kwik change swivels van fox!

Plaats reactie
brent van assen

09-05-2006 15:46

Volgens mij is het de bedoeling van deze quik change wivels en sleeves dat ze het gemak verhogen, maar ik heb nogal moeite om de sleeve zeg maar over mijn lus (25 lb snakebite) op de wartel te schuiven, en nog meer moeite als ik hem eraf moet halen om mijn onderlijn te verwisselen.
het voordeel van dit systeem van fox is dat het zo klein is, maar die van pb en korda, werken volgens mij beter, alleen zijn wel een stuk lomper, zou dit eventueel veel uitmaken?

groet
brent
the sky is the limit
Rick Boerboom

09-05-2006 17:41

Gebruik de quicklinks van Korda. Vind er weinig lomps aan. Sleeve erover heen schuiven en het lijkt net een takje op de bodem. Lood is lomper. De haak ook. Ik zou me geen zorgen maken over de opvallendheid van zo'n klein detail. Als de Fox niet naar tevredenheid is neem je gewoon die andere. Ik dacht trouwens dat deze hetzelfde model waren...?
wouter de roos
Contacteer:

09-05-2006 17:59

Met de quick change swivels bedoeld hij die wartels van een haakje eraan. Als ik het goed hebt ! Dit is dus heel wat anders als de quick links van korda en andere merken.
Ben zelf erg tevreden over die dingen van fox op dat éne nadeel na. De onderlijnen verwisselen is best lastig maar ik heb hier alleen maar last van met safetyclips van korda. Doordat het huisje van de wartel van fox korter is als die van korda trek je hem er verder in. Hierdoor kan je niet makkelijk je onderlijnen verwisselen. Als je deze dingen met inline lood gebruikt gaat het wel erg goed en vooral i.c.m. het lood van fox.
Je kan wel voor die dingen van korda gaan maar met die van fox gooi je echt nooit je onderlijn in de war en ik denk toch dat dat het belangrijkste is toch ? :D

gr.
Plaats reactie