welke rig


Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

28-03-2007 16:12

ik vis normaal met de shot on the hook met krimpkous

Maar omdat de dressuur daar zo hoog ligt.. moet ik misschien wel de anti blow out systeem gebruiken of iets anders.. kan iemand mij helpen.. heb al lang niks meer gevangen op de vijver.. en wil er graag iets aan veranderen
Laatst gewijzigd door Roel van Haandel op 28-03-2007 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

28-03-2007 18:01

wat voor dressuur is het stek aas onderlijn.
Probeer eerst eens een andere stek met een ander aas en met dezelfde onderlijn.Maak hem anders vrij kort of anders een stukje langer.

Remco
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

28-03-2007 21:22

heb alle stekken al gehad.. iedereen gebruikt standaard onderlijn.. met boilies.. niet met popups ofzo.. bijna allemaal strawberry.. kort/lang al geprobeerd..
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

28-03-2007 21:41

vis zelf altijd met een standaard onderlijn met krimpkeus op wartel(voor afwerking) en op de haak bebogen(betere inhaking) maak e altidj vrij kort maar als de bodem een beetje hard is moet je toch maar is een keertje met stiffrigs proberen :wink:
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

28-03-2007 21:44

ja maar dat is het.. het lijkt net of ze dat gehad hebben.. of zijn er andere manieren waarmee ik ze kan vangen?
Gebruikersavatar
wubs wljan
Berichten: 251
Lid geworden op: 24-11-2006 21:13
Locatie: luttel city

28-03-2007 21:46

Roel van Haandel schreef:ja maar dat is het.. het lijkt net of ze dat gehad hebben.. of zijn er andere manieren waarmee ik ze kan vangen?



probeer is een andere vorm bollie of en andere geur kleur
mischien help dat wat
groeten en succes
TIGHT LINES blankmeester
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

28-03-2007 21:53

okee dat heb ik al vaakgenoeg geprobeerd. ook met mais.. geen effect dus dacht misschien moet ik is met rigs gaan werken?
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

28-03-2007 21:53

wubs wljan schreef:
Roel van Haandel schreef:ja maar dat is het.. het lijkt net of ze dat gehad hebben.. of zijn er andere manieren waarmee ik ze kan vangen?



probeer is een andere vorm bollie of en andere geur kleur
mischien help dat wat
groeten en succes


Inderdaad, nieuw aas doet wonderen! Maakt niet eens zo veel uit welk aas, probeer eens een tijgernoot of andere particle. Je boilies een afwijkende vorm geven en mischien wat kleiner of juist groter. Niet zoals iedereen met die aardbeien ballen, die kennen ze zo onderhand wel..
©
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

28-03-2007 22:00

Pak eens een crabboilie of vismeel.Of iets anders wat zich in het water bevind ik weet niet ofdat je zelf draait.Maar als je 14mm pakt en vismeel op een bedje duivenvoer ofzo dan komt het wel goed denk.
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

28-03-2007 22:06

oke.. ik gebruik nu vismeel van martin sb en met mais.. maar zal het is met tijgernoten.. andere soorten boilies.. duivenvoer.. popups proberen
en draai ze ook wel is zelf.. maar daar ben ik nog niet zo goed in

dus niks aan de rigs veranderen? bv. antiblowoutsysteem
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

28-03-2007 22:24

die systeempies werken en zien er allemaal mooi uit maar je bent 14 begin er nog maar niet aan.Hou het bij een simpele basis rig en probeer gewoon wat.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

28-03-2007 22:59

Gewoon anders vissen dan andere en dan hoef je het echt niet altijd in de rig te zoeken hoor.. Hoe voer je? Hoe verspreid? Met welk aas? Welke stekken? Welk tijdstip? Welke boilie? Voer je voor of juist niet?.. Er is zoveel en ik denk persoonlijk dat je met een gewone onderlijn net zoveel vis zou vangen.

