Rig met een zgn Mouth Snagger


Bob Pieter
Berichten: 99
Lid geworden op: 09-06-2003 02:00
Locatie: Utrecht

25-07-2007 17:05

Beste Collega vissers,

Heeft een van jullie toevallig al ervaring met de zgn Mouth Snagger?

Dit is een imitatie made/wormpje dat je over de haak steel schuift en zou moeten zorgen voor een betere in haking. Nu heb ik ze de afgelopen sessie 1x gebruikt en alsnog piepen gehad zonder dat dit resulteerde in een run (iets wat deze dingen zouden moeten vorkomen).

Nu heb ik voor de volgende sessie mijn hair is langer gemaakt, mogelijk was dat het probleem. Maar goed, is er al iemand die ervaring heeft met de3 Mouth Snagger en zo ja, was dit positief, en op wat voor water en rig heb je hem ingezet?

http://www.carp-meeting-point.com/shop/ ... 0klein.jpg

Alvast bedankt
Mietje Wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 03-05-2007 16:12

25-07-2007 19:05

Bedoel je wat ze in die korda films doen?
Dit kan toch ook gewoon met een shrink tube of bedoel je dit niet?

En Hoelang is je onderlijn afstand van je hair e.d soort haak...
Mischien fototje ?
You know youve played warcraft too much when....

Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

25-07-2007 19:10

Bob,

Heb er géén ervaring mee maar in feite is deze "Mouth Snagger" een andere uitvoering van de "Line Aligner". Ietsje meer uitgebreid doordat een kunstofmade gebruikt wordt dan gewoon een krimpkous.

In Engeland zou dit furore gemaakt hebben maar ik hou het nog steeds bij een gewone line aligner of een gebogen krimpkous.

Ik geloof werkelijk niet alles wat ze in Engeland vertellen plus dat je moet rekening houden dat er héél wat minder water is (nu wel niet, door de overstromingen) en dat het aantal vissers enorm hoog is. Wij kunnen zeker in België en Nederland niet klagen over het aantal waters die ons ter beschikking zijn.
In Engeland is er daardoor héél wat meer dressuur op deze waters en kunnen die ingewikkelde zaken wel aan de orde komen.

Kevin Maddocks zei destijds ooit:

ik ben terug naar de standaardrig overgestapt omdat de rig die ik gebruikte te gesofisticeerd was voor het water!

Dit zijn woorden die mij steeds bijgebleven zijn!!

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

25-07-2007 20:12

Is dit het "ding" dat Piet Vogel heeft beschreven in de spiegel?
tralalala....
Bob Pieter
Berichten: 99
Lid geworden op: 09-06-2003 02:00
Locatie: Utrecht

25-07-2007 21:20

bedankt voor de reacties.. met deze dingen kun je idd het zelfde doen als met een stukje shrink tube.
Ik was ook niet zo zeer opzoek naar dit product maar naar vliegbind veren\lijm etc om mijn karperhaar mee te camouvleren 8)
De verkoper wees me vervolgens deze dingetjes aan, ik ben nu dus zowel mijn eigen idee (haak camouvlage met vliegbind matriaal) als deze dingen aan het testen om te kijken of het iets opleverd. vandaar dat ik opzoek was naar mensen die er toevallig ook al mee hadden gevist, levert het de aankomende sessie niets extra op, gaan de snaggers de deur weer uit! :P
Of dit het zelfde is als wat er in de spiegel word bescheven weet ik niet! (ben niet in het bezit van de spiegel)
Gebruikersavatar
Chiel Haverkotte
Berichten: 45
Lid geworden op: 21-05-2007 21:53
Locatie: Slagharen

25-07-2007 21:35

Die piepjes die je krijgt worden never nooit voorkomen door deze mouth snaggers lijkt mij!

Het verhaaltje haak camouflage geloof ik zowieso niet in maar dat even apart...

De Mouth snaggers zijn er voor om de inhaking te bevorderen door de haaksteel te verlengen, je kan het ook zien als een nieuw type krimkous als het ware!

(kleine tip mischien is gewoon een keer je hengel pakken als je piepjes krijgt en niet altijd wachten op een run!!!)

Mvg chiel
Fishing is Life, The rest just Details!!!
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

26-07-2007 00:27

(hopelijk) een kleine reactie.
Daar ik verdeler ben van dit product zal de reactie misschien worden gezien als reclame en dus bevooroordeeld maar ja.

De Mouthsnagger doet deels hetzelfde als een krimpkous. Hij verlengt de haaksteel, heeft (omdat je lijn VOOR het eind eruit komt) een line aligne effect.

