Foto van je Rig Topic..


Gesloten
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

23-01-2008 11:53

jurgen heintjes schreef:Michiel,

Ben je tevreden over de inhaking van je klauwhaak rigs?

groet.


kdenk niet echt dat dit klauwhaakjes zijn.
Een klauwhaakje is voor mij haak met een brede bocht en een lichtjes naar binnen gebogen haakpunt.
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

23-01-2008 12:15

jurgen heintjes schreef:Michiel,

Ben je tevreden over de inhaking van je klauwhaak rigs?

groet.


de vissen die ik afgelopen jaar heb gevangen waren allemaal mooi in het midden van het onderlipje
dit is het haakje dat ik gebruik, maatje 6

Afbeelding


@ jeroen, ik gebruik een baitband met die rngetjes, vis namelijk altijd met tijgernoten en soms vis ik met 1 tijger en soms met 3 of 4, en op deze manier heb ik altijd een goede afstand tussen aas en haak
en ik vis bijna alleen maar met combi stiff rigs :P, de soepele rigs alleen als ik moet werpen, maar vaar 90% van de keren me lijnen uit
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

23-01-2008 13:00

Lijkt me nou niet echt een klauwhaak.....

Dit wel:
Afbeelding
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

23-01-2008 16:49

waarom heb je bij die bovenste rig twee kanten weg gestript.
ik doe liever een lus knoop met een ringswivel.
dan heb je ook een scharnier punt.
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

23-01-2008 17:17

knnop de rig altijd zo, heb op deze manier ook me scharnier punt
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

23-01-2008 17:21

gooi je het dan niet in de knoop bij een langere rig.
heb ik namelijk wel een keer gehad.
of snap ik et niet :oops:
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

23-01-2008 18:21

gooi nooit, en als ik gooi dan is het meestal niet meer dan 30M, en de combi rig houd ik altijd "kort" 10 - 15 cm

op de foto is die 12cm ong

iig nog nooit in de war gegooid, in het begin wel af en toe de hair die ik in de war gooide, maar dat heb ik nu opgelost met het stukje shrink tube in de haakbocht
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

23-01-2008 18:22

Sorry dacht dat het klauwhaakjes waren :lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-01-2008 09:38

In de war gooien heeft ook te maken met werptechniek.
Hengel over de schouder waar de wind vandaan komt is al een foutje.
Aan het eind van de worp de lijn niet eventjes afremmen zodat de lijn over kan slaan is nog een foutje.
Dat soort dingen wordt afgestraft met in de war gooien van de onderlijn.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

24-01-2008 10:15

Aan het eind van de worp de lijn niet eventjes afremmen zodat de lijn over kan slaan is nog een foutje.
Dat soort dingen wordt afgestraft met in de war gooien van de onderlijn.[/quote]

Volgens mij Douwe doe je dan toch iets verkeerd . Ik heb jaren aan feedervissen en matchvissen gedaan en dat was toch de enige werkende manier om je onderlijn niet in de war te gooien . Je moet hem op het einde natuurlijk niet in één keer afremmen want dan gaat het wel fout .

Ook met het karpervissen heb ik dit al meerdere keren toe gepast en het werkt prima . Zorg er wel voor dat als je de hengel met montage achter je houdt dat alles dan wel rustig achter je hangt . Doe je dat niet dan slaat op dat punt de boel al vaak in elkaar .
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-01-2008 10:29

Jeroen lees het nog een keertje wat er staat.
Vrije vertaling het is een foutje als je de lijn aan het eind van de worp niet eventjes af remt.

Ook het in één keer afremmen zou jou als match en feedervisser bekend voor MOETEN komen de lijn zit immers dan achter de lijnclip.
Ik zou anders niet weten hoe ik steeds op dezelfde plaats de korf of de pen moet krijgen. :wink: :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

24-01-2008 10:34

Sorry Douwe , ik heb het inderdaad niet goed gelezen . Mijn fout .
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-01-2008 10:40

Maakt niet uit Jeroen een ophelderend antwoord wil wel eens verhelderend werken. :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

24-01-2008 13:19

Afbeelding

Nou heb ik in de nieuwe Spiegel het stukje van Piet Vogel gelezen . Ik heb één van de rigs die hij hierin beschreef zo goed mogelijk proberen te maken. Alleen ik had geen antitangle tube en ik heb shrink tube gebruikt .

Gebruikte materialen :

# braid ; Indyline Chinook 35lb.
# haak ; Kensaki 3020 BN nr.8
# tube ; Korda 0,6 mm. silt
# loodje ; TNT pop-up weight AAA
# rubbertje ; Korda silicone tube 0,7mm.

Ik heb nog wel een paar vragen .

Waarom moet de afstand tussen haak en boilie minimaal 2 cm. zijn en geldt dit ook voor een snowman presentatie ?

En wat is de ideale lengte van deze rig of hangt dat van de situatie af ?
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

24-01-2008 13:56

Haaha.. Dat is grappig Jeroen. Je maakt een onderlijn, maar weet niet hoe of wat :wink: . Ik hoop dat ik je wat duidelijkheid kan geven.

Waarom moet de afstand tussen haak en boilie minimaal 2 cm. zijn en geldt dit ook voor een snowman presentatie ?
In de visserij is er geen wet van "moeten". Die 2cm is ertussen gelaten om het draaien van de haak niet te belemmeren. Als je bijvoorbeeld een 0,5 cm ertussen had gelaten, dan had de haak meer moeite om te kunnen draaien, omdat de boilie in de buurt zit.