8)
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

29-03-2007 16:45

ben in voor het beste van het beste..
maar zijn die rigs dan zo duur remco of wat bedoel je omdat ik 15 ben?

voer meestal.. met mais en pellets.. vis dan met vismeelboilie of mais. vis anders dan andere.. misschien zondag met popup..
voor voeren doe ik af en toe bijna niet.. of 1 dag van te voren..
van 9 uur smorgens tot 5 uur..
stekken.. in hoeken. bij rietwanden. bomen
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

29-03-2007 16:57

probeer het dan eens met voorvoeren, zal er ongetwijfeld meer vis op je stekkie zitten ;)
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

29-03-2007 17:59

zal dat is proberen.. voorvoeren en ander soort aas..


maar nog is terug komen op de rig.. waarom heb je die rigs allemaal dan? het is toch om de vis beter te kunnen vangen.. waarom gebruikt iedereen dan niet die ene die het beste werkt.. sorry maar vind het lastig
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

29-03-2007 19:00

Daar gaat het niet om en die rigjes zijn ook niet zo extreem duur.Maar ik vind dat(ik weet niet hoelang je al vis?)je beter niet met van die rigjes kan gaan werken waar ringetjes en elastiekjes en dit en dat en zus enzo op zit probeer ze eerst maar weer eens te vangen want je vangt er echt nog wel met die onderlijn het is echt niet zo dat elke karper die onderlijn weg gewerkt krijgt.Denk dat ze gewoon nog niet willen probeer anders met de pen ofzo.

Remco
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

29-03-2007 20:49

nee oke... maar bij anti blow is het ruiken prikken? dat is dan toch veel meer kans...

ik vang ook echt wel met shot on the hook gewoon bijna standaard rig met wat toepassingen.. op de aa vang ik volop maar de visvijver is gewoon zo moeilijk.. aas lukt niet.. niks lukt.. rig heb ik nog nooit geprobeerd.. waarom zijn er die rigs.. ik vis ong.. 2 jaar serieus op karper.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

29-03-2007 21:27

Als jij het wilt proberen doe je het je hebt tenslotte 2 hengels.1e 8cm en 130gr lood op de andere een pop upje ofzo
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

29-03-2007 21:41

ik dacht van af begin een pop-up toen ik las.
niemand vist met pop-up ik weet het dan wel hoor.
heb je het wel is ouderwets geprobeert.
lekkere worm stuk aardappel.
d-rig met magot clip en flink casters helaas wel witvis gevoelig.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

30-03-2007 01:32

Roel meestal ligt het niet aan de onderlijn, in jou geval durf ik het ook tezeggen.

Als ik jou was zou ik toch wel echt naar je voer en voer techniek kijken niet naar je onderlijn.

Zoals tino al zegt volg zijn raad en het komt vast wel goed.

PS: blijft niet telang op een water hangen die fout heb ik ook eens gemaakt.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

30-03-2007 06:39

Roel van Haandel schreef:ben in voor het beste van het beste..
maar zijn die rigs dan zo duur remco of wat bedoel je omdat ik 15 ben?

voer meestal.. met mais en pellets.. vis dan met vismeelboilie of mais. vis anders dan andere.. misschien zondag met popup..
voor voeren doe ik af en toe bijna niet.. of 1 dag van te voren..
van 9 uur smorgens tot 5 uur..
stekken.. in hoeken. bij rietwanden. bomen


Ga maar eens een weekje een gram of 200 tot 400 voeren verspreid over de hele plas, elke hengel compleet andere stek en simpele korte onderlijn en gebruik eens toplood. Zal niet de eerste keer zijn dat ik een water heb zien omkeren door het gebruik ervan. En smorgens eerder uit bed ;)

Groetjes
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

30-03-2007 06:48

Jow hier ff wat tips van Gerard:

- Stop boilies van vechillende diameter in de machnetron, het eerste portie 15sec 2 portie 30 3e 40 sec ect etc zo zaakt de vis in de war doordat de gewichten van de boilies anders zijn.

- Voer met verschillende diamers boilies over de hele plas, Werkt bij mij altijd en zo berijk je in kortere tijd meer vissen en je vestoord de voerplek niet.

- Gebruik toploood, hierdoor ligt de lijn plat op de bodem wat in jou voordeel werkt.

