bungy slang van pb products


Michiel Martijn
Berichten: 95
Lid geworden op: 28-02-2005 11:43

15-04-2005 18:13

Eus,

Je kan het beter vragen aan Gunther Sneider. Die weet er veel meer van.
Als die das niet weist dan Fraulein Daisy bellen.

Libt mir dan !!!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-04-2005 19:35

Michiel,

Gunter had ik gebeld maar die was met 16 noorse matrozen waarvan er 1 Elmer heet het ruime sop op.

Maar nadat ie me vertelde over das A-team legde ie me die rig uit en nu lukt het allemaal redelijk.

Ik heb die armabraid gekocht, daar gaat het allemaal een stuk beter mee.
Ook heb ik een andere knoop voor een stuitje gebruikt waardoor het stuitje iets dunner wordt en het elastiek er makkelijker overheen te duwen is.
Als je deze knoop goed aantrekt met 2 tangetjes kun je 'm nauwelijks meer bewegen.

Toch blijf ik wel vinden dat als je 'm helemaal uitrekt het elastiek niet 100% terugkomt in z'n oorspronkelijke vorm en lengte.

Als je 't elastiek dan ff tussen je handen rolt is het weer goed.

Volgende week maar eens kijken of die Kempische knotsen erin trappen. :)

Oh Michiel, Daisy die vroeg nog naar je, vanavond is ze weer in die ene bar, je weet wel. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

15-04-2005 20:24

die met dat houten been en een glazen oog michiel
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

07-05-2005 21:43

Mijne heren en natuurlijk Piet in het bijzonder, bedankt voor alle info weer op het forum. Ik was bij een rigknoopavond van PB gweest maar was de puntjes op de i reeds weer kwijt nu ik ging knopen.

Ik maak ze nu in no time, en natuurlijk beter dan die van Piet. :wink:

Als plank heb ik een stukje hout met 2 grote spijkers (15cm). Schuin erin geboord aan de einden. Aan de ene spijker een haak zonder punt vast gelijmd. Daar hang ik het lusje aan en aan de andere spijker een elastiekje (voor popupboillie) waar ik de haak in span. Werkt perfect en de lijntjes zijn dan bijna gelijk van maat.

Als stuitje had ik eerst van die rode op een speld, die ik uit elkaar haalde en in kleinere vorm erop zette. Daarna vond ik toevallig eenzelfde rolletje Nach armourbraid als Ruud gebruikt en daarmee gaat het ook goed.

Ga volgende week vrijdag aan de slag met nieuwe tuiggage.

Als ik er aan denk (en iets aan vang) laat ik het wel horen.
jp Goethals
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-12-2004 03:51

08-05-2005 18:26

Heb hier wel een probleem om die stuitjes echt vast te krijgen, vanaf het ogenblik dat de siliconeslang erover zit schuiven ze, ook na het vangen van vis zitten ze over het algemeen niet meer vast op de onderlijn.
Zijn er nog mensen die hetzelfde probleem hadden, maar nu een oplossing hebben gevonden?
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

08-05-2005 22:30

Mijn collega heeft nog geen problemen gehad met die stuitjes. Wel vast aantrekken met twee tangetjes, dan moet het lukken. Anders kan een tipje secondenlijm misschien helpen.

Die armourbraid van nash is een "ruwe"lijn. die blijft lekker zitten.
killian de bruijne

12-05-2005 19:40

wat is jullie favo onderlijn materiaal bij deze rig?
killian de bruijne

12-05-2005 19:51

[quote="jp Goethals"]Heb hier wel een probleem om die stuitjes echt vast te krijgen, vanaf het ogenblik dat de siliconeslang erover zit schuiven ze, ook na het vangen van vis zitten ze over het algemeen niet meer vast op de onderlijn.
Zijn er nog mensen die hetzelfde probleem hadden, maar nu een oplossing hebben gevonden?[/quote]

zorgen dat je 0.5 cm minder lijn in je slang heb zitten dan de slang kan uitrekken,,,
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

12-05-2005 21:16

Ist geen optie om met secondenlijm heel kleine stukjes putty op 3 plaatsen op de tube te lijmen, zonder dat de putty de hele tube omringt?

MVG, Mark
jp Goethals
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-12-2004 03:51

12-05-2005 23:12

killian de bruijne schreef:
jp Goethals schreef:Heb hier wel een probleem om die stuitjes echt vast te krijgen, vanaf het ogenblik dat de siliconeslang erover zit schuiven ze, ook na het vangen van vis zitten ze over het algemeen niet meer vast op de onderlijn.
Zijn er nog mensen die hetzelfde probleem hadden, maar nu een oplossing hebben gevonden?


zorgen dat je 0.5 cm minder lijn in je slang heb zitten dan de slang kan uitrekken,,,


Morgen eens uitproberen, bedankt voor de tip Killian :)
killian de bruijne

12-05-2005 23:17

als je het dan goed doet, kan je hem er geloof ik nnnnnoooit eruit trekken, is theoretisch onmogelijk, morge moet jij even het in de praktijk bewijzen
Patrick van Weert
Berichten: 28
Lid geworden op: 19-04-2005 21:38
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

10-06-2005 10:27

wim berenbroek schreef:beste ,

ik heb gister op de najaars meeting van de ksn bungy slang van pb products gekocht omdat ik wellis wou proberen om zo`n onderlijntje te knopen maar ik ben nu al een poosje aant friemelen maar krijg met geen mogelijkheid mijn onderlijn door dat slangetje

mijn vraag : heeft iemand een idee hoe dit wel gaat lukken ??


bij voorbaat dank

groetjes wim

Neem stukje dunne nylon vouw dit dubbel friemel door je tube onderlijn erdoor trekken klaar.