Tefon vs. Gewoon


Teflon coated of gewoon

Teflon
50
57%
Gewoon
38
43%
 
Totaal aantal stemmen: 88
Vaelen Tom
Berichten: 70
Lid geworden op: 10-09-2006 11:30

07-07-2007 13:38

Tegenwoordig komen alle merken met teflon coated haken op de proppen. Worden ze niet sneller bot (of breken/plooien ze niet sneller, wat mij onwaarschijnlijk lijkt)??? Ik zou graag jullie mening hier over weten.

Slu
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

07-07-2007 13:51

heb dit seizoen begonnen met de armapoints van fox.
Bij de eerste "deftige" vis die gehaakt werd plooide de haak open tijdens de dril :o
sedert dien terug naar de nash gaper en raptor T6 overgegaan(die zijn niet gecoat
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

07-07-2007 14:52

Vis met de Korda Wide Gape, deze hebben ook een telfon coating.
Zou niet weten dat dat precies met de haak doet, ik kan je in
ieder geval wel vertellen dat deze haken enorm lang scherp
blijven, en ook van kromme puntjes heb ik nog nooit last gehad.
Ik heb een keer een haak gebroken, maar dat was in een obstakel
op ca 80 meter afstand, toen ik er al een 10min voluit mee stond
te sjorren :lol:
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

07-07-2007 15:39

die orda wide gape, is dat ook een teflon coating? nooit bij stil gestaan eigenlijk.

Ik heb gestemd op gewoon, heb ik toch meer vertrouwen in. Hoor van kameraden dat ze net even té snel breken ofzo. Dit is nog niet echt de reden dat ik ze niet probeer. Ik probeer alleen dingen waarvan ik de meerwaarde zie. Teflon coating op de haak overtuigd mij niet van betere vangsten ofzo.
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

07-07-2007 15:40

die korda wide gape, is dat ook een teflon coating? nooit bij stil gestaan eigenlijk.

Ik heb gestemd op gewoon, heb ik toch meer vertrouwen in. Hoor van kameraden dat ze net even té snel breken ofzo. Dit is nog niet echt de reden dat ik ze niet probeer. Ik probeer alleen dingen waarvan ik de meerwaarde zie. Teflon coating op de haak overtuigd mij niet van betere vangsten ofzo. Maar als die korda haken wél een teflon coating hebben zijn dat de enige haken die ik ermee gebruik. En dat is om de haak, niet om de coating.
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

07-07-2007 19:00

Ik gebruik hier de korda wide gape en ook de fox armapoint, die korda wide gaps willen soms nog wel eens iets buigen tijdens een extreme dril...

Daarom gebruik ik nu bij "gevaarlijke" situaties armapoints, ik heb wel het idee dat de armapoint de wide gape overteffen qua scherpheid.

Maar beide haken zijn prima haken mits goed gebruikt...

Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

07-07-2007 19:19

Door de teflon coating glinstert de haak niet waardoor je dus geen reflectie van de zon hebt.
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

07-07-2007 20:14

Ik gebruik ook wide gabe's..
Super haken ze blijven lang scherp!
Buigen totaal niet snel uit!
En breken ook nog geen last van!
De vorm is precies goed!
Zowel punt als oog ietsi naar binne toe...

En heel belangrijk flijmscherp dat vindt ik hardstikke belangrijk bij het statish vissen want dat haakt de vis zich op een stuk lood.

groetjes Dayo
Vaelen Tom
Berichten: 70
Lid geworden op: 10-09-2006 11:30

07-07-2007 21:15

Hoe ze eruit zien weet ik wel :D Ik gebruik zelf ook de wide gapes, long shank x en big-T allemaal teflon coated maar ik was nieuwsgierig of deze gecoate haken sneller bot werden als de gewone, niet dus...