- Praat eens met mensen die er wat langer vissen, meestal zijn die wel berijd jou op weg te helpen.

- Gebruik een stiffrig,stiffrigs werken bij altijd op dresuur water zeer goed,maar ondhoudt het ene water ishet andere niet natuurlijk.

Hopelijk heb je hier wat aan :wink:

M.V.G

Gerarduzz
KSN
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

30-03-2007 09:48

Als je gaat voeren en dat ben je denk k nu van plan of niet?? Moet je met het volgende rekening houden. Hoeveel vis zit erop?? Hoe groot zijn de vissen? Hoe groot is het water? Witvis? Word er nog door andere gevoerd? Via deze vragen/antwoorden kan jij ook je voerhoeveelheid samenstellen. Voer bijvoorbeeld niet iedere dag 20 boilies, want dan bereik je gewoon erg weinig vis en zou je in een sessie steeds maar 1 of een paar vissen vangen. Voer bijvoorbeeld op dinsdag en donderdag 500 gram en vis dan op vrijdag of zaterdag. Je kan in een voerbeurt beter wat meer voeren dan iedere dag 20 boilies. Op deze manier bereik je veel meer vissen. Voer dan ook een eens 2 weken, zonder er ook daadwerkelijk te vissen. DE vissen raken dan vertrouwd aan je aas.

Nog een keer terugkomend op de andere facetten van het vissen. In de rig hoef je het niet echt ver te zoeken. Het is alleen belangrijk dat hij goed prikt. Zorg er dan ook voor dat de haak vlijmscherp is en dat hij super draait! Welk loodgewicht vis je? Begin maar eens bij minimaal 100gr, en normaal gesproken is "shot on the hook" al aardig dressuurdoorbrekend hoor..

Probeer ook alles op de bodem te leggen tijdens het vissen. Bijvoorbeeld door een leadcoreleader en daarboven nog een keer een slidertje en bij de hengel nog een keer een toploodje. Slappe lijnen kunnen trouwens ook prima.

Popup zou ik zelf niet toepassen. Dat verschil is niet zo groot hoor. Als je bijvoorbeeld op de ene stek niks vangt met een zinkende zou het verschil niet drastisch veel zijn met een popup. En als je gaat voeren zou ik sowieso geen popup gebruiken of zeer laag op de bodem. Bijvoorbeeld een loodhageltje op de hair zelf, zodat de haak nog op de bodem ligt. Zoals al eerder is aangegeven vis eens met een stiffrig en een combilink doet het op vele wateren nog erg voortreffelijk.

Vis eens op stekken, waar niet gevist word! of waar een hele tijd niet gevist is. Voer hier nu eens rustig en begin er dan te vissen. Je zou verstelt staan hoeveel vis er nog op deze(op rust gelaten) stekken vis op leveren.

Je kan ook met miniaas aan de gang of deeg. Vis bijvoorbeeld eens een stukje van je eigen mix om een boilie en voer dan met 8mm..

Hoop dat je er wat aan hebt!!!


8)
~~Dreams can be true.~~
Davey vd liefvoort
Berichten: 278
Lid geworden op: 02-08-2006 18:29

30-03-2007 14:24

Roel, ik denk dat het probleem niet bij de vijver ligt, maar aan de visser! ik denk dat jij niet kunt vissen :lol: :lol: :lol:
Je moet maar eens met een echte visser mee gaan vissen 8)

Tot zondag! :wink:
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

30-03-2007 14:42

kijk dat zijn nog is tips waar ik wat aan heb..
ik zal ze gaan toepassen maar dan nog de laastse 2 vragen
Je kan toch beter op 1 plek voer dan over de hele vijver? dan zitten ze toch op 1 plek..
En ik vis met 70 gram lood.. Heeft dit effect als ik zwaarder lood gebruik?

Je hebt 2 delen op de vijver.. ik vis meestal op het grote omdat op de kleine al mensen aan het voeren zijn en aan het vissen.. dus zou ik alles moet voeren op het grote deel.. met particels paar boilies..

Bedankt voor alle tips jongens!
En davey jij had ook niks gevangen dus ja;)
tot zondag