Rig bij zachte bekken???


Jeroen Leuven

30-01-2003 09:13

Rob,

Ik ben het met je eens dat je op bepaalde zaken moet letten, maar dat informeren zal dan in de hengelsportwinkel moeten gebeuren.
Als dat niet gebeurd en een leek gaat gelijk met gevlochten lijn vissen dan zeg ik gebruik liever eerst nylon.

Gr.
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

30-01-2003 10:54

Klopt Jeroen, alleen er zijn nogal wat winkeliers die liever een paar dure rolletje's lijn verkopen ipv een goedkoop rolletje.
Gelukkig zijn er meer winkeliers die wel oog hebben voor de vis. Ik zei dat het makkelijker is als je er zelf bij bent juist omdat de visser die gevlochten lijnen niet gewend is, vaak als een gek naar zijn hengels vliegt en er vol in gaat hangen. Vaak zijn het de jongere vissers die beginnen met gevlochten. Als ze dan een run krijgen dan vergeet men vaak welke adviezen se hebben gekregen. Dan vervloeken ze de gevlochten lijnen of ze moeten van schade en schande wijs worden.
Je hebt alleen helemaal gelijk dat de winkelier de plicht heeft om één en ander uit te leggen als iemand bij hem komt voor gevlochten lijn.

mvg Rob
Willem Barnas

31-01-2003 19:44

Hiephoi,

Beetje kalm drillen wil evenals een soepele (1,75-2lb) stok ook weleens helpen, ben er eerlijk gezegd nog niet zo uit v.w.b. specifieke 'zachte-beken-haken', maar een kortstelertje lijkt beter, puur omdat die aggressiever is qua inhaking. Vis zelf veel met ESP Raptors T6, ook de G4 in de maat 5 en de TE Penetrator 2 #6 zijn okee, maar zoals ik al zei....Ik ben er nog niet echt uit. Waar ik wel uit ben zijn inderdaad die bent-hook-apparaten, daar valt volgens mij geen vijf minuten op te drillen als ie een zacht bekkie heeft...

Groet'n,
WB
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

01-02-2003 12:59

Ik ben het eens met de mening van arjan!! Maar ik probeer toch de haak zo klein mogenlijk te houden dit is soms wel zoeken maar het lukt wel!! Ik heb zo ook al op veel waters gevist.

vriendelijke karpergroeten nick