Een discussie punt :
Laatst was ik bij hengelsport osdorp en zat ik een tydje te praten met herman 'de onderlijnenkoning' van pb-products.
Liet hem ook een aantal van mijn onderlijnen zien, daarbij vond hij dat mijn krimpkous te lang was en merkte op dat mijn haakpunt werd afgeschermd door de krimpkous.
Op die onderlijn kreeg ik wel mijn meeste runs en loste er geen vissen op.
Afin, Herman is niet voor niets de onderlijnenkoning, dus veranderde mijn krimkous zo dat mn haakpunt niet meer werd afgeschermd, en korte de krimkous ook drastisch in.
Mijn laatste sessie kreeg ik 1 run die ik loste, en kreeg 2 keer een 'geen aanbeet' oftewel kreeg 1 of 2 piepen een tikje op de hengeltop en verder niets, ook bij de 2e keer waar wel direct werd aageslagen was er geen contact met de vis.
Nu graag jullie visie hierover, de lange of de korte krimpkous en daardoor dus wel of geen afgeschermde haakpunt.
Graag alleen reactie's uit ervaring geven en niet uit een boekje

Hier de 2 rigs :
Note :
Bij de handpalmtest (wat ik eigenlijk nergens op vind slaan, want zo werkt het nou eenmaal niet onder water, maar geeft wel een indicatie van wanneer de haak draaid)
De korte krimkous en niet afgeschermde haakpunt draait soms niet, de lange krimpkous en afgeschermde haakpunt draait altyd maar pakt eerder vlees op de hand
Dan het 2e punt, deze rig knopen met longshank of een kortstelige haak ?
Hier dezelfde rig met kortstelige haak en weer het probleem met die krimkous :