haken met knik.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

08-06-2004 20:22

ik heb thuis verschillende haken liggen recht haken waar de steel gelijk loopt met de rest en haken met een knik, waarbij de haakpunt schuin loopt vergeleken met de steel.

nou vraag ik me af, welke haak haakt beter en wanneer en wat zijn jullie ervaringen??
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

15-06-2004 08:52

Dion,


Volgens mij gaat het om het "Bent-hook" model......
Deze haken horen maar op 1 plaats thuis en dat is in de vuilnisbak :wink:

Het zijn namelijk bekkenslopers 1e klas bij verkeerd gebruik en dat verkeerde gebruik gebeurt als snel(bij iets teveel druk wringt die haak de bek uit) :cry: :cry:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-06-2004 15:02

Ik denk dat Dion het hier niet over Bent-hooks heeft.
Zowel dan ben ik het met Koen eens, weggooien die handel!

Dion heeft het denk ik over "normale" haken waarbij in sommige gevallen de haakpunt een paar graden naar linkls/rechts wijst t.o.v. de steel. Dit waren vroeger al goede (karper)haken en zijn dat nu zeker nog!!

Gr Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Wesley Pieterse2
Berichten: 138
Lid geworden op: 05-05-2004 20:56
Locatie: Westervoort

16-06-2004 17:19

En de anti-eject hooks van PB products dan??
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

16-06-2004 17:31

[quote="Wesley Pieterse2"]En de anti-eject hooks van PB products dan??[/quote]


Wesley,


Deze haken hebben dezelfde bocht als een "bent-hook" haak maar die hebben niet de akelige lange steel zoals de benthook!
Om de positieve eigenschappen te krijgen van een benthook verleng je de haaksteel van de "anti-eject haak van PB" met een stuk krimkous die je perfect in de juiste curve kan vormen om zo toch de perfecte draaieigenschappen te krijgen, want door de lange steel in de benthook gaat de haak wrikken in de karperbek met alle nare gevolgen van dien! :wink:

Jaja, daar hebben ze over na gedacht bij PBproducts! 8)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

16-06-2004 18:57

De Benthook is GEEN bekkesloper,het is zelfs een hele goede haak mits goed gebruikt,juist hier schuilt het euvel,bij fout gebruik sloopt ie wel een karperbek.
De WS Benthook is trouwens niets anders als de Tiemco 700 maar dan "geknikt" ,de Tiemco is dus de beroemde Benthook maar zelfs niet gebogen is de Tiemco een superhaak waar hetzelfde voor geld als de gebogen versie,je moet hem juist gebruiken.

Matriaal afkeuren omdat het fout gebruikt word is niet echt slim.

Wil.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

16-06-2004 19:05

Hey die Wil,

In mn 1e posting op deze topic beschrijf ik al dat het een bekkensloper is omdat je hem snel verkeerd gebruikt als je al teveel druk zet op de gehaakte vis. :wink:
Aangezien sommige (meestal beginnende)karpervisser niet goed zijn voorgelicht over de nadelen en voordelen over een haak/rig raadt ik em liever af :wink: Aangezien er op het moment veel veiligere haken zijn die dezelfde voordelen hebben als de Benthook 8)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

17-06-2004 19:05

ik bedoel net zoals vinnie zei dat de haakpunt een paargraden de andere kant op loopt vergeleken met de steel maar toch bedankt voor de reactie's.

maar als het een bent hook was dan zou ik niet net zoals andere mensen bij mij in de buurt kei hard lopen trekken aan die hengel met een te dikke draad en de slip erg strak.

ik hou het denk ik bij mijn ouwe rig, maar kan het wel eens proberen. :wink:

groetjes

dvd
Plaats reactie