Grote voordeel ervan is dat je hem niet hoeft te krimpen. Je plaatst hem eenvoudig op je onderlijn/haak en als de haak aan vervanging toe is haal je hem eraf en plaats je hem op de volgende onderlijn.
Doordat hij in een kromming gegoten is blijft hij (langer) in de kromme vorm.

Als je er in gelooft (voor een ieder om zelf te beantwoorden) heeft hij een camouflerende werking (vorm van libelle larf of van een made) en omdat hij zonder haak drijft camoufleert hij ook iets van het gewicht van de haak.

Maakt het je aanbieding lomper (lees opvallender) is ook door een ieder zelf te beantwoorden. Net als of dit dan in je voordeel of in je nadeel werkt.

Loze piepen zal het niet voorkomen want als deze van lijnzwemmers zijn of van de wind dan helpt er niets tegen. Verder bestaan er geen wondermiddelen. Ik kan alleen vermelden dat deze mouthsnaggers mij (en vele anderen die hem geprobeerd hebben waarvan er enkelen ook niet in geloofden) zeker hebben overtuigd. Ben ik bevooroordeeld; misschien .......? Vergemakkelijkt het het maken van je rig; absoluut.
Suc6; Edwin
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-07-2007 08:45

ik vind het wel leuke dingetjes. Ze draaien de haak iig vliegensvlug en daar gaat het mij dan weer om.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-07-2007 09:06

Leuk, alle piepjes verzilveren in een karper op de kant. Worden brasems ook karpers.

In de Karperwereld een heel artikel van Jan Junge over line-aligners. Sla het er maar op na.

De oorspronkelijke line-aligner wordt toegeschreven aan Jim Gibbinson. Maar varianten werden door anderen al toegepast. Jim zelf ging het niet om losse piepjes maar om het draaien van de haak. In één van zijn vele artikelen beschrijft Jim zelf dat het reageren op losse piepjes vrij zinloos is. Ik ben geneigd het met hem eens te zijn.

Maar modificaties als line-alingers werken wel. Of zo een made nu een voordeel oplevert op krimpkous kan ik niet zeggen. Ik heb ze simpelweg nog niet gebruikt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

08-08-2007 19:56

Ik vis nu sinds een maand of vijf met de 'mouthsnagger' en ik ben er super over te spreken . Ik miste met een gewone lin aligner nog wel eens vis en de haak zat er soms op rare plekken in de bek , maar met de 'mouthsnagger' is dit verleden tijd . Ze zijn er in vier soorten en ik heb met alle soorten al vis gevangen .
De haak zit steeds mooi voor in de onderlip . Ik ben er dus zeer goed over te spreken .
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

25-09-2007 15:49

ff een schopje

blijven de mouth snaggers beetje in gebogen vorm? want ik vis tegenwoordig met stukje gebogen krimpkous, maar in me rigwallet trekt dat al recht en na een dril is het ook weer recht, en heb niet de spullen om het weer krom te stomen.

dus vroeg me af of die mouth snaggers mss een alternatief zijn.
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

25-09-2007 16:21

De mouthsnagger blijft redelijk in vorm en als ie weer recht is buig je hem zo weer bij . Hij werkt bij mij nog steeds goed .
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

25-09-2007 20:49

Voor mij is het gewoon een commercieel dingetje om de ligne aligner te vervangen...

Ik zou zeggen "KEEP IT SIMPLE!!!"

Peter
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

25-09-2007 21:16

Heb je hem al geprobeerd Peter . Zo niet , dan zou ik het eerst eens proberen . En probeer dan nog een keer met een oordeel te komen . Er zijn al meer mensen geweest die wel erg vroeg hebben geoordeeld . Ik denk namelijk niet dat het een commercieel dingetje is . Ik denk dat er wel degelijk over nagedacht is .
Willem van den Heetkamp
Berichten: 24
Lid geworden op: 13-07-2005 11:17

26-09-2007 10:18

Heb ze zelf ongeveer een maand geleden aangeschaft en ben er wel tevreden over alle vissen zijn mooi gehaakt, dus wat betreft ben ik er wel tevreden over ze draaien de haak ook erg snel. De reden waar voor ik ze heb gekocht was ook dat ik aan de water kant snel een onderlijn in elkaar kan zetten, omdat als ik een korte sessie maak geen keteltje en gas bij me heb neem dan gewoon een thermoskan heet water mee. Dus zelf vind ik het wel een handig produkt, maar of het het beter is dan een gewoon stukje krimpkous zal ik niet durfen beweren voor mij staat voorop dat ik het gewoon aan de waterkant handig vind om snel een lijn te maken.

