is te snel en te veel niet echt goed voor het milieu.
Ik zou die clips ook vervangen door de korda clips of korda leaders gebruiken.

zelf maken is natuurlijk de beste oplossing maar ik begrijp wel waarom veel mensen problemen hebben met het maken.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

08-04-2008 11:10

schijnt dat die fox xlips een stuk beter werken met foxlood, en met ander lood veel lossers heeft.

en nog een vraag, wat is de beste knoop om je hoofdlijn aan het lusje van je leadcore te bevestigen?
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

08-04-2008 11:16

Gewoon Palomar of anders lus aan lus
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

17-04-2008 11:06

Arjan Brand1 schreef:Ik heb een vraag over de kant en klare Fox setjes Leadcore.
Ik heb er nu een half jaar mee gevist verleden jaar en ben nog nooit zo veel lood verloren. Bij ELKE aanbeet lood kwijt. Ook bij missers....

Hebben jullie dat ook? Ik heb het inmiddels opgelost om het rubbertje van de safetyclip te vervangen door een rubbertje van Korda die is net even wat strakker. Alleen weet ik niet of het nu te strak zit om de safetyclip om het lood op het juiste moment te lossen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?


sorry dat ik hetzo direct zeg, maar die clips zijn kl*te.

punt 1 de bijgeleverde tubes zijn te los waardoor je veel lood verliest.
punt 2 die dingen zijn veel te slap en breken zelfs bij het minste geringste.
na in 1 sessie 4 loden te zijn kwijtgeraakt heb ik ze meteen met doosje en al naar de vuilnisbak in geflikkerd.

dan liever iets durder spul maar wel degelijk.

MVG Tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
sjors rutten
Berichten: 23
Lid geworden op: 01-04-2008 22:08

18-04-2008 00:00

kijk een op internet dan heb je het zo onder de knie
http://www.carpmates.be/webpaginas/knopen%20haken%20lood%20rigs/leadcore.htm
kijk hier maar eeens na en dan zie je gelijk hoe het moet 1 uur en dan kun je het egt geloof mij

en als je een leadclip gebruikt ga dan voor kwaliteit en niet is dat goed koop

korda die zijn egt goed
voor mij is karpervissen geen hobby maar mijn leven !!!
als ze me missen dan ben ik vissen
Plaats reactie