Voorslag???


Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

16-04-2004 23:48

best raymond,
een voorslag is een stuk lijn van pak uhm beet 10 meter, die je voor de onderlijn monteerd aan je hoofdlijn. Deze lijn is (meestal) sterker en schuurbestendiger dan je hoofdlijn. Hij moet er voor zorgen dat wanneer je een karper aan de andere kant van je lijn hebt, en je lijn in aanraking komt met stenen of andere rommel in het water, dat je geen lijnbreuk krijgt.

Maar ik heb al begrepen dat je deze niet te vaak moet gebruiken, alleen wanneer het echt nodig is (dus wanneer er erg veel rommel in het water ligt)

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk geweest

mzzzzllllsss Bart
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

17-04-2004 00:48

mensen mensen ...
wat is nu eigenlijk het probleem ?!
je moet toch geen voorslag gaan gebruiken voor een paar steentjes en "scherpe" spullen in het water ?! :roll:
dat heb je OVERAL wel hoor , ook al lees ( weet) je het toevallig niet !
gebruik een voorslag als het echt echt nodig is , niet omdat je ergens hebt geleze dat er scherpe dingen in het water zitten !
en ik dacht dat de oorspronkelijke bedoeling ( ik kan volledig fout zijn ! ) van een voorslag het "doorsnijden" van waterplanten (wier , lellies , ... ) (en EVENTUEEL "voorkomen" van lijnbreuk ) was ??
ma ik denk persoonlijk als er echt scherpe dingen in het water liggen , je draad(voorslag) zowiezo wel breekt ( of je moet al extreme diameters nemen ) .
het nadeel ervan vindk ook dat je weer 2gevoelige knopen op je lijn hebt !
en het is al zoals gezegd word , als je het onverstandig gebruikt heb je er zelf geen profijt van en kan de karper er onder lijden !
ikzelf gebruik NOOIT een voorslag omdat ALS ik een lijnbreuk heb , de karper 7keer op de 10 toch ergens in verstrikt geraakt , ook al is het een "veilig loodsysteem" die vis zit wel met die voorslag in zen bek !
hij moest maar eens op die lellies af zwemmen , denk dan maar eens aan de gevolgen !

MVG,
jannick
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-04-2004 04:43

Hans, volgende keer madurodam? gefeliciteerd! :P
roy vermeer
Berichten: 58
Lid geworden op: 18-06-2003 02:00
Locatie: ede
Contacteer:

20-04-2004 21:58

Beste collega's
Wie kan me vertellen hoe ik ut beste een voorslag kan maken, en welke lijn daar het meeste geschikt voor is????
Alle tips zijn welkom

met vriendelijk groetjes Bart

dat was de vraag