pva high risers


Plaats reactie
jeffrey vergeer
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-08-2005 23:40
Locatie: beuningen

04-04-2006 17:12

hallo
ik gebruik de pva schuimpjes alleen bij een stiff rig omdat ik dan zeker weet dat mijn onderlijn nadat het schuimpje is gesmolten strak op de bodem ligt.
de stiff rig kan niet op een hoopje zakken omdat hij stijf is en dan ook maar een kant op kan en dat is plat op de bodem.
maar dat ligt anders bij een niet stijve onderlijn, deze zakt namelijk naardat het schuimpje opgelost is als een hoopje op elkaar en dan is je presentatie niet optimaal meer.

nu is mijn vraag, kan je de high risers ook gebruiken voor een niet stijve rig. zo wel geef hier a.u.b dan een oplossing bij.

mvg jeffrey vergeer
Cast away your problems,and net your dreams
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

04-04-2006 19:35

Moet prima kunnen Jeffrey, ik doe dat namelijk ook. Ik gebruik ze namelijk niet specifiek om de onderlijn strak en recht op de bodem te krijgen maar vooral om geen vuil op de haak te krijgen, ook niet als ik nog een klein stukje terugtrek (waardoor je ook je onderlijn strekt!).

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

04-04-2006 21:31

Jeffrey,

Een soepele onderlijn zal niet zo mooi strekken als bij een stiff rig, die als het ware de haak van het lood duwt door zijn stijfheid wanneer het schuimpje loslaat. Maar het is zeker te gebruiken voor niet-stijve onderlijnen. Hij zakt dan idd op een hoopje, maar dat doet een soepele onderlijn ook wanneer je helemaal geen pva schuimpje of iets gebruikt. En dat vangt al jaren lang vis. Of je moet de onderlijn strak strekken door het lood iets aan te trekken na ingooi, waar ik helemaal geen voorstander van ben. Omdat je dan vaak de haak in de prut trekt of vast trekt aan een takje of zo. En het lood ligt dan minder vast dan na de inslag in de bodem door het ingooien. Wat je kunt doen is in plaats van de high riser een pva stick gebruiken. Die maak je dan (bijna) zolang als de onderlijn en je haalt de onderlijn door de stick heen. Korda dvd's enz. ...je kent het wel. De stick ligt dan recht op de bodem en omdat ie net zo lang is als je onderlijn ligt die al gestrekt. Dan zou je kunnen doen om te voorkomen dat je onderlijn op een hoopje ligt, al zou ik hier niet al te wakker van liggen.
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

21-04-2006 11:04

ik ben zelf helemaal weg van die risers. ik gebruik ze altijd in combinatie met bolies alleen in de winter duurt het wat langer voor ze oplossen. Ik plaats hem altijd op mijn hair tussen bolie en haak.
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

21-04-2006 19:06

Er is veel verschil in die foampjes, waar halen we de beste.
Gebruik nu die bij de verpakking van bij bijv. nieuwe TV geleverd worden
vuilniszak vol voor nop. Sommige lossen wel heel snel op. Wat is jullie ervaring

Merlin
Plaats reactie