Problemen met de bananenrig.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

10-09-2004 19:45

Ik heb de laatste maanden problemen met de bananenrig. 50% van de aanbeten lossen en ik heb ook last van misslaan. Ik vis de bananenrig het grootste gedeelte met de coating eromheen, 4 cm voor de krimpkous maak ik hem soepel, ik heb er 2 hagelloodjes aan hangen, zodat de pop-up perfect uitgebalanceerd is en de hair zit bevestigd met een RVS ringetje, voor de bewegingsvrijheid. Bovendien zit er 2 cm tussen de haakbocht en het aas. Ik heb al andere haakmaatjes geprobeerd, maar voor de rest heb ik er nog niets aan veranderd.
Heeft iemand misschien (in het verleden) dezelfde problemen gehad of weet iemand wat het probleem is. Ik zou graag willen weten wat het probleem is.

Met vriendelijke groet, DV.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

10-09-2004 21:02

Beste Denny,

Kijk eens op deze link, hier staan de goede en ook juist de foute manieren van de krimpkous van de bananenrig te positioneren. Als je krimpkous namelijk te ver "open" staat, werkt hij schijnbaar niet zo goed/optimaal!

http://www.karperwereld.nl/rotary/deel83.php
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
marvin smiers
Berichten: 23
Lid geworden op: 12-07-2002 02:00
Locatie: heerjansdam

13-09-2004 16:49

Bij de bananenrig is het volgens mij ook niet de bedoeling dat je je pop-up uitbalanceerd. Ik heb ooit is gelezen dat je hem juist flink moet overloden. Het effect moet dan zijn dat de krimpkous open buigt en als de vis hem dan uit probeert te spugen de krimpkous terug buigt en de haak om de lip van de karper buigt zodat hij hem niet uit kan spugen.

Nogmaals ik heb dit ook maar gelezen want ik gebruik dit systeem zelf nooit.

Succes,

Marvin
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

13-09-2004 17:42

effe off topik

he bart,jouw avatar vindt ik prima,en geweldig,den eddy! 8)

groeten paul!
hou het netjes aan de waterkant!!
Plaats reactie