whity pool popup rig


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik Romp
Berichten: 42
Lid geworden op: 06-05-2005 19:14
Locatie: Renswoude

06-05-2005 19:35

Hallo

Ik vis met een whity pool pop up rig op behoorlijk baggerwater, mijn vraag is: is er een geschikt overload gewicht voor bagger. Zelf zit ik met 1,6 gram en vindt het wel heftig. Maar ik heb er al wel succes mee geboekt, maar ook al een paar missers die ik anders nooit had.
groeten Erik
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

07-05-2005 12:58

denk zelf dat je hem eerder zwaarder moet maken.
heet niet voor niks overloaded :wink:
probeer het eens met een 5 gram kogeloodje eronder

succes!
Gebruikersavatar
Erik Romp
Berichten: 42
Lid geworden op: 06-05-2005 19:14
Locatie: Renswoude

08-05-2005 10:03

Mark v Jaarsveld schreef:denk zelf dat je hem eerder zwaarder moet maken.
heet niet voor niks overloaded :wink:
probeer het eens met een 5 gram kogeloodje eronder

succes!


krijg ik dan geen problemen dat de hele montage in de bagger wegzakt
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-05-2005 11:27

Eric lood en bagger zijn vijanden van elkaar.
Je hebt succes en je hebt missers die je anders niet had, oplossing?? weg met dat lood.
Of lood de rig zo uit dat de haak met aas niet terugzakt op de bodem.
Vissen is een hobby, geen religie!
mike koophof
Berichten: 26
Lid geworden op: 04-04-2005 18:41

08-05-2005 11:57

Als je het lood laat vervallen is volgens mij heel de werking van de rig weg
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-05-2005 15:51

In mijn bescheiden mening zijn de zgn technische of tactische ( het is maar waar je ze onder wilt laten vallen ) rigs afhankelijk van veel kleine dingetjes.
De soort-grote vd haak, de lengte van je onderlijn, wel of geen lood, wel of geen lood op de haak, materiaal of een combinatie van materialen, eventueel lengte van het gestripte deel, lengte en/of buiging of vorm van de krimpkous enz.
Al deze aanpassingen horen ook thuis op de ondergrond waar ze voor bedacht zijn.
Schakel je een onderdeel van je rig uit is het effect wat je denkt-hoopt te bereiken weg of sterk verminderd.
In een dikke laag slappe modder schakel je in mijn mening zoveel uit dat je veel beter met een rig kunt gaan vissen die geschikt is voor die omstandigheden.
De whity pool rig is in feite niks in de modder.
Hier zou een pop-up rig met een loodje op de juiste afstand op de onderlijn beter uit de verf komen.

Afbeelding

Maar het is mijn opinie, misschien is er iemand met verstand van zaken die een waardevolle toevoeging kan geven.
Niet diegene die zegt om met 5 gram lood op die rig te gaan vissen die snapt de werking van een modderlaag niet helemaal.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Erik Romp
Berichten: 42
Lid geworden op: 06-05-2005 19:14
Locatie: Renswoude

09-05-2005 17:40

kijk douwe, ik denk dat we wel een beetje op de zelfde golflengte zitten, mijn idee is ook, dat er niet veel montages bestaan voor een extreme baggerlaag. Maar ik ben al zeker 2 jaar aan het proberen wat nu wel en geschikte montage is. En ik kom toch steeds weer uit op de gewone standaardrig,met en te lange onderlijn, zodat het lood in de bodem zakt, en er genoeg lijn overblijft om als onderlijn te fungeren.
Plaats reactie