een rig voor een dressuur water........ de kempervennen


Plaats reactie
killian de bruijne

20-01-2004 22:52

hoi,

in de zomer ga ik 2 weken naar de kempervennen !

ik denk/weet bijna cker wel dat VEEL mensen met dat ''normale'' riggie van de viswinkel op de hoek vissen !

mijn boilies maak ik ook al zelf omdat ze heel vaak met die ready shit vissen op die parken

maar nu kom ik op t andere terecht de rig

een line aligner maak ik er cker op maar wat ken ik er nu net aan doen dat ie anders/beter vangt/zich onderscheid van de rest......... en dus meer vangt en niet bij de karper erkent word als ''gevaarlijk'' !!

dat wil ik dus voorkomen omdat ik zelf geen rig prof/freak ben wil ik graag jullie hulp inroepen wie wil mijn helpen??

groeten killian
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

20-01-2004 22:59

Zo werkt dat dus niet.

ff nander riggie en scoren d8 tut nie
eerst eens bekijken wat er anders moet hoe de vis aast waar ze eventueel schrik van hebben wat er wel werkt want niet of niet meer.

mzzl
Klaas
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

20-01-2004 23:02

killian,

ik denk dat je het op dergelijke wateren niet zozeer moet zoeken in je rig. allerseerst is natuurlijk de plek zeer belangrijk. een 2e wat voor mij heel hoog op de lijst staat is vertrouwen in het aas. ennuh...kant en klaar of niet, een boilie blijft een boilie
groetjes Da Fox
killian de bruijne

21-01-2004 08:43

[quote="Kees Vaags"]killian,

ik denk dat je het op dergelijke wateren niet zozeer moet zoeken in je rig. allerseerst is natuurlijk de plek zeer belangrijk.


''een 2e wat voor mij heel hoog op de lijst staat is vertrouwen in het aas. ennuh...kant en klaar of niet, een boilie blijft een boilie

''''[/quote]


ik heb altijd het id dat veel van die boilie gewoon ontdekt worden door de karper van oow aardbei daar ben ik gister op gevangen die eet ik niet.......

dat bedoel ik ermee :wink:
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

21-01-2004 10:17

"een rig voor een dressuur water........ de kempervennen"

LOL :lol: :lol: :lol:

Als er ergens GEEN dressuur heerst dan is het wel op de Kempervennen.
Je mag blij zijn als alle karpers daar al ooit een boilie hebben gezien laat staan er een naar binnen hebben gewerkt.
Maak het jezelf niet moeilijk en vis gewoon standaard, zelfs de "oude" methoden werken daar perfect.
Het is voor je te hopen dat je tijdens die 2 weken toevallig eens iemand anders treft die daar op karper vist. Want dat gebeurd niet vaak.
Ow ja, mais werkt daar ook nog zeer goed....

Bart
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

21-01-2004 15:54

Wat Bart zegt sluit ik me helemaal bij aan, Kempervennen en dressuur zijn gewoon 2 tegenpolen van elkaar. Mais werkt er nog steeds zeer goed, wel heb je dan last van grote brasem, winde en voorn. Ofja last van ik vind het opzich niet erg om vissen van dat formaat te vangen, zitten er bij die je wel een plaatsje op zouden leveren in beet's "beste 10".

Groetjes,
Arjan
killian de bruijne

21-01-2004 16:00

naja ik goor /lees het net gellukkig is er geen dressuuur! :x

ben hier wel erg blij mee alleen is het egt zow dat de vissen er nog nooit/bijna nooit een boilie hebben gezien laat staan opgegeten?? :-? ??

heb eigenlijk geen zin om met mais te gaan vissen eerlijkgezegt

groeten killian
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

21-01-2004 16:22

Ik zou gewoon eerst eens kijken hoe het gaat met zoete mais uit blik of deeg aan het statische systeem, als je dat prefereerd. En neem een rig, waarvan de haak goed kan draaien en een langere hair gebruiken. Dit vermindert ook het losschieten. Of vis langs interessant uitziende stekken, met een pennetje.

Suc6 ermee!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

21-01-2004 16:59

wat arjan zegt klopt, ik heb daar op de duikvijver brasems gevangen ,ik zal maar niet zeggen hoe groot ze waren ,want dat gelooft toch niemand.
op de duikvijver heb ik maar 1 karper weten te vangen.op de andere plas verschillende keren geweest en altijd wel gevangen(tot 24 pond) tis er niet zo diep hoor,heb er zware karpers gezien.
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

25-01-2004 09:52

Hallo Killian

Ik laat even buiten beschouwing of het een dressuurwater is, of niet. Op ieder water waar gevist wordt, heb je een bepaalde mate van dressuur, in mindere of meerdere mate, in verschillende vormen. Dit moet je zeker nooit onderschatten trouwens.
Echter, een bepaald type rig meenemen/vragen, met slechts in je achterhoofd dat er dressuur heerst is niet de juiste benadering. Als je daadwerkelijk iets met rigs wilt doen daar, dan zou je wat speurwerk en intepretatiewerk moeten verrichten: Wet welk type onderlijn wordt daar doorgaans gevist, en wat -zouden- daar de gevolgen van kunnen zijn onder water? Hoe aast de karper er? (Hoe aast een karper in het algemeen?(!) In welke mate zou de dressuur zich er ontwikkeld kunnen hebben? Kan ik het niet omzeilen door goed te voeren, op plekken waar een tijdje niet gevist is? Als je van bepaalde dingen onder water een globaal idee hebt kunnen krijgen, dan zou je kunnen zeggen: "De karpers zouden misschien om die en die reden geconditioneerd kunnen zijn op dat en dat, en daar kan ik op riggebied die en die aanpassingen op maken"...
Zo vis je een rig die vele malen beter is dan een zomaar-dressuur-rig, omdat het een "dressuurwater" is.

m.v.g. ChrisN
Plaats reactie