Rig met een zgn Mouth Snagger


Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

04-11-2007 09:44

Hoi Edwin,

Wat jij erover schrijft doet er inderdaad niet toe. Je bent duidelijk verbonden aan het product en in dit geval kun je mensen helaas niet zo serieus meer nemen. Als je hier gaat stellen dat die hengel mét M-S steeds meer vis opleverde én dat je er je beste seizoen mee hebt gehad lijkt dat me wel duidelijk, en heb je waarschijnlijk niet objectief kunnen bekijken hoe dat nu écht komt.

Ik zeg niet dat het geen goed product is, begrijp me niet verkeerd. Maar meer runs en het beste seizoen door de vervanging van een fuck stukje rubber? Daar moet ik echt effe van gaan gieren hoor.

Wat die "topvissers" waar je het over hebt betreft: Het maakt geen hol uit wat de "topvissers" ervan denken, zei weten namelijk net zoveel als jij en ik en al die andere lui hier in deze discussie. De semi-topvissers waar je het over hebt ook trouwens.

Ondanks dat ik heb gezegd dat je veel dingen niet geprobeerd hoeft te hebben maar met een portie redelijk gezond verstand kunt beoordelen, heb ik door de reacties in dit topic besloten om minstens de rest van het jaar aan 1 hengel een mouth snagger te hengelen. En natuurlijk ga ik zo eerlijk en objectief mogelijk vissen. Waarom? Omdat het voor veel mensen blijkbaar zo is dat je ALLES geprobeerd moet hebben voordat je ook maar het recht hebt om er een mening over te hebben. Ben benieuwd of het voor mij ook een "openbaring" is...

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

04-11-2007 10:55

Chris,
Ik wens je veel succes en hoop je ervaring of wel op één van de beurzen (utrecht of zwolle) te horen ofwel hier op het board te lezen.
suc6,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

04-11-2007 10:58

Een voordeel wat ik zo uit de hier gegeven feitelijke informatie over die worm kan halen, zou kunnen zijn dat het drijfvermogen van die worm, het gewicht van de haaksteel compenseert (of voor een deel althans) waardoor de punt van de haak naar verhouding zwaarder wordt, en je dus een shot on the hook effect zou creëren.

In theorie dan toch…
8)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-11-2007 12:25

Chris
Als eerste even dit, inderdaad wat zijn topvissers? De afgelopen 2 jaar heb ik diverse vissers van naam en faam in mijn boot van dichtbij meegemaakt. In mijn ogen vielen de meeste gewoon door de mand. Een aantal van hen kunnen niet eens inwerpen, peilen geen diepte en draaien zelfs tijdens het drillen door de slip. Ik denk dat je de titel topvisser niet moet gebruiken maar dat je beter kunt spreken van een ervaren visser.
Trouwens goed dat je er weer bent want jou no nonsens praat kan ik altijd waarderen.

Ik kan het toch niet laten om even in te gaan op deze topic. Misschien dat het door sommige weer gezien wordt als broodroof maar dat neem ik met een korreltje zout. Laat ik dit zeggen, het product MS is niet een slecht iets. Er kan gewoon mee gevist worden. Echter wel op een goede manier. Het is volgens mij absoluut een wereld verkoopartikel waar ik graag een graantje van had meegepikt. Maar ga nu niet zeggen dat je daardoor meer vangt!
Als ik het dus goed begrijp en dit product afgelopen jaar had gebruikt op mijn thuiswater dan had ik volgens de voorstanders meer gevangen dan ik nu heb gedaan! Als ik kijk naar mijn resultaten dan zie ik dat ik over drie jaar gerekend ruim 1200 vissen heb gevangen in ongeveer evenveel uren. Op twee na alle grote vissen van de plas en ik vis niet eens de nachten door. Kijk ik vervolgens naar de resultaten van de overige vissers hier dan doe ik het zo slecht nog niet. 95% komt hier op een gemiddelde van 1 vis per 30 uur. Daar zullen vast en zeker vissers bijzitten die de MS gebruiken. Zonder de MS ging het bij mij zo slecht nog niet maar volgens de voorstanders kan het beter!

Voor een onervaren vissers is het een gemakkelijke manier om een line aligner te creeren. Voor de meer ervaren karpervisser is het maken van een line aligner natuurlijk een fluitje van een cent. Toch zie ik ook deze groep ze steeds meer gebruiken, gemakzucht? Als zij er mee weten om te gaan is het natuurlijk geen enkel probleem.

