Kryston quiksilver


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

20-05-2007 20:01

Is dit ook als onderlijn matteriaal te gebruiken, wand ik gebruik hen nu als voorslag maar nu krijg ik steeds onderlijn breuk...............

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Bart Raven
Berichten: 14
Lid geworden op: 16-05-2007 16:35
Locatie: Hilversum

21-05-2007 11:29

Hoi Thomas,

Zelf gebruik ik ook Kryston Quicksilver als voorslag, maar heb er in het verleden ook onderlijnen van geknoopt, ik weet niet welke versie je gebruikt (lbs??). Ik gebruik 35 lb Quicksilver als voorslag en heb zelf nooit last van gebroken onderlijnen. ( als onderlijn materiaal gebruik ik Kryston Silkworm van 25 lb ). Als je onderlijnen gaat knopen van 35 lb Quicksilver moet je (als je krimpkous gebruikt ) wel een grote diameter krimpkous gebruiken om over de haak knoop te schuiven omdat het natuurlijk vrij dik materiaal is. Je moet natuurlijk niet denken dat je met voorslag nog harder kan trekken als je een vis gehaakt hebt, dit lijd tot uitgescheurde lippen en andere beschadigingen, ik weet natuurlijk niet wat je als hoofdlijn gebruikt maar let wel op met zwaar materiaal.

MVG,
Bart Raven
Persoonlijk record: 39 pond, 1 meter 2
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

21-05-2007 14:44

Oke bedankt bart,

Ik heb ook 35lbs.............................
En van dat je niet te hard moet gaan trekken dat weet ik ook ik vis al wat jaartjes met een voorslag hoor :wink:
En ik viste juist met een normaal onderlijn materiaal en daar hier kreeg ik steeds die breuken op daarom vroeg ik mij af om het ook tedoen is om van mijn voorslag materiaal een onderlijn te knopen...............

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Bart Raven
Berichten: 14
Lid geworden op: 16-05-2007 16:35
Locatie: Hilversum

21-05-2007 15:33

Oké,..

Ik dacht ik leg het even uit, het was niet lullig bedoelt ... ik vond het alleen zo raar dat jou onderlijnen breken, het leek mij stug dat dat met je voorslag te maken had, ik weet verder ook niet welke knopen je gebruikt, maakt ook verder niet uit, maar om even terug te komen op de vraag: Het is inderdaad goed mogelijk om van Quicksilver onderlijnen te maken, in ider geval de standaard onderlijn, met gewone (kleine diameter) krimpkous wordt het alleen wat lastig, Veel succes verder

MVG Bart Raven
Persoonlijk record: 39 pond, 1 meter 2
Plaats reactie