bungy d-rig


Plaats reactie
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

07-06-2004 15:23

hallo karpervissers,

hebben jullie al ervaring met de bungy d-rig van PB-Products? nou ik wel. ik had er een paar gekocht en ben daar mee gaan vissen. bij de eerste vis die ik op deze onderlijn ving, brak gelijk de haak af. bij de tweede vis die ik op een nieuwe onderlijn ving, is de punt gelijk zo bot als een ........
bij de derde vis op deze onderlijn was de haak uitgebogen wat als gevolg had dat ik vlak voor mijn schepnet de vis los schoot [ dit was een stevig vis ] je begrijpt wel dat ik deze onderlijn gelijk niet meer gebruik. ik knop deze onderlijn nu zelf. ik probeerde met PB-Products in contact te komen maar dat is mij niet gelukt, om mijn ervaring even te melden en dat ze toch maar naar de kwaliteit van haken moeten gaan kijken. want niemand is er bij gebaat als de onderlijn die toch tussen 2,50 a 3,00 euro kost al bij de eerste beste vis naar de ....... gaat. :evil: ik hoop dat via deze manier de boodschap wel overkomt.

de groeten ronald
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

07-06-2004 17:59

Beste Ronald,

Waar het ook aan kan liggen dat je haak is uitgebogen en misschien ook dat die andere onderlijn was afgebroken, is je manier van drillen en de grootte van het haakaas. Als je bijv. met een maatje 8 een 25 mm vist en je laat weinig ruimte over tussen haak en boilie, kan de haak niet goed draaien, daarmee niet goed/optimaal prikken en dus eerder buigen.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
kenneth pepels

08-06-2004 15:31

Beste ronald,

Ik heb er zelf niet mee gevist, maar heb al meerdere klachten gehoord over de kant en klare onderlijnen van PB.

groetjes kenneth
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

08-06-2004 21:01

Toen ik net begon viste ik er naar alle tevredenheid mee...

Toen de laatste sessie mijn maat er een breuk op de knoop mee kreeg begon ik te twijfelen. Thuis haak in de boom en trekken... nog voordat de slip (normaal ingesteld, niets mis mee zelfde dag nog een spiegelkarper van 25 pond mee gevangen :o ) begon te lopen brak bij mijn kant en klare combi-rig de lijn precies op het scharnierpunt van soepel en gecoat...

Ik heb er geen vertrouwen meer in en vis met zelfgemaakte lijntjes, kan ik iig mezelf nog de schuld geven als er iets misgaat :P
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

10-06-2004 15:08

3 maal recht scheepsrecht geld dus niet! dan moeten ze die onderlijnen maar 3 euro maken haha :lol: mooi prutjespul die bungy-jump dingen hoe verzinnen ze het! je kunt beter zelf maken dan weet je zeker dat het goed is!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

11-06-2004 12:17

Ronald,

over het algemeen zijn de spullen van PB van een zeer goede kwaliteit, dat je dit meemaakt is natuurlijk superbalen, waar het aan ligt... ik heb geen idee!

Waarom stuur je niet een mail naar de winkel en kan jevrage over het hoe en wat!

Bas,

ik geloof niet dat een haak kan buigen omdat hij misschien niet goed indraait! Ik heb nog nooit een haak gehad die was gebogen na het drillen van een vis... ja vroeger toen ik met haken van een stuiver een karper wilde vangen... De haken van PB zijn toch wel vrij betrouwbaar, net als de andere producten van PB.

Wat betreft de zin en onzin van de bungy-rig... Ikzelf knoop deze onderlijn zelf en gebruik hem vrij regelmatig op water waar de vis voorzichtig aast, met deze rig kan je absoluut zorgen dat die ene vis wel op de kant komt, terwijl je met een standaard-rig die ene vis net niet op kant gaat krijgen! Het is een absolute toprig, die je zelf heel goed kan knopen!
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

12-06-2004 20:51

Marijn,

zou je misschien willen vertellen met welke tube je deze maakt, en ook de lengte van de tube en het gevlochten binnengedeelte? Ik wil er zelf namelijk ook erg graag mee gaan vissen, maar heb nog nergens de juiste tube kunnen vinden. Alvast bedankt!
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

13-06-2004 12:23

Erik,

Ben dan wel geen Marijn maar vooruit. ESP heeft soepele tube gebruik dan die van 1.5mm met een wartel maatje 8 of 9.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Michael Voormeulen
Berichten: 338
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

13-06-2004 12:53

Beste,

Daar ik "nog" geen ervaring heb met de genoemde rig, lijkt mij de 1.0mm toch wel iets fijner. Ik heb hem met 1,5 mm & 1,0mm gemaakt en bij mij wou die nog wel is van de 1,5mm afschieten (van de wartel maatje 8!) als ik hem aantrok! Das mijn ervaring tot nu toe :P

Mvg,

Michael
TargetBaits & Tackle
Reach your target today!

http://www.TargetBaits-Tackle.com
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-06-2004 19:14