Slu
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

07-07-2007 22:04

ik heb ook de korda wide gape en ik vind het wel fijne haken. over teflon of gewoon is per water verschillend. als het water ondiep en helder is kan de zon er op komen en gaan schitteren dit valt op onder water niet heel erg denk ik maar toch iets. de teflon heeft dat niet en ik heb geen problemen met bot of breken.

dus ik stem op teflon maar hoeft niet op elk water!

richard
mijn droom is uitgekomen
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

08-07-2007 13:06

dus ik bergrijp dat de korda wide gape inderdaad een teflon coating heeft?
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

08-07-2007 13:09

ja zeker teflon coating en het zijn nog goeie haken ook ik heb op 1 haak al meerdere karpers gedrild met de snoekhengel dus komt aardig kracht op te staan en nog geen problemen mee gehad dus.

richard
mijn droom is uitgekomen
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

08-07-2007 13:11

nee ik gebrui de haken zelf ook, vind het wel goede haken. Weet dat er haken met teflon coating zijn mar had er helemaal nooit bij stil gestaan dat de korda haken ook teflon coated zijn :wink: Bedankt.
Gebruikersavatar
Jovani Giljam
Berichten: 162
Lid geworden op: 20-08-2006 21:34
Locatie: Rotterdam

08-07-2007 14:09

Vis ook enkel met teflon haken. Omdat ze voor mijn gevoel toch langer scherp blijven dan normale haken en de matte kleur is ook mooi meegenomen.

Ik vis nu met de Fox Armapoints, voorheen altijd met de Korda's maar heb toch het gevoel dat de Fox haakjes scherper zijn dus vandaar de overstap naar Fox.

:wink:
Afbeelding
http://www.kgb-baits.nl

groot, groter, grootst...
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

08-07-2007 16:17

Ik denkt dat op sommige wateren die helder zijn en met schuwekarpers teflon gecoate haken wel degelijk beter zijn omdat ze minder glinsteren maar als je in troebelwater vist op meer dan 3 meter diep en ook nog eens in de blubber lijkt het me overbodige luxe echter als de haak er kwa anderen eigenschapper goed inzetbaar is daar dan doe ik het ook daar :P

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-07-2007 18:59

Enige nut van een tefloncoating is het gladde oppervlak dat meehelpt met het zetten van de haak.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-07-2007 18:20

Is dat zo Kees?

Zal de weerstand op zo'n kort stukkie echt een rol spelen?
Vis zelf met Gamakatsu (of hoe het heet) en de teflons, maar puur voor de kleur, beetje zandkleurige coating. Of het echt helpt weet ik niet, maar voor mijn gevoel iig wel.

Sneller bot, of juist niet? ook niet echt een mening over. Ik heb ze nog niet echt goede bestudeerd, de punt bedoel ik. Ik betwijfel of de coating wel helemaal tot op het puntje zit. Wordt de haak voor of na het coaten geslepen? Ik niet weet niet .....

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

09-07-2007 18:41

Kees Ouwehand schreef:Enige nut van een tefloncoating is het gladde oppervlak dat meehelpt met het zetten van de haak.

Groet, Kees


kees waarom hebben de nieuwe gama`s met de groene coating dat dan niet overa?l. deze hebben vanaf een stukje voor de haakpunt tot de haakpunt geen coating.
groet`n ramon
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-07-2007 19:34

Is wat mij betreft ook totaal nutteloos, Mark.

Maar de andere toevoegingen zijn het zeker niet. En voor kleur heb je ook geen teflon nodig. Laat staan dat je kleur nodig hebt voor een haak. De bodem van die pannen slijten ook als een gek.

Het hinkt op teveel gedachtes .

Het waarom ligt in de wens met iets nieuws op de markt te komen dat de verkoop stimuleert. Een bekend mechanisme in deze bedrijfstak.

En het werkt zo te zien, heren. :D

Haha, de nieuwe gama's. Gama als in Gamakatsu. Heb jij de nieuwe gama's al? Het klinkt lekker, maar hoe kom je erop. Het blijven haken. Ramon, vertel jij mij maar wat het toevoegd. :-?

