korda hybrid breekt


Gebruikersavatar
peter bruggeling
Berichten: 108
Lid geworden op: 17-02-2006 22:46
Locatie: borft

12-07-2008 10:14

dennis,
na diverse tests te hebben gedaan kan ik je het volgende vertellen: de sterkste onderlijnen met hybrid zijn die met carp-crimps!

ik heb verschillende onderlijnen van dezelfde lengte geknoopt,alle met een kno-knot knoop en een wide gabe maat 6. 1e onderlijn met een 8 knoop lus. 2e onderlijn met een wartel. 3e onderlijn met een carp-crimp.

vervolgens een weegklok opgehangen aan een balk, en aan de haak de onderlijn. toen ben ik dmv een korda pully (deze in de lus haken) gaan trekken, net zo lang tot de onderlijn brak.

de twee eerste braken ruim voordat ik 4kg trekkracht uitoefende! en allebij op de knoop van de lus of wartel.

de onderlijn met de carp-crimp brak tussen de 4 en 6 kg, en na dit ook div. keren te hebben getest, kon ik zien dat deze elke keer brak op het soepele stukje gestripte onderlijn.

ik heb de carp-crimp ook geprobeerd met jellywire, maar deze buitenmantel is te zacht, dus dit slipt door de crimp, en schiet los na aantrekken.

verder vind ik dat je absoluut geen consessie moet doen op de keuze van je onderlijn mat. het moet niet zo zijn dat je deze bijv. alleen kan gebruiken als je niet te zwaar hoeft te drillen of alleen kan gebruiken op water waar geen obstakels zijn. als je altijd met angst en beven moet drillen om bang te zijn dat je onderlijn het begeefd, ben je verkeerd bezig.

dus mijn mening is: veel te veel energie in een onderlijnmateriaal wat niet te vertrouwen is!
je koopt beter wat anders.

hartelijke groet peter.
Gebruikersavatar
roderik franken
Berichten: 333
Lid geworden op: 20-06-2006 19:49
Locatie: zuid nederland

13-07-2008 18:58

Ben zelf aan de waterkant wel eens iemand tegen gekomen die ook een rolletje hybrid had die die met z'n handen zo kapot kon trekken. Ik vis zeer graag met die hybrid, dus ik gelijk mijn rolletje erbij gepakt maar ik kreeg het niet voor elkaar om het kapot te trekken. Misschien was het bij het ene rolletje een produktie foutje geweest of zo... Bij mij breekt hij natuurlijk ook wel eens, maar alleen als hij echt extreem onder druk gezet wordt. Bijvoorbeeld als ik aan een tak vast zit. Dan is het knoopje van het lusje vaak de zwakste schakel. Carp krimps verhelpen dat probleem weer. Ik vis zelf zeer regelmatig op wierputten en daar zitten best wel grote kerps op en ik verlies er zelden eentje op onderlijn breuk.
satesaus? sambal bij?
if you feed them, they will come....
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

29-07-2008 21:52

Heb ook een rolletje besteld voor het lezen van dit topic. Zo te lezen is het probleem alleen met de nieuwe versies, dus de soft en stiff. De oude heeft dit niet. Kan ook wel kloppen, want me vismaat gebruikt deze altijd en nog nooit geen breuk gehad.

Zie het eigenlijk niet zitten die crimps te gaan gebruiken. Ga eens kijken naar de Pallatrax Steamlink. Wilde wat anders proberen als PB Green Hornet, omdat dit maar één kleur is.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

30-07-2008 11:01

Zo te lezen is het probleem alleen met de nieuwe versies


Nou Coen lees maar eens goed die problemen waaren net zo erg misschien zelfs erger met de oudere versie :)
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

30-07-2008 11:09

Zal het wel eens testen met mijn weegschaal. Pallatrax Steamlink krijg ik wel gevonden, alleen geen plaatje van de lijn zelf. Kan iemand daar een foto van posten?
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

30-07-2008 11:16

Steamlink is perfect, mooi doorzichtige coating, zeer soepele binnenkern.

Gevlochten licht grijs van kleur, coating doorzichtig en stijfheid net zoals Hybrid.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

30-07-2008 11:45

Ken je een foto van maken, kwam hem niet tegen op hun site en images.google.nl?