Beste allemaal,

Allereerst even excuses dat ik zo laat reageer. De oorzaak hiervan is dat Bertus, de B van PB, een aantal weken met een zware longontsteking in het ziekenhuis heeft gelegen. Maar goed over de slechte kwaliteit van sommige onderlijnen volgens jullie kan ik maar één ding vragen: meld het mij via het telefoonnummer van de winkel (020-6670930) en ik zorg er persoonlijk voor dat er service verleend wordt.
Toen PB nog klein was knoopte ik 50% van de onderlijnen zelf en de andere 50 werd geknoopt werd geknoopt door Bertus en Henk. De kwaliteitscontrole was toen veel groter dan nu al moet ik zeggen dat we nog steeds niet mogen mopperen. Maar het is nu eenmaal een feit dat als er meer dan 100.000 onderlijnen van PB op jaarbasis verkocht worden er altijd wel een paar door de controle heen glippen. Ons excuses hier dan ook voor en wij kunnen dan niets anders doen dan jullie voorzien van nieuwe onderlijnen. Met haken is het al niet anders. Er zijn maar een paar haakfabrieken in de wereld. Wij, PB en een aantal andere merken kopen van deze fabrieken precies dezelfde haken alleen de namen op onze verpakkingen verschillen. Ook hier kunnen wel eens slechte series tussen zitten, dus ook hiervoor zou ik zeggen: heb je een probleem, bel mij. Wat ik nog wil toevoegen is dat als je gebruik maakt van kant en klare onderlijnen deze altijd zal moeten testen voor je hem te water laat.
Dus neem een tooltje en bijvoorbeeld een twiddling stick en trek voor het gebruik eens flink aan de rig. De kracht die je op dit korte stukje zet is vele malen groter dan je ooit met een hengel zou kunnen trekken: dus breekt hij dan zul je contact op moeten nemen met mij.

Groetjes,
Piet Vogel.
Gebruikersavatar
Michael Voormeulen
Berichten: 338
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

16-06-2004 22:30

Dat is nog eens service!
Voor mij geen ander onderlijn materiaal meer dan de spullen van PB! :P

Is het mischien ook mogelijk om aan de intruder weerhaakloos te komen Piet?

Alvast bedankt,
Michael Voormeulen
TargetBaits & Tackle
Reach your target today!

http://www.TargetBaits-Tackle.com
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

18-06-2004 16:39

hallo karpervisser,

bedankt voor jullie reactie. ik heb net contact gehad met piet vogel van pb
en het probleem voor gelegd. hij beloofde mij om het op te lossen. dat is nog eens service.

de groeten ronald
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

21-06-2004 17:43

Beste Michael,

Sorry dat ik niet eerder kon antwoorden maar je hebt vast al begrepen dat ik erg krap in mijn tijd zit dus ben ik niet altijd op het board!
Enfin over de Intruder weerhaakloos, nee die bestaan niet. Ik ben echter ook geen voorstander van weerhaakloze haken, zij richten echt meer schade aan dan je denkt. Wat ik altijd doe is mijn weerhaak platknijpen. Dit richt echt de minste bekschade aan. Ik ben er zo tevreden over dat ik het ook doe als ik niet bij obstakels vis. Ik raad je dan ook aan het ook eens te proberen.

Groetjes,
Piet Vogel
Gebruikersavatar
Michael Voormeulen
Berichten: 338
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

21-06-2004 17:52

Beste Piet,

Bedankt voor je reactie, en je pracht artikel in de Karper! :P

Mvg,

Michael Voormeulen
TargetBaits & Tackle
Reach your target today!

http://www.TargetBaits-Tackle.com
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-06-2004 13:26

Beste Ronald,

Ik heb je een Privébericht gestuurd. Wil je dat alsjeblieft even lezen?
Groetjes,
Piet Vogel.
Gebruikersavatar
Sander van Schelven
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-05-2004 23:02
Locatie: Spijkenisse

23-06-2004 13:56

Ik heb in de vele malen dat ik gevist heb met de pb onderlijnen een probleem gehad, wel vind ik dat de haken erg snel bot worden.

de onderlijnen zijn wel lekker slijtvast.
'instinct'
evert van de linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 04-01-2004 22:06
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

23-06-2004 14:57

Ja Sander je hebt daar cker gelijk in.

De Bungie rig heeft afgelopen jaar een nieuwe haak gekregen die heel snel bot wordt.

Ik heb nog oude bungies liggen met de triggerhook die haken zijn veel beter, ik heb ze net zo goed op de oude versie gevangen.

Je moet gewoon na elke worp en na elke gevengen vis de haak ff controleren op scherpte en je moet ff controleren of de haakpunt wel recht is.(laatst was de haak bij mij na 1 dril al bot, gelukkig zag ik dat de haakpunt verbogen was en kon ik de onderlijn vervangen).

Voor de rest vind ik het een super rig.

mvg,
Evert.
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

23-06-2004 17:24

Rene,

een beetje laat maar toch nog bedankt! :wink:
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Plaats reactie