comby rig


Plaats reactie
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

31-05-2005 08:00

wat zijn nu de goede kante van een combyrig ik zelf zie het nut er niet van in alleen dat het er interesant uit ziet in je rigwalet naar mijn menig een knoop teveel met gestripte greenhornet bereik je volgensmij presies het zelfde of moet ik dat anders zie wie heeft er een goed antwoord ben altijd geintreseert van de werking van een rig
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Bert Snoek
Berichten: 195
Lid geworden op: 07-04-2004 14:01

31-05-2005 10:03

Je gooit een combirig veel moeilijker in de war dan een soepele gevlochten onderlijn.

Een soepele onderlijn landt vaak als 'een hoopje' op het lood. Gevolg is dat de karper bijna de hele lengte van de onderlijn strak moet zwemmen voordat hij geprikt wordt.

Op een compacte voerplek ligt het aas dichtbij elkaar en kan de karper door een hele kleine lichaamsverplaatsing een hoop aas naar binnen zuigen. Als het haakaas daar dan ook tussen zit, dan zwemt hij dat dus niet strak en heeft hij langer de tijd om te ontdekken dat er iets niet klopt. Bij een combirig heeft de karper minder speelruimte enzal hij al geprikt worden als hij een aantal centimeter wegzwemt.

Volgens mij zijn dit voordelen. Ik ben echter ook nog vrij beginnend en heb weinig ervaring.
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

31-05-2005 11:14

Combi rig bied vele mogelijkheden.
Mijn favoriet is het soepele haakgedeelte : silkworm en het stijve onzichtbare fluorocarbon ( butterfly )
Veel minder in de war gooien, onzichtbaar, strak tegen de bodem en toch een soepele aasaanbieding, wat wil je nog meer.

grtz peeke
Greets Gino
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-05-2005 12:50

Remon,

Een onderlijn van Green Hornet waarvan de laatste centimeters zijn weggestript is een combi-rig. Kortom, wat is de vraag nu precies?

Kees
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

31-05-2005 13:16

de vraag is beantwoord en weet nu dus de reden en de werking van een combyrig om zoiets te maken van greenhornet lijkt mij gewoon makkelijker dan te wrerken met een voorslagknoop dit is dan wel nodig als je een comby wil maken met een flou carbon lijn dus al met al is er voor mij heel wat opgeheldert allen dank heren dus kees ik heb aan de gegeven info voldoende om daar over verder te gaan met deze rig heren bedankt voor de opheldering
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Plaats reactie