Toplood


Plaats reactie
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

18-07-2006 08:49

Beste collega vissers,

Ik heb laatst weer met toplood gevist. Gewoon de standaard toploodjes gebruikt. Toch bemerk ik dat als ik de vis eraan heb, door het toplood er een behoorlijke knik in de lijn zit en het lastig blijft spanning op de lijn te houden, waardoor ik het idee heb dat ik hierdoor wel eens een vis verspeel. Ik heb wel eens gelezen over een systeem waarbij het toplood bijv. bevestigd is aan een stick, zodat je bij het aanslaan ,direct het toplood van de lijn afslaat. Het lijkt me alleen een heel gedoe om dat op te zetten. Nu heb ik laatst gelezen dat ze zo'n setup ook kant en klaar verkopen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Daarnaast heb ik het idee misschien hele lichte toploodjes te gebruike om zo de knik in de lijn te verminderen en meer spanning op de lijn te krijgen? Heeft iemand daar goede ervaringen mee. Welke merk/type/gram gebruik je dan. En blijft er ondanks het loodje nu wel genoeg spanning staan?

Alvast bedankt voor je reactie

Groet Eumir
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

18-07-2006 08:59

Ik zie dat er zonet al een item over toplood is geplaatst. Mocht je toch nog iextra nfo hebben, dan is dat altijd welkom.

IN iedergeval mijn excuus dat ik dit item onder rigperikelen heb gezet en niet onder materiaal.

Laters
Barry van Gelder
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-07-2006 17:02
Locatie: Zuid-Holland

18-07-2006 17:58

Die toploodjes die je nu hebt moet je erg diep in de vuilnisbak sodemieteren want dat zijn ondingen die dingen bengelen alleen maar aan je lijn en in je topoog zeer iritant je kan beter die toploodjes van FOX kopen daar zit een touwtje aan die je bevestigt aan je steunen( of een apart steuntje dat maak niet uit) en het toplood bevat een magneetklipje(zelfde systeem als de MK II swingers van Fox) dus als je je hengel pakt schiet die vanzelf los dus geen gebengel meer aan je hengel en handiger te monteren dan die krengen die je nu hebt en heb je toevallig een keer lijnbreuk heb je je toplood in iedergeval nog.Ze zijn wel iets duurder dan die ondingen(8,95 15 gram) maar je heb je geld er zo uit en je heb er een hoop plezier van.

Gr.Barry
Plaats reactie