Lossers op shot-on-hook


jan van kranenburg

20-11-2004 02:31

Marc,

Je lijkt gelijk te hebben met je stelling.

Maar ik zit nog net niet achter de Geraniums, Run een eigen zaak.
Heb bovendien gezondheids-sores. Hartoperatie achter de rug.

Noch het runnen van mijn bedrijf; noch het vissen verloopt zoals ik 't zou wensen, helaas.

Probeer er het beste van te maken.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-11-2004 07:52

Jan .....

Vandaar........ beide niet zoals het zou moeten lopen .... hmm it sucks!

Hoop voor je dat in de nabije toekomst beide zaken een keerpunt naar het betere mogen beleven.

Sterkte Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

20-11-2004 16:44

Jan,

Ik hoop dat je er weer helemaal bovenop komt, in ieder geval in zoverre dat je alles kunt doen wat je wil doen zonder hinder te ondervinden wegens je gezondheid.

Sorry, maar om toch maar even terug te komen op het topic:
Robert, dus je vermoedt dat de vissen te diep zijn gehaakt. Zou wellicht kunnen. Ik vis de onderlijnen momenteel kort: 10-15 cm. Ik ga nu een andere haak proberen, met ongeveer dezelfde lengte onderlijn. Overigens wil ik vanaf nu niet te veel experimenteren. In deze tijd van t jaar is elke vis mooi meegenomen en heb ik geen zin om nog meer te gaan testen en klooien. Dus ik probeer 1 hengel nog met deze onderlijn, steeds één variabele gewijzigd (haak, lengte onderlijn etc.) De andere hengel met voor mij bewezen onderlijnen.
Wat ik me ook nog bedacht is: zou het kunnen dat het loodje niet goed richting haakoog schuift wanneer een vis zich haakt? En dus in de bocht van de haak blijft hangen. Waardoor de haak niet diep genoeg binnendringt, en vervolgens weer losschiet?
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

20-11-2004 17:54

Rick, als je de verkeerde gevlochten neemt om de shot te bevestigen, zou het wel kunnen wat je zegt.
Probeer het zelf eens uit, schuift ie goed is er niks aan de hand.
Zelf bevestig ik het loodje met (ja daar komt ie weer! :lol: ) Fireline.
Dit spul glijd geweldig op de haak!

Nog even wat anders.
Heeft iemand al met die "ultra point" haken gevist?
Ik kan me voorstellen dat de haak wat verkeerd indringt.
Ik geloof dat die dingen voor tonijn vissen bedoeld zijn.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Barry de Waal 1
Berichten: 65
Lid geworden op: 04-06-2004 21:21
Contacteer:

20-11-2004 19:01

Ik vis de laatste tijd veel met de ESP Big T raptor size 8 weinig loschieters maar pas op!! :evil: kijk je haak goed na want, vaak na 1 karper is de punt alweer krom :-? terwijl ik normaal dril en de vis zit ook perfect gehaakt.




VG. Barry Tight Lines
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

20-11-2004 21:24

Ulco Bosma schreef:Ultimate moet idd nodig weer eens uit gaan leveren wordt tijd dat korda nieuwe verdeler gaat zoeken want schiet zo echt niet op. In Engeland heeft korda volop voorraad...

M.v.g Ulco,


Ulco,

Jammer dan, maar Korda heeft zijn relatie met Ultimate opgezegd (toevallig vandaag vernomen bij hengelsportzaak).

Moeten dus op zoek gaan naar een nieuwe verdeler, aangezien Ultimate (=Vlemmix=Raven) zijn eigen zaakjes belangrijker vindt, dan goed verdelerschap.

groetz
Ted
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

21-11-2004 14:42

Voor Korda is er vast wel weer een verdeler te vinden... Als het waar is ben ik blij dat korda weg is bij ultimate. Ultimate is bezig een eigen lijn uit te brengen... en zullen daardoor andere merken die ze verdelen altijd op 2e plaats verkopen of niet verkopen denk ik!

Ultimate kon heus wel korda in Engeland bestellen maar deed dit opzettelijk niet volgens mij! Zo ook bijvoorbeeld die korda haakjes in maat 10. Hier in Nederland nooit leverbaar geweest omdat Ultimate meent dat er hier in nederland geen behoefte aan is :-?

M.v.g. Ulco
erik flaschwinkel
Berichten: 127
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: spaarndam

21-11-2004 15:20

En daar komt bij dat het niet het eerste merk is dat ultimate de rug toekeert.
Ook PB products is al overgestapt en er zullen er nog wel meer volgen.
Maar wat wil je de verdeling van ultimate was en is echt slecht.
Mvg Erik
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

13-12-2004 01:18

Hoi rick

Door een shot on the hook te vissen komt je haak snel in een agressieve stand te staan(in combinatie met pop-up). hierdoor haakt dit veel sneller, en zoals al opgemerkt dus te diep naar achteren. Je kunt dit idd ondervangen door een stukje krimpkous van ongeveer 1,5 cm schuin naar de haakpunt toe naar binnen te buigen, je haakpunt is dan afgeschermd totdat hij bij de lip komt, pas als je krimpkous over de lip valt is inhaking mogelijk, in dit geval op een zeer goede plaats

mvg

RF[/img]
I think and therefore I am....
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

13-12-2004 17:13

Oke, bedankt voor de tip. Ik zal het van het voorjaar eens proberen, dan stunt ik wel ff verder. Ik ben nu even gestopt met experimentere met de shot on the hook en andere rigs. Kan me nu eigenlijk niet te veel missers en lossers veroorloven in deze tijd van het jaar. Winter is voor mij geen tijd om al te veel dingen te gaan uittesten.
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

13-12-2004 17:44

Ik maak hem op de fox serie5.
Rigring glijd van haakoog over de steel tot ter hoogte van de haakpunt.
Een lange hair (4cm).
Voor bodempresentatie zonder LA.
Voor popup,een LA van 2 cm,beetje naar binnen gebogen.
Lossers>>>>> wat is dat????
Greets Gino