Ik zal heel kort toch nog even stil staan bij een aantal meningen:
ik vind het gebruik van een MS in combinatie met een lange onderlijn en een korte hair nog steeds gevaarlijk. De gap is in mijn ogen dan te groot en de haak zal zeer aggressief draaien. Ondanks dat Edwin stelt dat het wel kan omdat de MS in de bek opgetild wordt en pas vlees pakt in de lippen. Persoonlijk vind ik dat lariekoek. Gewoon mijn mening!
Robert ziet er een shot on the pod in, nu is die dan zo moeilijk te maken?
Zelf zie ik er die functie totaal niet in.
Daarnaast vind ik het ondanks dat er een kleine uitvoering bestaat van de MS toch nog te lomp. Als ik het zou gebruiken ging de kop er meteen af.

Mijn favoriete line aligner rig maak ik in één minuut kant en klaar en kost geen drol. Een Korda longshank X size 10 of 8. Van deze haak buig ik soms de steel (net onder het oog) iets door richting de punt. De hair komt vanaf net onder de hoogte van de haakpunt en ik fixeer hem met een bledknoop. Vervolgens een knotless met vijf wikkeling om de haak vast te zetten, Daarna schuif ik er een stukje Korda anti tangle tubing 10 mm lang van 0,75 mm diameter waar ik de lijn 2 mm onder de uitgang naar buiten laat komen. Dit om een line aligner te creeeren. De tubing is er in veel kleuren zodat je die gemakkelijk kan aanpassen aan de bodem. Deze rig gebruik ik nooit langer als 12 cm omdat dit ook een agressieve draaier is. Subtieler kan het volgens mij niet.

Om niet teveel welles nietes te krijgen op dit board is het misschien wel handig als ik die MS zelf grondig ga testen. Ik wil wel eens zien of ik zoals gesteld meer ga vangen en waar de haak veelal prikt. Ik ben net weer begonnen een voestek op te bouwen en heb deze winter alle tijd. Natuurlijk zal ik mijn test resultaten eerst aan degene laten zien die belang bij dit product hebben.
Mijn reactie hier is als karpervisser en niet als eigenaar van PB Products. Ik zie de MS trouwens totaal niet als concurentie want ik heb niets in mijn pakket dat hier op lijkt. Was maar waar! Krimpkous verkoopt iedereen dus ben ik niet bang voor een terugloop van dat product.
Ik ben benieuwd!
Gr Piet
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

04-11-2007 13:01

Robert ziet er een shot on the pod in, nu is die dan zo moeilijk te maken?
Zelf zie ik er die functie totaal niet in.


Nee die is niet moeilijk te maken, maar als je die functie krijgt als bonus is het toch mooi meegenomen?

Als die worm drijfvermogen heeft, dan wordt het niet bedekte deel van de haak naar verhouding zwaarder dan het wel door de worm omsloten gedeelte. Aangezien die worm tot het begin van de haakbocht komt, lijkt het mij dat door het drijfvermogen van die worm de punt eerder naar beneden zal staan dan zonder, omdat dat gedeelte nu zwaarder is. Volgens mij is dat gewoon een logisch gevolg?

Groeten Robert
8)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-11-2007 13:10

Robert
Dat zou theoretisch kunnen als je niet een te korte hair gebruikt of je boilie strak tegen het lusje aan knoopt. Dan heeft het gewicht van de bolie teveel invloed. Verder wil ik het eerst eens zien of de MS met een boilie daaraan in die positie komt te staan. Morgen een zakje halen en de proef op de som nemen.
Gr Piet
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

04-11-2007 13:13

Waarom iets veranderen in de visserij?
Dit is toch not done, waarom vangt men vis op een fluo pop - up ?

Met logisch nadenken kon ik me dat niet voorstellen totdat........

Mouth Snagger wat is hier nu weer het nut van?

Totdat ik hem toch ging gebruiken en ..........

Conclusie veroordeel niet maar probeer en concludeer.

Tot hoors Hans.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

04-11-2007 13:14

Ik heb ze ook nog niet gebruikt Piet, dus het zou evengoed niet zo kunnen werken, ik dacht alleen zo; de rug van de haak optillen doet het zelfde als de punt van de haak naar beneden drukken.

Ik ga ook een pakje halen, en waarschijnlijk gaat dat oog er ook af, of misschien wel weer niet want dat oog heeft het drijfvermogen voor bovenstaande wel op de goede plek zitten. Enkel het hair bevestiging dingetje haal ik er wel af denk ik.

Float on the hook rig :lol:
8)
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

04-11-2007 13:26

@ Piet,
jij moet eerst je boek afmaken :lol:
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

04-11-2007 15:06

Beste Piet,
ook jou wens ik veel succes. Aangezien ik jou heb leren kennen als een eerlijk en betrouwbaar persoon weet ik dat jou ervaring nooit veel kan verschillen van die van de andere gebruikers. Ik hoop dat je erin zal vinden wat je ervan verwacht.
Met vriendelijke (laatste) groet,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-11-2007 15:35

Hans
De tekst is geheel klaar. Alle hoofdstukken zijn nagezien door meerdere redacteurs en nu worden de pagina's zoals het heet ingegoten. Daarna weer controle en uiteindelijk in december naar de drukker. Tussen de controles door kan ik eindelijk weer eens vissen.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

04-11-2007 18:34

Dus zoals ik het nu hoor Piet , gaat het alweer stukken beter met jou . Fijn om te merken .

