Maggot clip van korda


Plaats reactie

Maggot Clip topper of domper?

topper, ga dit zeker gebruiken!
34
59%
domper, nee lijkt me echt niets voor mij.
16
28%
Maggot Clip? wtf is dat?
8
14%
 
Totaal aantal stemmen: 58
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

02-04-2006 22:26

Beste forummers,

Heeft iemand hier al ervaring met de zogenaamde "Maggot Clips" van Korda?
Mijn broer (en vismaat) heeft vanmiddag een zakje van die dingen gekocht.
En ik heb er een paar van hem gekregen, om ze ook eens te proberen.
Nu vroeg ik me eigenlijk af of er al resultaten mee zijn geboekt,..
Lijkt mij namelijk wel een uitkomst om mee met wormen te vissen namelijk.

Ik hoor het wel!

mvg,

Bas
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Harold Janssen
Berichten: 7
Lid geworden op: 12-02-2005 12:26
Locatie: Weurt Gld

03-04-2006 10:29

Het clipje werkt inelk geval sneller als het rijgen van maden op een dunne hair.
Op water zonder te veel witvis gebruik ik graag dit aas.

Voor mij is dit dus een toppertje! :P
De knollen van vandaag zijn de biggen van de toekomst ,dus behandel ze met zorg!!!!!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

03-04-2006 13:50

Het lijkt mij ook een prima ding van korda, en veel makkelijker dan maden op een hair reigen, alleen misschien wel beter waar te nemen, het is immers een soort ringetje, een hair is soepeler in minder makkelijk waar te nemen.
Ik heb ze in mijn hengelsport zaak nog niet zien liggen, dus qua groote kan ik me er niks bij voorstellen.

Echter, op een witvis gevoelig water zou ik dit niet gebruiken, maar denk dat dit voor de koudere periodes van het jaar wel vis op de kant kan brengen, zeker icm een zakje pva gevuld met maden.

Zal er naar kijken als ze in de winkel liggen.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

03-04-2006 15:41

Grote klasse dat dingetje !!
Zeker een belangrijk item dat in ieder tacklebox te vinden moet zijn.
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

04-04-2006 22:03

Nog meer mensen die ervaring hebben met de zogenaamde "maggot clip"?
Heb er eens een rigje mee geknoopt, en ookal mee gevist.
Helaas niog geen resultaat mee geboekt.
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Gebruikersavatar
roy van zwieten
Berichten: 173
Lid geworden op: 23-02-2004 22:04
Locatie: Aalsmeer

04-04-2006 22:20

Ik heb er ook een zakje van gekocht, vraag me alleen af of dit kleine scherpe dingetje geen extra grote schade in de bek van de vis aanbrengt tijdens het drillen?
Hij zou zomaar tussen je haak en bek kunnen gaan wrikken, of niet?
Ben nog niet in de situatie gekomen om met maden te vissen dit jaar, maar het lijkt een mooi atribuutje.

de groeten roy
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

04-04-2006 22:32

roy van zwieten schreef:Ik heb er ook een zakje van gekocht, vraag me alleen af of dit kleine scherpe dingetje geen extra grote schade in de bek van de vis aanbrengt tijdens het drillen?
Hij zou zomaar tussen je haak en bek kunnen gaan wrikken, of niet?
Ben nog niet in de situatie gekomen om met maden te vissen dit jaar, maar het lijkt een mooi atribuutje.

de groeten roy


Kijk dat is nou ook juist de info die ik wil hebben, of het scherpe puntje niet schadelijk kan zijn of is voor de bek v/d karper
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

04-04-2006 22:50

Dag Bas,

Ik heb er al een aantal keer meegevist en ik vind het een topper met een groot nadeel. Het heeft me slechts eenmaal in de steek gelaten maar dat lag meer aan de maden (of eigenlijk aan mijn zuinigheid :wink: )

Dat je wel bijvangsten hebt zul je voor lief moeten nemen, hoewel het een bizar gezicht blijft als je een brasem onthaakt waar een bundel maden naast bengelt die nog groter dan de zijn bek is.

Het grote nadeel is het volgende. Om flexibel te zijn met de diverse maten en het verwisselen hiervan knoop ik een lus of ring aan het einde van mijn hair. In mijn ogen komt dat de presentatie ook ten goede als de clip vrij kan bewegen.

Maarrrr........ ik heb nu al een paar clips verloren die simpelweg tijdens de aasopname of dril zijn losgeraakt.
Waar die clips zijn gebleven is een vraagstuk, maar er zijn helaas diverse mogelijkheden wat de vis niet ten goede komt en dat bevalt me totaal niet.
Sterker nog, ik kan me voorstellen dat het in het darmstelsel van de karper een regelrechte "destroyer" kan wezen.....
Ik ben geen bioloog en het is wellicht wat overtrokken, maar ik heb er simpelweg geen goed gevoel bij...!!

Het materiaal is stug en je hebt een behoorlijke druk nodig om het te sluiten maar klaarblijkelijk komen er tijdens de dril cq aasopname nog grotere krachten vrij.

Ik heb nog geen rigs geprobeerd met een "vaste" clip op de hair maar ik heb een bang vermoeden dat dit ook niet een waterdichte oplossing is gezien het diameter en gladheid van het materiaal

Dat het vangt staat als een paal boven water, maar of het onder verantwoord vissen valt heb ik mijn vraagtekens bij.

Ik vind het overigens wel zeer teleurstellend dat ze dit probleem bij korda niet getraceerd hebben :(
Het bevreemdt me tevens dat de andere reakties op deze topic hier geen "praktijk"melding van maken. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik de enige ben met deze ervaringen.

Tot die tijd gebruik ik hem niet meer in deze toepassing, eerst een fatsoenlijk oplossing hiervoor vinden.

Misschien dat er tot die tijd gewoon een verbod op verkoop van dit accesoire moet komen, maken we eindelijk een terugroepactie in de hengelsport mee :roll:

De Baitfloss maggot rig is in ieder geval een stuk diervriendelijker !!!!!

Groet,
JS
Gebruikersavatar
jeroen stuut
Berichten: 420
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: garrelsweer
Contacteer:

05-04-2006 09:13

Het lijkt mij ook wel wat om te gebruiken maar,. om de hoeveel uur moet je er nieuwe maden aan doen?

Groeten

Jeroen
Gebruikersavatar
roy van zwieten
Berichten: 173
Lid geworden op: 23-02-2004 22:04
Locatie: Aalsmeer

05-04-2006 09:15

misschien is het handig om dit systeem te gebruiken icm schuiflood?
Dan weet je hoeveel er mee geklooid word..
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

05-04-2006 15:49

Ik heb mijn maden tot nog toe gewoon op een veertje geregen. Wellicht is dit een alternatief ervoor. Ik was erg tevreden over de reslutaten op het veertje
Maakt mijn delkim geluid? Dan kom ik mijn tent wel uit!
peter andrae

05-04-2006 15:58

Jan idd waar blijft doe klip dan maar liever met een naald in de weer en een rubbertje werkt net zo goed ik had de korda deel 5 gekeken en had al meteen zoiets van nee zo niet,hetzelfde heb ik met dat spiraaltje van ashima om zacht aas mee te monteren.


Aan de andere kant heb ik weer zoiets van als je soms ziet wat een karper uitpoept mosseltje,s enz of het wat uitmaakt.


groeten peet.
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

09-04-2006 12:44

Ik heb da afgelopen week die clip geprobeerd en ben er erg slecht over te spreken.
Dat ding is te dik en vermorzeld meteen de made, en als ze niet knappen leven ze niet lang.
Als je er wormen op doet gaat het beter!!
Maar het heet niet wormenclip dus..........
Om hem op de method manier te vissen is een aanrader.
Een flinke bal en dan........plonzen maar.


Marc
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

09-04-2006 15:54

ik ben zeer tevreden
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

10-04-2006 13:26

Geprobeerd,

En ik vind het een hele mooie manier om je maden aan te bieden, lekker makkelijk zo'n ringetje.
Nadelig vind ik, het dikke draad dat gebruikt is een de vrij botte punt om de maden op te rijgen.
Je trekt je maden, 9 van de 10 keer, helemaal kapot. Hoe voorzichtig je het ook probeert.
Als je een mooi klein scherp witvishaakje hebt, kan je ze precies in hun velletje pakken.

Verder zijn maden geen echt winteraas, omdat ze bij een koude watertempratuur verstijven en ze geen vin verroeren. Dit lijkt mij toch 1 van de grootste attracties.

mvg,

Jean-Paul
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

11-04-2006 15:58

Heb laatst ook zo'n zakje gekocht.

Het is mij tot dusverre niet gelukt om 10 maden erop te rijgen zonder dat ze helemaal uit elkaar klappen. Dan komt het 2e probleem. Maak hem dan ook nog maar eens dicht zonder dat je ze plet.

Nee niets voor mij.

Pak een naald en wat dikker garen uit je moeders naaidoos :lol: en rijg ze op een stukje garen. Vervolgens knoop je dat aan een ringetje ipv je Hair.

Het werkt echt. En om te zeggen dat je er zo lang mee bezig bent. Nee, het went snel.

Groeten,

Luuk
ps. De mannetjes zijn een stuk steviger. Die prik je niet zo snel lek.. :wink:
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

11-04-2006 18:20

Ik heb er zelf inmiddels een oaar keer mee gevist, alleen ipv maden wormen eraan geregen.
Moet toegeven dat dit me wel beviel.
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Plaats reactie