einde van de banaan-rig


Plaats reactie
Gebruikersavatar
levi janssens
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-08-2005 23:06
Locatie: schaffen belgie

12-10-2005 23:06

beste rigvissers,

ik weet dat het dom is om hieer nog een topic over te openen maarja.
ik ben namelijk wat rigs aan het knopen en stuiterde op een banaan rig (of hoe noem je dat ?)
wel ik vroeg me af hoe lang het eind moet zijn van de rig dus met andere woorden na de tube en het loodje hoelang moet dan de rest van de rig nog zijn .
hoe knopen/vissen jullie hem het liefst ?

mvg ,
als de visser van het water is dansen de karpers
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

13-10-2005 09:14

Levi, kijk eens bij de Rot@ry letter. Ik geloof van Bart van den Hurk over conditionering en tijgernoten (rot@ry letter 8.3). ergens onderaan staat hoe je een bananerig knoopt (met foto´s van een goede en een "vaute" :P bananerig. Succes!!!

m.v.g. Stefan Gooijert
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

24-10-2005 05:15

lengte van de krimkous, is de volledige lengte die wordt aangeboden in de meeste verpakkingen ( ong 5 cm ).neem het uiteinde met een tangetje vast en nijp je tangetje op je haakbocht, en stoom dit zo.
lukt perfect en je krimpkous "zet" zich automatisch goed.
Om je banana wat "stugger" te maken kun je wat nylondraad of stiffmateriaal in de krimpkous verwerken en deze mee stomen, het maakt je banana iets steviger.

na meerdere vissen vervang ik mijn rig steeds, dit omdat ik ondervind dat de krimpkous soepeler wordt na de spaningen die r op worden gezet tijdens de dril, beter vervangen dan missers.

grtz peeke
Greets Gino
Plaats reactie