Vissen tussen de stenen.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

26-05-2004 13:56

Beste boarders,

Mijn vraag luidt als volgt:
- Hoe vissen jullie tussen de stenen onder jullie eigen kant aan t kanaal/rivier??

Ik heb al meerdere optie's mbt het lood....Geen lood gebruiken maar een steen met daarin een wartel gelijmt, dit lijkt mijn geen probleem maar nu zit ik met de soort rig omdat je aasje snel verdwijnt tussen de stenen, dus dan zijn je kansen verkeken :o !!

Hoe lossen jullie dit probleem op?Of nog beter gezegt: Hoe doen jullie dit??

Aangezien er zeer veel voedsel zit tussen die stenen wil ik daar mijn kansen eens gaan bekijken! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

26-05-2004 15:29

Een plekje zoeken waar je een beetje de ruimte heb om je aas te leggen.

Of

De stenen houden een keer op,en je aas op het randje leggen+plus het voer uiteraard :wink:

Of een dikke pop up,maarja............
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

26-05-2004 15:35

Aloha Koentje!!

Waar ik wel wijs mee ben in die situaties, de snowman rig.
Deze dobberd een beetje lichtjes in de stroming.
Tuurlijk hou je de kans dat ie tussen de stenen verdwijnt maar die kans word wel iets minder dan met een gewone bodem boilie.
Voordeel, omdat het (wapperd) in de stroming, valt het eerder op tussen de stenen.
Ik vis hem met een lange soepele onderlijn , tussen de 30 en 40cm.

Wat ik ook graag doe is een pop upje vissen op een lange hair.

Gebruik wel een sterke onderlijn materiaal.
Als ik op een oneven bodem vis, gebruik ik niet graag gecoate onderlijn materiaal.
Als die niet vlak ligt, is je presentatie waardeloos.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

26-05-2004 16:01

Ok mannen!! :wink:

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Een snowman-rig is idd een oplossing om je presentatie zow zwevend te houden, maar dan kan je presentatie alsnog wegzakken....
Minder snel als een zinkende boillie natuurlijk.
Een pop-up lijkt me een betere optie....Of niet?? :roll:

Stenen houden idd eens een keer op maar dat is een meter of 15 uitde kant, ik wil bewust hier niet vissen omdat je dan veel last heb van scheepvaart die het voer sneller wegspoelen en tussen de stenen blijft het voedsel liggen! :P

Kom op mannen, nog een keer brainstormen voor t goed doel! :lol: :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

26-05-2004 16:05

Met een korte onderlijn valt er minder weg te spoelen.. Het aas kan niet 30 cm wegspoelen als de onderlijn maar 7 cm is... :wink:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

26-05-2004 16:24

[quote="kevin diederen"]Met een korte onderlijn valt er minder weg te spoelen.. Het aas kan niet 30 cm wegspoelen als de onderlijn maar 7 cm is... :wink:[/quote]

Dan MOET je wel precies op een steen gooien,gooi je er tussen....dan vang je 3x niks :wink:
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

26-05-2004 19:09

ik vis in een soort meer wat is gebruikt om zand uit te halen maar op sommige delen hebben ze een strandje gemaakt voor recreanten en voor de rest liggen er stenen van zo'n meter bij een meter van de kant tot 3/4 meter uit de kant en dan zo'n 3 meter diep (max op de stenen dan) je vangt er heel goed maar dan moet je aas wel goed liggen op lossing 1 voor mij is elk uur/2uur opnieuw ingooien en ik gebruik meestal een stiff rig dat wil soms ook nog wel een beetje helpen.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

26-05-2004 21:35

Ik weet niet hoe de situatie is maar ik heb een aantal ideëen:

1) Als je niet te ver uit de kant vist, zou je een plateautje kunnen maken door een plek (enkele vierkante meters?) op te vullen met grind. Is wel behoorlijk intensief werk.

2) Als je ongeveer weet hoe diep de openingen tussen de stenen zijn maak dan een onderlijn die wat langer is. Pop-up op je hair. Ingooien op de stenen, rustig trekken aan de lijn totdat je voelt dat het gewicht tussen de stenen valt. De boilie komt nu omhoog tussen boven de stenen uit.

Gebruik als gewicht een steen die met een dun lijntje aan een tube bevestigd is. Bij een aanbeet moet de karper het lijntje gemakkelijk over kunnen trekken.
De tube beschermt het eerste stuk lijn dat over de stenen ligt.

