Running Rig Aanpassen

Plaats reactie
Coen Aarts
Contacteer:

20-05-2007 23:15

Afgelopen week hebben we maar moeten werken tot en met woensdag dus hebben we weer een paar dagen extra kunnen vissen. Ik had een Spod gekocht om uit te proberen. Werkt goed, alleen je bent wel lang bezig met voeren. Nu had ik dit gewoon aan me normale hengels gedaan aan me Kwik Link, niet zo slim idee want de lijn brak na de derde dag zo vissen. Alles lag dus midden in de vijver :cry:

Nu moet ik dus een nieuw loodsysteem kopen en dacht zelf aan het Running Rig systeem. Ik vis eigenlijk alleen met de Safty Clips, maar na het bekijken van de Korda DVD's heb je met een Running Rig een veel betere beet indicatie.

Wil dus eigenlijk één hengel met de Safty Clips vissen en de andere met de Running Rig. Nu zet ik hieronder een plaatje van de Running Rig, maar wil hem ietsje aanpassen, maar ik weet niet of dit wel gaat werken... :oops:
Afbeelding
Nu wilde ik de de Big Eye Swivel waar het lood met een Kwik Link aan wordt bevestigd vervangen door onderstaand/Ring Klip.
Afbeelding

Kan ik dit beter niet doen of juist wel? Lijkt me dat in de war worden nog minder snel kan gebeuren, omdat de lengte naar het lood iets korter wordt. Ik weet echter niet of het lood deze bewegingsvrijheid nodig heeft. Het lijkt me niet, maar vraag het hier even voor de zekerheid.

Nog een vraagje... In plaats van een normale Size 8 Swivel te pakken om de onderlijnen aan te bevestigen wordt vaak een Size 8 Ring Swivel aanbevolen voor me bewegingsvrijheid. Dit kan ik wel doen, maar als je hier vervolgens weer 3mm. silicone overheen schuift is die bewegingsvrijheid toch weer weg. Klopt wat ik hier zeg he en dat het er eigenlijk niet tot doet welke swivel ik daarvoor gebruik.

De kleur Silt van Korda is overigens de bruine kleur of niet? Heb dit op internet op liggen zoeken, maar kom er niet goed uit. Bij onze lokale hengelsportzaak hangt alleen Khaki, dus kan dat zelf niet bekijken. Ik moet het daar bestellen, dus wil ik meteen de juiste kleur doorgeven. En bruin is de kleur :lol:

Hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik alles kan bestellen.
tino beunk

21-05-2007 09:53

Als je met een runningrig wilt gaan vissen, zou de beetindicatie wel wat beter worden. Maar is dit ook van essentieel belang!? Ben je er zeker van dat je vist mis als je met een clip vist!? Ik zelf vis meestal running in de winter, want dan wil ik precies weten wat er zich onderwater afspeelt.

Ik heb het gevoel als je het stukje vanaf het lood korter maakt, de lijn als ware er nog boven op kan blijven liggen en dit de bewegingsvrijheid belemmert. Voor het in de war gooien maakt het niet uit.

met die rubbertjes erover word natuurlijk de onderlijn weer vaster gezet en heeft dus ook minder bewegingsvrijheid. Ik vis zelf nu met die van korda en niet met die langere rubbertjes.

Khaki is die wat lichtere kleur van korda. Silt is inderdaad bruin. Maar zoveel verschil zit er niet tussen de bruine en groene kleur.
~~Dreams can be true.~~
Coen Aarts
Contacteer:

21-05-2007 21:42

Ik wil eigenlijk altijd weten wat er onder water afspeelt onder water, daarom schakel ik op één hengel over op dit loodsysteem. Kijken of ik aan de aanwijzingen/piepjes van beetverklikker meer info uit kan halen, en daardoor misschien meer vis vangen. Dus ander soort onderlijntje of opnieuw ingooien. Wil het gewoon uit gaan proberen. Wie niet waagt, wie niet wint he :lol:

Dan kan ik dus beter het 'oude' systeem kopen:
Afbeelding

Zie alleen het nut niet van een Size 8 Ring Swivel, als je er vervolgens 3mm Silicone er overheen doet. Of zie ik dit zo krom?
Afbeelding

Of gebruiken jullie dit dan, zonder Silicone. Denk het wel, maar vind het altijd nog zo gelinsteren die swivels en haken. Waar zouden jullie voor gaan: Meer bewegingsvrijheid of meer camouflage?
dayo steenkist

21-05-2007 21:53

camouflage
kan er verder niet veel over vertellen maar dit lijkt mij een beter oplosing
Plaats reactie