aanslaan


Gebruikersavatar
Dennis Toet
Berichten: 42
Lid geworden op: 11-02-2004 21:00

04-07-2007 18:11

in de meeste gevallen lig ik ver uit de kant te vissen en sla ik altijd mijn vissen aan heb het dit weekend weer meegemaakt dat de haak niet helemaal was gezet in de lip doordat mijn vismaat hem aansloeg/oppakten

bij een terugloper draai ik tot ik contact voel en sla dan aan ,overigens moet je wel weten of het zachte of harde bekken zijn
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

04-07-2007 18:14

ik sla nooit aan. zelf probeer ik zo snel mogelijk contact te zoeken met de vis. Haak is ( zins een nieuw rigje) altijd mooi gezet in de onderlip. vis ook altijd met vrij zwaar lood dus die haak zet zich wel.

gegroet.
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
patrick nes
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-07-2007 16:43
Locatie: koekange
Contacteer:

04-07-2007 19:33

ja aan slaan of niet licht toch aan heel feel dingen vis je zwaar lood of vrij licht vast of vrij ik zelf slaa niet echt aan maar gebruik ook aleen hele scherpe haken en ook maar een keer mischien onzin maar ieder zijn eigen gebrek als ik zo lang wacht op mischien wel mijn grootste vis laat ik niks aan de twijvel over maar zoek gewoon snel contact en zet meteen even goed druk en dat moet het zijn maar iedereen zijn eigen manier en zolang je niet te veel verspeeld doe je het goed denk ik
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-07-2007 20:18

Fabian stukker schreef:ik sla nooit aan. zelf probeer ik zo snel mogelijk contact te zoeken met de vis. Haak is ( zins een nieuw rigje) altijd mooi gezet in de onderlip. vis ook altijd met vrij zwaar lood dus die haak zet zich wel.

gegroet.


Na de dril zal de haak wel gezet zijn. :P

Overigens is de kracht van 150 gram lood op de haakpunt bij een karper die in één seconde één meter wegzwemt maar 0,15 Newton. Is niet zo veel en het zal meer afhangen van het indringend vermogen van de haak. De haak kan niet scherp genoeg zijn. :wink:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======