pop up/lood hagel op hair.


Plaats reactie
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

03-03-2005 18:02

Hey mensen,

Ik heb de nieuwste cardner dvd aangeschaft,en daarin vist iemand met een standaard rig,maar dan popup,het enigste wat niet echt standaard is is dat ie de loodhagel niet 2a3 cm voor de haak plaatst maar in het het midden van de hair.Dus tussen de boilie en de haak.

Wie vist of heeft ook wel eens zo een popup rig gevist en wat zijn jullie bevindingen,NADELEN/VOORDELEN?

Greetz danny
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

04-03-2005 15:02

Niemand ervaring met deze rig?
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

04-03-2005 15:38

Dag Danny,

Deze manier kan volgens velen zeer effectief zijn met pop-ups op een harde bodem als de vissen van een hoog aangeboden pop-up schrikken.Maar ik vraag me af waarom je dan geen bodem aas zou gebruiken?

Ik heb er 1 keer gebruik van gemaakt en er een knolletje opgevangen.Hierdoor kan ik er echter nog niks van zeggen.Ik denk ook niet dat ik het nog vaak ga gebruiken.Mijn huidige pop-uprigs bevallen me prima.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

04-03-2005 18:26

Ja idd,dat mij bevalt de 'standaard'popup presentatie ook prima,maar ja,ben benieuwd of iemand er de meerwaarde van in ziet.

Greetz Danny
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

05-03-2005 07:14

Hoi Danny,

Ik vis al verscheidene jaren met dit systeem die nu door Gardner beschreven wordt en moet zeggen met alle tevredenheid. Het is een meer natuurlijke aasaanbieding om met een pop-up te vissen. (Werd ook reeds beschreven door LDB in het boek de Dunne lijn)
Het standaardsysteem vind ik persoonlijk nogal onnatuurlijk, tenzij natuurlijk je je aas boven de begroeiing wenst aan te bieden.
Het voordeel van je tegengewicht (loodhagel) op de hair te plaatsen is erg dressuur doorbrekend - als de karper op het aas gaat blazen, gaat de haakboilie zich heel natuurlijk gaan bewegen.

Heb ooit op een water met pop-up zitten vissen waar ik met de standaard versie nooit een beet kreeg en toen ik dit systeem veranderde naar de alternatieve methode begon dit wel onmiddellijk te werken.
Conclusie :
* indien er gevist moet worden waar er veel begroeiing op de bodem staat zou ik kiezen voor de standaard methode - zo kan je je aas aanbieden boven de begroeiing.
*indien je weet dat er geen begroeiing is en je wenst dan toch dressuur doorbrekend te werken pop-up met loodhagel op de hair.

Mvg

Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

05-03-2005 13:46

Kijk eens aan dat is id zeer intersant Frank,bedankt voor je toelichting!

Greetz danny
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

05-03-2005 17:52

Frank,

Waarom zou je dan nog een pop-up gebruiken?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

05-03-2005 18:50

Ik wil het dit jaar ook gaan gebruiken. Kevin je kan zo een pop up maken die niet zo hoog van de bodem af staat. Een normale pop up staat door de haak en eventuele line-aligner al gauw 5 cm van de bodem. Bij dressuur kan het zijn dat de karper zo'n hoge pop up niet meer pakt. De pop up kan je mooi uitbalanceren zodat hij mooi heen en weer dwarrelt als er een karper langs zwemt. Lijkt mij wel een gunstige situatie.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

05-03-2005 19:16

Dus je bedoelt met de loodhagel op zo'n cm van de pop-up af maar toch op de hair?

Nou snap ik het... Maar toch twijfel ik dan.Ik heb veel makkelijkere manieren gevonden waarmee je de pop-up ook laag kan aanbieden.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

06-03-2005 00:36

Yups Kevin,

Er zijn idd nog andere methoden om je pop-up op zo'n manier aan te bieden maar dit vind ik toch één van de beste. Waarom ?
Je kan zelf de lengte van je hair bepalen en zo ook de hoogte van je pop-up gaan bepalen zonder dat de haak hierbij parten gaat spelen. Is wel degelijk enorm intressant als je de haak op de bodem laat liggen, of deze tussen een bedje van particles kan gaan verbergen.

Heb het niet zo voor die opstaande haken. Je kan natuurlijk ook je boilie zo gaan uitbalanceren dat hij door het gewicht van de haak tegengehouden word maar dit vind ik dan weer veel te omslachtig (teveel tijd om de gepaste hoeveelheid en ingredienten te vinden).
Meermaals wordt er ook gewerkt met de snowman presentatie maar dan zit je wel met het probleem dat je de liggende boilie moet gaan verankeren anders gaat deze wegglijden over de hair en zit je ook weer met een onnatuurlijke aaspresentatie.

Wanneer ik deze alternatieve methode ook inzet is op een modderige bodem. Alle gewone boilies verzinken dan voor een deel in de bodem en door dan deze alternatieve methode te gaan gebruiken dus met een loodhagel pal tegen de pop-up aan te knijpen zit die een stuk hoger op de bodem en wordt dus veel beter gedetecteerd.
Dus daarom blijf ik op bepaalde plaatsen met een pop-up vissen, wel te verstaan indien ik het nodig acht.

Let wel op dit zijn mijn eigen ervaringen, ik weet dat er verschillende meningen hieromtrent bestaan.

Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

06-03-2005 11:24

Frank, ben het volkomen met je eens! :lol:
Gebruikersavatar
marc van den brink
Berichten: 204
Lid geworden op: 21-12-2004 22:11
Locatie: dordrecht

06-03-2005 13:06

big carp (te koop bij bhc) heeft boilies in de handel die echt zwevend zijn en die zinken op het gewicht van je haak. dat maakt dan weer het gebruik van dat loodhageltje overbodig. (je kan het maar weten)
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

06-03-2005 14:42

Marc,

Een "suspended boilie"! :wink:
Is ook heel eenvoudig zelf te maken, alleen moet je even testen hoeveel
boiliedeeg je nodig hebt om een kurkenballetje.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

06-03-2005 14:54

marc van den brink schreef:big carp (te koop bij bhc) heeft boilies in de handel die echt zwevend zijn en die zinken op het gewicht van je haak. dat maakt dan weer het gebruik van dat loodhageltje overbodig. (je kan het maar weten)


Marc,

Ik heb hier ook 3 potjes van BigCarp voor m'n neus staan.
Ze zijn echt een stuk "lichter"in het water.

Ik heb er nog niks op gevangen moet ik erbij zeggen. :oops:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
marc van den brink
Berichten: 204
Lid geworden op: 21-12-2004 22:11
Locatie: dordrecht

06-03-2005 15:37

daar was ik allemaal wel van op de hoogte .maar ik had ze al van solar gehad maar die zonken als een baksteen ,deze staan mooi boven je liggende haak
Gebruikersavatar
marc van den brink
Berichten: 204
Lid geworden op: 21-12-2004 22:11
Locatie: dordrecht

06-03-2005 15:40

koen nog meer ervaring met de producten van big carp?? Ik nog niet echt ,zag er op zich wel ok uit.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

06-03-2005 17:33

Marc,


Ik heb je een PB gestuurd.

Goed merk die BigCarp! 8)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Plaats reactie