En Piet , Eino verkoopt ook Mouth Snaggers kun je gelijk die super mooie zaak van hem even zien .
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-11-2007 18:57

Jeroen
Hoeft niet meer ik was er gisteren al. Absoluut een aanwinst die zaak. Had ook niet anders verwacht van hem. Voor mij de enige goede combinatie een winkeleigenaar met verstand van vissen.
Met mij gaat het inderdaad iets beter door de acupunktuur. Toch hangt er een zeer zware operatie boven mijn hoofd die wel eens mijn plannen in de war kan schoppen betreft het over in mei emigreren naar Frankrijk
Gr Piet
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

04-11-2007 20:05

Piet je heb een pb.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

05-11-2007 15:50

Heren,

Ook ik kan beamen sinds ik met de Mouth Snagger vis, dat ik stukken meer vang. Oke, heb hem dan wel wat veranderd naar de eigen omstandigheden maargoed.

Wil hem toch graag met jullie delen. Ik zou zeggen, probeer het eens. Je zult echt verstelt staan van het draaivermogen.

Fuck Line Aligners!

[img][img]http://img228.imageshack.us/img228/8271/img0032mi1.th.jpg[/img][/img]

mvg,
Frank
Danny Mieremet

05-11-2007 16:10

**Onnodige quote**

Geef nou niet alle geheimen prijs...
Zo maak je het wel erg makkelijk voor iedereen.
Heb je er al wel patent op aangevraagd? Strax gaat Piet er nog vandoor met dit goed werkende systeem :lol:

Gr Mieremet
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

06-11-2007 19:41

Boutsnagger... dat is de juiste benaming.!

Niks weerd!
¤¤¤PROOST¤¤¤
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

07-11-2007 23:09

Dus die bewaar je bij je haken, Mitchel :P
Vlekkie...
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

08-11-2007 13:27

Frank, waarom moest je goudvis nu voor die onderlijn sneuvelen? :cry:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

22-01-2008 10:15

Hoi Piet,

Ik lees dat je weer aan het vissen bent en ook nog goed vangt.
Nu ben ik benieuwd of je de Mouth Snagger al getest hebt en zo ja of je
bevindingen hetzelfde zijn als voor je ze getest hebt ?

Succes met je boek verkoop,

Mvg Hans.
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

03-02-2008 21:29

de mouth snagger is makkelijk!
alsje een sessie zit te vissen en je kan niet krimpen pak je een mout snagger werkt ook perfect
(tegenwoordig gebruik ik ze altijd)
te koop bij http://www.bfpproducts.nl
Gebruikersavatar
YANNICK deksuh
Berichten: 950
Lid geworden op: 21-05-2006 17:52
Locatie: doetinchem
Contacteer:

16-02-2008 21:43

weetje wat ik niet snap ,er zijn mensen die lullen maar over onderlijn camoufleren is beter .
en dan hebben ze en rode mouth snagger aan de onderlijn :o

beetje tegstrijdig toch
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

17-02-2008 09:43

ze zeggen dat zon rooie dragonfly dan op natuurlijk voesel moet lijken
maarja de meeste karpers hebben zoon rubberen worm nog nooit
gezien ik denk toch dat ze er dan nieuwschierig naar zijn dat is mijn idee erbij.
dus zou zegge probeer is alleen te vissen met een mouth snagger om je haak :wink:
ik bied me niet aan iemand anders mischien :roll:
zal wel......!
Wes Pias

17-02-2008 11:08

ik heb er gister ff 3 gehaald bij bfp en heb me er ook over laten informeren..het verhaal klink heeel goed en die dingen haken zelfs zonder boilie echt super snel
..waarschiijnlijk heb ik volgende week een 2/3-daagse sessie waar ik ze zoizo ga gebruiken dus nog ff gedult :D
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

04-07-2008 11:22

hallo iedereen ,

ff op dit dit topic doorgaand

ik vis zelf altijd met mouthsnaggers (rode) en haak 6 ( ongeacht merk)
ik wilde tog ff wat toelichten over de haak/ms combinatie je moet zoals al eerder aangegeven een niet al te kleine haak nemen ,
dit omdat er dan een te kleine afstand tussen de haakpunt en snagger komt heb ze al met de fox blabla x2 series ofzow geprobeert en vele lossers op gehad .
met de korda wide gape werken ze perfect , ook met ze pb ( weet zo ff niet welke precies ) werken ze ook perfect ..
heeft er iemand nog haken tips voor de perfecte combi met een mouthsnagger ?

gr jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl