Lood


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

11-09-2002 17:22

Ik vis in een hele grote vijver wat uitmond in het spaarne. Alleen is de bodem heel erg modderig. Als ik met vast lood wil vissen is 40 gram dan goed of niet???

met afwachtende groet
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

11-09-2002 17:54

Hoi tim, gebruik zo licht mogelijk lood, als dit in de modder wegzakt kun je de lijn altijd goed leggen strak of slap doordat het lood vast komt te liggen door de modder.

Je kunt ook kiezen voor een helicopter montage, schuif simpelweg de onderlijn wat hoger op de tube, en het lood kan gemakkelijk tot 15 cm tot 25 cm diep wegzakken als dit het geval mocht zijn.

Gebruik een pop up. Zachte bodem stinkt vaak, en om te voorkomen dat je boilie gaat stinken en deze ook wegzakt omdat de mix uit zware bestanddelen bestaat lijkt mij dit een goede overweging.

Las laatst ook dat iemand zo slim was om boven het lood een flippo te plaatsen, zelf nog niet geprobeerd, maar lijkt mij ook een prima oplossing.

succes
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

11-09-2002 19:01

probeer er achter te komen of er echt geen hardere stukken te vinden zijn, bijvoorbeeld vlak onder de kant. als je wat meer moeite wilt doen, ga dan met een stuk lood van ongeveer 80 gram aan het gooien en je kan dan vaak al hardere plekken vinden. Een peildobber is helemaal het mooiste, want dan kun je ook meteen de diepte vinden die bij die hardere plekken hoort. Als er echt geen harde plekken zou ik inderdaad met een helicptersysteem aan de gang gaan, want dan is toch zwaarder lood te gebruiken.
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-09-2002 19:34

Lood aan een zijlijntje wil ook nog weleens werken op vloeibare bodems.De lengte varieerd naar gelang de bodemgesteldheid.
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

11-09-2002 19:54

en het in de war gooien dan? aan een zijlijntje moet je haast wel neerleggen ipv uitgooien. of je moet met stukken siliconenslang gaan werken, ik hou mijn montage liefst zo simpel mogelijk.
groeten Jeroen
Hugo Huzen
Berichten: 44
Lid geworden op: 11-01-2002 01:00
Locatie: Almen

11-09-2002 22:16

Hallo,
misschien kun je ook met plat lood gaan vissen. of anders een stuk lood op een goede manier plat proberen te slaan met een hamer, of tussen de bankschroef klemmen en stevig aandraaien.
suc6 en vangze
Hugo
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-09-2002 11:27

je kan zowie zo langwerpig wartellood gebruiken in combinatie met een lange soepele onderlijn evt kan je het wartellood verlengen met een stukje nylon waar je een stukje tube overheen schuift. Verder raad ik het gebruik van pop up in deze gevallen af! waarom? heel simpel de karper is gewens om op deze plekken met zijn kop IN en niet boven de bodem te wroeten al jouw aasboilies maar ook het nauurlijke voedsel bevind zich in de bagger en stinkt ook naar de bagger, laat het idee maar varen dat een karper een stinkende boilie niet lust. Ga nu wel met een pop up vissen is de kans groot dat de karper hem moeilijk vind en je kan zelfs karper in de vinnen en kop haken (wat ik zelf heb ondervonden)
op deze manier heb ik al veel karpers in de bagger gevangen

mvg martijn

ps om ervoor te zorgen dat je boilie niet te diep doorschiet in de bodem is dat oplosbare rigfoam misschien een optie
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

14-09-2002 07:30

Kan ik ook gewoon een anti tangle tube van 40 gram eraan doen. Of schiet dat tever weg???

met afwachtende groet
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Plaats reactie