kd popup rig


Plaats reactie
david de vlieger
Berichten: 46
Lid geworden op: 26-12-2006 20:13
Locatie: buggenhout

26-02-2007 16:44

hallo,

iemand ervaring met deze rig?deze word uitgelegd op de fox dvd.ziet er mij interassant uit om is te testen.de loodhagel of het kneedbaar lood word dus boven en niet onder de haak gezet.lijkt dit jullie wat of niet?

mvg
gun me die run!
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

26-02-2007 17:36

gewoon proberen die handel

mvg

viktor
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

26-02-2007 22:45

Wanneer je op een bepaald type bodem structuur een popup rig (normale popup rig, dus met het lood onder de haak) aanbied, doe je dit vaak doordat er vuil op de bomem zweeft of dat je op een modder bodem vist en de karper dan makkelijker het aas kan detecteren en kan worden opgepakt.

Wanneer je het lood op de hair voor het aas monteerd zal de popup presentatie een klein beetje opliften met als gevolg een aaspresentatie bij een hair van 3 a 4 cm, één centimeter boven de bodem, terwijl de haak op de bodem blijft liggen. ( bij de popup presentatie met het lood voor de haak, zweeft de haak ook boven de bodem)

Deze popup presentatie zal ik dus nooit op een modder bodem of iets dergelijks gebruiken door het feit dat je te weing ruimte bied tussen haak/aas en modder/vuil bodem. Dus alleen op een schone harde bodem

Wel is het zo dat deze popup rig dressuur doorbrekend kan zijn wanneer de vis gewent is aan 'normale' popup presentaties!

Prima rig dus voor een harde bodem, test hem dus voor je zelf, mij vealt hij in sommige situatie's.

Gr Danny
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

27-02-2007 09:44

komt veel (natuurlijker) over,omdat die net iets boven de voerplek uitsteekt (minimaal),verder wat hier boven staat onthouden :wink:
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Marsel Liemburg
Berichten: 68
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Zuidlaren

08-03-2007 21:05

Ik heb ook de dvd gezien waar deze rig werd besproken. Zij konden ook niet echt een verklaring geven waarom deze rig succesvol is. Mijn mening is dat de pop-up ultra licht uitgelood moet worden, zodat hij zonder weerstand opgezogen kan worden.

Zelf heb ik geen ervaring met deze rig.

Groeten Marsel
Gebruikersavatar
Marsel Liemburg
Berichten: 68
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Zuidlaren

08-03-2007 21:11

Volgen mij kun je deze rig best op modderige bodems gebruiken. Als je de pop-up zodanig uitlood dat ie heel langzaam zinkt. Zo zakt ie minder diep weg.

Ik zal hem echter niet op een bodem gebruiken met veel rotzooi.

Groeten Marsel
Plaats reactie