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 09-07-2007 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

09-07-2007 19:45

Mbt de nieuwe gamma's camou...

Dit zijn gewoon normale haken met een laagje... check de haakpunt maar...
Teflon gama's zijn dunner... en breken ook sneller... voor mij reden om met normale haken te vissen, nog goedkoper ook... zeker nu dit soort haken in zijn...

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

10-07-2007 01:16

Kees je kunt daarmee zeker wel eens gelijk hebben, alleen moet ik zeggen dat ik bij de korda's het vermoeden had dat dit niet zo was voelde ruwer aan en waaren niet scherp genoeg.

Welke zijn wel goed.
Fox Arma serie.

Zal het sterker vertellen ik had genoeg problemen met korda's standaart verhaal zoals hier boven.
Dus ik weer terug naar de hele Ashima serie (welke ik zeker nog gebruik)
Toch maar eens na Fox gekeken, (oude serie fox een en al problemen)
en toch was daar de Arma serie duidelijk scherper en sterker dan de immers populaire korda serie.

Niet alleen dat weet niet of de mensen het opgevallen is de haak maat 4 bij korda zijn zeer lompe en grote haken ook haak 6 is nog te lomp, en jullie weten allemaal grote haken buigen en breken eerder.

Waarvoor heb ik opeens gekozen voor fox arma serie, vis nu op een nieuw zeer helder water waar ik ook overdag wil vissen, dus elke glinstering is niet gewenst (al heb ik nog steeds mijn twijfels heb of een karper werkelijk schrikt van iets glimments onderwater beter zekere voor onzekeren)
Iedergeval ging er om dat wat Kees zei best wel eens de waarheid kan zijn en hoe verder de haak al door het lood haakt hoe beter het is..

PS: Hint mensen ga een met echt zwaar lood vissen 140gr of hoger de aanbeten zullen in veel gevallen verhogen.

PS 2: Mischien was in die pol ook n3 mogelijk Bijde :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

10-07-2007 17:57

Laatst net 5 pakjes A1 tjes van Gamakatsu gekocht
Ik merk nog niet echt veel verschil tegen over de andere haken die ik gebruik, de hele concept serie van proline, en de g-carp ook van Gamakatsu

Ik vind dat maatje 8 aleen wel wat groot uitvalt in vergelijking met de "normale" g-carps
KSN
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

11-07-2007 12:59

Hmm...ik hoor heel veel goeds over de armapoint serie. Ik viste veel met korda longshank, zonder problemen. toen maar eens de longshank van de armapoint serie gebruikt. Voor mij een drama, na elke dril een nieuwe haak. Was hij niet uitgebogen dan zat er wel een braam op de haak.

Misschien zijn de andere armapoints wel goed :wink:

Heb nu ook die haken van Gamakatsu, met zo'n zandkleurige coating. Deze worden morgenacht uitgetest.

Trouwens, 's nachts heb je aan een coating niets, een gecoate haak is net zo goed zichtbaar als een glimmende. Of het overdag helpt betwijfel ik ook, zeker dieper dan 2 meter met troebel water.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

12-07-2007 18:35

het valt mij eigelijk best mee er zit niet veel verschil in stemmen tussen teflon en gewoon. maar meer mensen gebruiken teflon dan normaal. je hoort wel veel over de korda haken. ik vind ze erg goed je kan meerdere vissen op dezelfde haak vangen zonder maar een bot stukje te zien. best positief dus.

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

02-08-2007 12:47

Er wordt gesproken dat Telfon-haken niet zo 'schitteren'. De G-Carp van Gamakatsu schitterd naar mijn mening nog veel minder.

Afbeelding

Als ik voor het schitteren ga, dan doe mij maar de G-Carp serie. Met de Camouflage serie heb ik nog geen ervaringen.