gewicht van het contra-gewichtje van de "banana-rig&quo


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul Baldé
Berichten: 84
Lid geworden op: 23-02-2002 01:00
Locatie: Hoogeveen

04-08-2006 09:47

iemand enig idee hoeveel gram dit minimaal moet zijn?
en wat zijn jullie ervaringen met deze rig?
heb nu ronde kogelloodjes van 15 gram gebruikt..

alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

04-08-2006 18:16

Beste Paul,

Ik gebruik momenteel "slechts" 2 gram en voor mij voldoet dit momenteel zeer goed. De vissen zijn allemaal perfect gehaakt en ook het aantal runs gaat op bepaalde wateren erg omhoog.. (tot soms in een verhouding van 6:1 t.o.v. de "standaardrig" )
Let er wel op dat je de rig niet te lang vist (ik zelf vis hem meestal maar met een lengte van 10 tot 12 centimeter..)

Vang ze!

Gr Bart
Gebruikersavatar
Paul Baldé
Berichten: 84
Lid geworden op: 23-02-2002 01:00
Locatie: Hoogeveen

04-08-2006 19:43

Ik dacht altijd veel zwaarder met dat gewichtje.. Maar ik denk ook dat ik het iets verkeerd bekijk want het lijkt mij wel een uitkomst om ze met een gewichtje van 15 gram al een "prikkie" te geven en vervolgens een schrikreactie op te wekken..

maar zoals ik al zei, ik denk niet dat 15 gram dan genoeg is omdat alles in het water nóg lichter wordt..

groet'n ....
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

05-08-2006 00:37

M.i. is het contragewicht vooral van belang om de krimpkous voldoende te laten strekken zodat het hele spul goed in de bek van de vis komt. Een bananenrig spugen ze vanwege de vorm sowieso al bijna nooit tot nooit uit (zelfs met een wat lichter loodje) dus een loodje van 15 g hoeft van mij niet.
Let wel op dat je deze rig niet inzet op stekken waar de kans op lijnbreuk aardig groot is. een bananenrig is namelijk amper uit te spugen voor de vis, en dan kan het nog wel eens lang gaan duren voordat de vis jouw rig kwijt is!! Weerhaakloos of niet!

Groeten Bart
Plaats reactie