Het is maar een idee,

Gr.,
Raymond
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

26-05-2004 21:49

[quote="ferenc van de vorstenbosc"][quote="kevin diederen"]Met een korte onderlijn valt er minder weg te spoelen.. Het aas kan niet 30 cm wegspoelen als de onderlijn maar 7 cm is... :wink:[/quote]

Dan MOET je wel precies op een steen gooien,gooi je er tussen....dan vang je 3x niks :wink:[/quote]

Als je hem met een lange onderlijn tussen de stenen gooit zal hij er nog niet uitkomen hoor.. :D

Nu jij weer :wink:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

27-05-2004 00:53

[quote="kevin diederen"][quote="ferenc van de vorstenbosc"][quote="kevin diederen"]Met een korte onderlijn valt er minder weg te spoelen.. Het aas kan niet 30 cm wegspoelen als de onderlijn maar 7 cm is... :wink:[/quote]

Dan MOET je wel precies op een steen gooien,gooi je er tussen....dan vang je 3x niks :wink:[/quote]

Als je hem met een lange onderlijn tussen de stenen gooit zal hij er nog niet uitkomen hoor.. :D

Nu jij weer :wink:[/quote]

Dan is de kans groter dat het haakaas inzicht blijft :lol:

:roll:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-05-2004 01:22

Koen,

Ik zoek het liefst een plekje, waar ff geen stenen liggen. Dit zijn absoluut vaak goede stekken.Op een van de meren, waar ik voorheen viste, was dit echter niet mogelijk. Ik loste dit als volgt op:

Een korte pop-up, direct omhoog van de clip. Vervolgens je lood(goedkoop) verlengen met een stukje amnesia (20-25 cm), waaraan weer een wartel gebonden. Warteltje losjes in de safety-clip, zodat je lood dus 25 cm onder je clip hangt. Ingooien en het hele handeltje laten afzinken. Dan je lood heeel voorzichtig naar je toe trekken, om het tussen de stenen te verankeren.......

Succes ermee Mitsz
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-05-2004 08:26

Idem Mitsz, maar dan met een kei als lood. Even een wartel erop lijmen.

i.p.v. amnesia 2 kilo breeklijntje.

Er zijn mooie te koop bij de Intra pieeep. Bijna allemaal even groot.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

27-05-2004 08:53

Mannen,

Ik ben al wat wijzer geworden door jullie reactie's maar ik MOET tussen die stenen zitten om echt kans te maken op regelmatig vis!! :roll:
Ik heb al een kei uitgeboort en daarin een wartel gelijmt.....ziet er goed uit!!Alleen die lengte van mn rig houdt me nog wel bezig!Ik ben er in ieder geval uit of ik mn boillie pop-up of liggend ga vissen, en dat wordt pop-up omdat mn aasje beter bereikbaar blijft voor vriend karper! :D

Voeren doe ik met particles.....meer deeltjes die open en bloot liggen op de stenen, ook al zakt er voedsel tussen de stenen!

Volgende week ga ik et eens proberen op het rechte stuk kanaal voor 1 nachtje dus dat komt wel goed! :wink:

Reactie's zijn nog steeds welkom!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

27-05-2004 13:47

Beste Koen,


Dat van die steen wil ik ook nog een keer uitproberen! Heb er al eens aan lopen denken maar meestal vis ik niet op stekken met stenen op het kanaal. Gaat wel zeker dit jaat nog komen (ander kanaal!).

Wat ik echter wel ga proberen en ook wel vaker toepas is een popup die maar net boven de bodem zweeft. Dus het loodje zo bevestigen dat de haak goed kan draaien maar de bollie maar een klein stukje (enkele centimeters) boven de grond zweeft.

In principe komt dit dan op dezelfde werking neer als de snowmanrig (denk ik overigs ook dat dat goed moet werken.). Ik vind popups in het algemeen wat onnatuurlijk. Daarom houd ik er van als ik popups gebruik , om dicht tegen de bodem te vissen.

Groeten Stefan
jesper van rosmalen
Berichten: 29
Lid geworden op: 31-05-2004 11:11
Locatie: Tilburg
Contacteer:

31-05-2004 21:21

Ik zoe gewoon een lood montage gebruiken....maar dan met een onderlijn van ongeveer 30 cm...hieraan zou ik een pop-up montage maken, door bijv een boillie op de hair te schuiven met een stukje foam eraan....
...groetjes jesper...
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

02-06-2004 14:12

Iemand nog een oplossing?? :roll: :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

07-06-2004 21:41

Wat ik zou doen als ik jou was zou ik een helikopter rig gebruiken met een langere onderlijn en bijv. nog een pop-up of snowman rig.
8)
veel succes.
:wink:
dvd
Plaats reactie