Gr. Willem.
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

26-09-2007 12:43

ik ga maar is een zaakje hier in de buurt zoeken die die dingen verkoopt, en ga het maar is testen
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

26-09-2007 16:41

Heb je hem al geprobeerd Peter . Zo niet , dan zou ik het eerst eens proberen . En probeer dan nog een keer met een oordeel te komen . Er zijn al meer mensen geweest die wel erg vroeg hebben geoordeeld . Ik denk namelijk niet dat het een commercieel dingetje is . Ik denk dat er wel degelijk over nagedacht is .


Nog niet geprobeerd, en ben ook niet van plan om dit te gaan proberen. Met een goeie ligne aligner bereik je net zoveel en het is veel goedkoper... nu ja, ieder zijn ding he, gebruik gewoon waar je zelf vertrouwen in hebt.

Mvg

Peter
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

26-09-2007 17:48

Wat ik me wel afvraag, is de mouthsnagger niet veel dikker. Waardoor de ruimte tussen haakpunt en de andere kant van de haak kleiner word. En dit nadelig kan werken op de inhaking bij de vis :-? ....Vlekkie
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

26-09-2007 18:31

Inderdaad Mario, deze bedenking heb ik er ook bij. ik vind het geheel nogal lom uitziend, maar zoals ik reeds zei, gebruik waar je vertrouwen in hebt...


Mvg

Peter
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

26-09-2007 18:37

Ja Peter ik vermoede al da we op één lijn zaten. Maar als ze er vertrouwen in hebben, dan moeten ze het gebruiken.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

26-09-2007 19:10

Bovendien kreeg ik persoonlijk ook altijd meer lossers, als ik de lijn uit de reeds gebogen krimpkous liet komen d.m.v. een naald, dan wanneer ik de lijn gewoon uit de krimpkous liet komen en dan boog (Piet Vogel-manier). Datzelfde idee heb ik dus voor die mouth snaggers.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

26-09-2007 19:55

Ik vind het echt best om ergens over te speculeren , maar ergens een oordeel over geven wat je nog niet hebt geprobeerd lijkt mij niet op z'n plaats . Ik had er zelf in het begin ook een beetje twijfels bij , maar ik heb het uiteindelijk ook geprobeerd . En het werkt goed . Je moet er wel de juiste haak bij gebruiken , maar ik denk dat , dat voor ieder type rig geld . En ik heb sinds ik de mouthsnagger gebruik nog geen enkele losser meer gehad . En dit is toch wel van belang voor de vis .
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

27-09-2007 21:20

Ik heb ze ook gekocht, ook ik had mijn twijfels maar na een nachtje vissen met Alijn Danau en zijn uitleg erover heb ik die nacht op 1 van mijn hengels ermee gevist. Het gemak waarmee je nu een onderlijntje maakt samen met de mouth snagger threader is mooi meegenomen,het belangrijkste voor mij is dat het draai effekt beter is dan die van een lign alliner. Ik heb er inmiddels 30 vissen meegevangen in een paar weken.
Tot nog toe heb ik 2 snaggers vervangen dit omdat meerkoeten mijn bolie op doken en daardoor het oogje waar je je hair aan kunt vastknopen kapot ging,de eerste keer heb ik de rig laten liggen omdat ik hier geen rekening mee heb gehouden. De tweede keer hengel ingedraaid en rig gewisseld. 8 stuks kosten 5.75 euro zonder koeten had ik ze allemaal nog gehad, de threader kost 1.75 euro.

Voordeel geen tube of krimkous meer nodig geen klein elastiekje meer nodig om de hair mee op de plaats te houden, geen duur rigmateriaal meer nodig maar gewoon een stukje gevlochten draad van 14 honderdste.

Maarja ieder natuurlijk zijn ding,tot nog toe bevallen ze me meer als uitstekend en vis ik alleen nog maar met deze dingen.

Ik kan noch niet beoordelen of ze op den duur dresuur creeren door hun kleurstelling maar ze zorgen wel dat de haak haakt.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

29-09-2007 04:29

manamana...

http://nl.youtube.com/watch?v=hTkGXuiT55w

nu ff een bakkie koffie
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

29-09-2007 12:02

Bein Westerlaan schreef:het belangrijkste voor mij is dat het draai effekt beter is dan die van een lign alliner.


Beste Bein,

Hoe heeft u dit getest of hoe bent u tot deze conclusie gekomen?
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens