D rig VS Loodhagel


Plaats reactie
bjorn sigger
Berichten: 26
Lid geworden op: 17-01-2004 14:23
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

01-09-2004 19:01

Hallo Vissers,

Ik vis al een geruime tijd met een D rig van Fluorcarbon, deze presentatie wordt dan Pop - Up gevist.
Echter niets mis mee, maar wanneer er een loodhagel op de rig bevestigd wordt om de Pop Up uit te balanceren gaat dit ook nog goed, maar met ingooien, verschuift de loodhagel van zijn plek, doordat het fluorcarbon een hele gladde oppervlakte heeft. De loodhagel komt in de meeste gevallen tegen de haak te zitten.

Zijn er mensen die dit probleem kennen, en zijn er ook oplossingen voor zodat de loodhagel niet verschruift.

Mvg,

Bjorn
Marius Rouveroy
Berichten: 103
Lid geworden op: 15-03-2004 19:04

01-09-2004 19:17

Als je een D-rig met een soepel tussenstukje gebruikt, dus het scharnierpunt van ongeveer 1,5 cm voor de haak kun je kneedlood op de knoop doen, zo vis ik de D-rig en heb er nooit problemen mee.

Mvg. Marius
bjorn sigger
Berichten: 26
Lid geworden op: 17-01-2004 14:23
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

14-09-2004 21:32

Hallo Marius,

Bedankt, ik zal het proberen, echter doe je dit dmv een kleine rvs ringetje dan, om hem zo te laten schanieren?

Gr

Bjorn
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

14-09-2004 22:30

Bjorn,

Ik heb geen ervaring met de onderstaande rig maar ik bevestig ook geen loodhageltje omdat de rig dan minder goed is uit te loden en omdat dit de lijn eventueel kan beschadigen......
De manier zoals Marieus beschrijft is een goede beschrijving(zo gebruik ik em ook) maar als je wilt dat er geen hinder onstaat op t ringetje kan je voor het ringetje een klein stuitje bevestigen en daar het kneedbaar lood op zetten! :wink:


Let wel op wat voor kneedbaar lood je neemt.
De bekenste is Kryston Drop-em en die is vrij hard/moeilijk kneedbaar en een laag soortelijk gewicht in vergelijking van Nah Putty!
Ik gebruik daarom ook de putty van Nash omdat die vrij zacht is en een stuk zwaarder is dan de Kryston Drop-em :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Ralph Bosch
Berichten: 64
Lid geworden op: 21-06-2004 11:13
Locatie: Den Helder

15-09-2004 09:34

Bjorn,

Ik heb hetzelfde probleem gehad en als volgt opgelost:
Op de onderlijn een stuitje knopen (goed strak) hier vouw ik dan kneedbaar lood om (FOX of NASH bevallen beide erg goed.)
Ook heb ik het geprobeerd met kant en klare stuitjes echter deze zaten niet strak genoeg.

hoop dat je er wat aan hebt.

Gr. Ralph
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

15-09-2004 10:58

Marius bedoeld geen ringetje maar een schanierpunt van gevlochten materiaal, deze verbind je zo'n 1.5 cm onder de haak, dan maak je een schiernier puntje van een halve cm en daar verbind je de rest van je onderlijn aan .
De knoop die je gebruikt is het zelfde als je nylon met gevlochtenlijn verbind (dus bijvoorbeeld een gevlochten hoofdlijn met een nylon voorslag van 30/00)
Plaats reactie