Bladeren


Plaats reactie
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

22-03-2007 22:06

Als ik mijn lijn binendraai met het statisch vissen zitten er altijd rotte bladeren aan mijn boilie en lood, is dit erg? en hoe kan ik het voorkomen ?
Mvg, Janieck
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

22-03-2007 22:23

Dat is gewoon het vuil wat er op de bodem ligt. Evt oplossingen kunnen zijn dat je met pop-up gaat vissen, weet niet hoeveel cm van de bodem, maar als je hem voorzichtig neer kan leggen is 3/4 cm boven de haak wel genoeg. Ga je hem gooien weet ik niet of de de haak bladeren mee zal pakken.
Ik heb wel vis gevangen op stekken waar ik de ene keer als ik binnenhaalde bladeren aan m'n constructie had en de andere keer vis. Ook geen lossers gehad op zo'n bodem.

Ben geen expert, weet ook niet veel van dit soort situaties, maar hoop je een beetje op weg te hebben geholpen....

Mvg MG
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

23-03-2007 10:29

Janiekck,

Let even op dat je het onder het goede topic post...
Ik heb hem van vraag ( dingen die iemand wil / zoekt qua spullen ) verplaats naar rigperikelen... leuk me daar beter thuis horen...

Succes verder met het topic, probeer overigens ook even de zoekfunctie en zoek op pva wokkels / schuim / high risers

Groet,

Edward
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

23-03-2007 13:51

Pva schuimpje of wat pva tape op de haak doen en het probleem is opgelost. Die bladeren kunnen trouwens ook met binnen draaien op de haak komen als je lijn in het begin over de bodem gaat.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

23-03-2007 14:04

Tim Sanders schreef:Pva schuimpje of wat pva tape op de haak doen en het probleem is opgelost. Die bladeren kunnen trouwens ook met binnen draaien op de haak komen als je lijn in het begin over de bodem gaat.


Beide kloppen idd.... gebruik zelf altijd pva schuim om er zeker van te zijn dat er niets of nauwelijks iets op de haak blijft zitten.
En toch gebeurd het wel eens.... maar ben er zeker van dat dit komt door het binnen draaien.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

23-03-2007 14:06

Mischien zoeken naar een bladervrije gedeelte zal er heus wel zijn, maar soms is het ook niet erg om bladeren op je stek tehebben heb al zo vaak vissen op zulke stekken zien aasen.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

27-03-2007 16:42

Ik denk dat veel rotzooi tijdens het binnendraai aan je haak komt. Maar je ligt dan dus wel tussen de bladeren te vissen. Wat echt niet erg hoeft te zijn hoor!
Probeer bij het binnendraaien eens in een zwiep je haak van de bodem te trekken. Dus de lijn eerst strak draaien op het lood en dan snel het zaakje van de bodem trekken en binnendraaien zodat je haak snel wegkomt van de bodem en je geen of nauwelijks vuil meepakt. Je zult zien dat je dan al heel wat minder bladeren eraan hebt hangen. Wanneer je ingooit en vervolgens NIET je lood versleept kun je volgens mij ook geen bladeren haken. Of vissen moeten je onderlijn heen en weer dwarrelen met hun staart. PVA-stick of zak en/of schuimpjes helpen, maar lijkt me in veel gevallen niet eens nodig wanneer je alles stil laat liggen na inworp.
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

13-04-2007 00:45

Probeer ander is van dat PVA tape. Is een soort plakband is PVA vorm.
Zo prikt er ook niks aan je haak.


Gr.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

13-04-2007 09:44

Zolang je na het ingooien je aas niet verplaatst is er niks aan de hand. Ik
vis regelmatig in een bos en er is geen plek zonder bladeren of andere dode plantenresten te vinden. Toch vang ik genoeg karper op gewoon bodem aas.
De rotzooi komt pas aan je haak of lood als jij het lood/haak ga verschuiven.
In dit geval bij het binnendraaien dus, zoals hierboven al vermeld.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

31-05-2007 20:58

zoals eerder gezegd, wanneer je je hengel op de steun legt moet je goed oppassen dat je je lood niet veschuift, dan trek je allerlijk zooi aan je haak en zal je rig nutteloos worden..

corda heeft hier een dvd over (deel 2 ) waar dit heel goed wordt laten zien ..

zodra je je lijn binnen gaat draaien is het dan ook normaal dat je wat vuil meepakt..
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Gebruikersavatar
ferdy tibbe
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

01-06-2007 11:27

Gewoon PVA foampjes gebruiken, maak ze iets nat met spuug en vouw hem dubbel om je rig/hair/haak heen.

Die dingen kosten niks en het helpt zeker weten. :wink:

http://www.cipro.nl/cipro-pva-biofoam.html

Succes, Ferdy
Life is ours, we live it our way
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

02-06-2007 21:51

Ik zou liever een plekje zoeken waar geen bladeren liggen.

Buiten dat er bladeren aan je haak zoouden kunnen zitten, kan je aas wegzakken in de bladeren.

Bladeren zakken vaak naar de diepere plekken van het water (geulen, kuilen) iets ondieper vissen zou de oplossing kunnen zijn.

Moest ik toch echt op die bladeren willen vissen zou ik idd een schuimpje op de haak zetten.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Plaats reactie