Daarnaast hangt het ook af van het aasgedrag van de vissen van het water. Sommige vissen nemen de boilie enkel tussen de lippen (of er net achter). De vis gaat nu bijvoorbeeld zwemmen en merkt dat er lood aan hangt. Zo vis vang je makkelijker met een kortere hair dan met een langere hair. Met een langere hair zit de haak veel te ver van de onderlip. Dus zoals je ziet is er geen wet voor je onderlijn.

En wat is de ideale lengte van deze rig of hangt dat van de situatie af ?
Dit hangt totaal af van het water, de bodem, de vis, het aasgedrag. Zoals ik hierboven al beschreef kan er verschil zitten tussen de slimheid van de vissen. Sommige vissen zou je bijvoorbeeld nooit vangen met een langere hair( kortere hair misschien wel). Een kortere onderlijn zo ook veel eerder strekken en dus ook prikken. Vis een kortere onderlijn wel op een harde bodem, anders zou je lood het zaakje de bodem intrekken.

Daarnaast kan het ook dressuurdoorbrekend zijn. Waar altijd met een langere onderlijn gevist wordt. De vissen weten dat en als jij bijvoorbeeld uuitpakt met een korte onderlijn van bijvoorbeeld 6 cm, om maar wat te noemen.

Ik zie trouwens ook een loodje op je onderlijn. Waar is dit voor als ik vragen mag? Omdat je hem popup vist? Zo te zien van niet. Ik weet niet of jij weet waarvoor die dient? Hierbij ook een korte uitleg.

Moeilijk uit te leggen..haaha.. Maar door dat loodje zou de haak naar de onderlip draaien. Sneller als normaal. Laat ik het daar maar ophouden.

Hoop dat je er wat aan hebt.

8)
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

24-01-2008 14:01

En daarom zit het loodje er ook op . Om hem sneller te laten indraaien .
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

24-01-2008 17:05

ziet er goed hoor :wink:
piet zal trots op je zijn :wink:
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

24-01-2008 18:11

ik doet ook weer ff mee

slechte kwaliteit foto maar goed

op en aanmerkingen zijn altijd welkom

de pop-up boilie is eigelijk maar ff voor de sier

Afbeelding

de hair is 10 mm

Fox SSC haakje
Hot Stuff X-stiff magic link
bruine shrinktube pb productions
frank warwick pop-up (ff voor de sier)
ringetje
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

24-01-2008 18:22

tjaaaaa wat zal ik zeggen.............
mooi spul 8)
durf ik wel mee te vissen.
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

24-01-2008 18:23

nice :)
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Evert Jan van Schaik
Berichten: 159
Lid geworden op: 25-01-2007 22:38

24-01-2008 21:17

tino beunk schreef:Haaha.. Dat is grappig Jeroen. Je maakt een onderlijn, maar weet niet hoe of wat :wink: . Ik hoop dat ik je wat duidelijkheid kan geven.

Waarom moet de afstand tussen haak en boilie minimaal 2 cm. zijn en geldt dit ook voor een snowman presentatie ?
In de visserij is er geen wet van "moeten". Die 2cm is ertussen gelaten om het draaien van de haak niet te belemmeren. Als je bijvoorbeeld een 0,5 cm ertussen had gelaten, dan had de haak meer moeite om te kunnen draaien, omdat de boilie in de buurt zit.

Daarnaast hangt het ook af van het aasgedrag van de vissen van het water. Sommige vissen nemen de boilie enkel tussen de lippen (of er net achter). De vis gaat nu bijvoorbeeld zwemmen en merkt dat er lood aan hangt. Zo vis vang je makkelijker met een kortere hair dan met een langere hair. Met een langere hair zit de haak veel te ver van de onderlip.

Dus zoals je ziet is er geen wet voor je onderlijn.




En wat is de ideale lengte van deze rig of hangt dat van de situatie af ?
Dit hangt totaal af van het water, de bodem, de vis, het aasgedrag. Zoals ik hierboven al beschreef kan er verschil zitten tussen de slimheid van de vissen. Sommige vissen zou je bijvoorbeeld nooit vangen met een langere hair( kortere hair misschien wel). Een kortere onderlijn zo ook veel eerder strekken en dus ook prikken. Vis een kortere onderlijn wel op een harde bodem, anders zou je lood het zaakje de bodem intrekken.

Daarnaast kan het ook dressuurdoorbrekend zijn. Waar altijd met een langere onderlijn gevist wordt. De vissen weten dat en als jij bijvoorbeeld uuitpakt met een korte onderlijn van bijvoorbeeld 6 cm, om maar wat te noemen.

Ik zie trouwens ook een loodje op je onderlijn. Waar is dit voor als ik vragen mag? Omdat je hem popup vist? Zo te zien van niet. Ik weet niet of jij weet waarvoor die dient? Hierbij ook een korte uitleg.

Moeilijk uit te leggen..haaha.. Maar door dat loodje zou de haak naar de onderlip draaien. Sneller als normaal. Laat ik het daar maar ophouden.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Ik heb deze rig een keertje op een dvd gezien.
Ze maakten hem bijna hetzelfde het loodje op de rand van waar de mantel gestript is(loodje van 1 gram)en de boillie zou 2 cm van de haak moeten hangen.
Hierdoor krijg je een zeer agressieve rig haakt heel snel mede door dat loodje.
Ik heb hem vorig jaar getest en er geen misser op gehad.

gr. evert

8)
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

24-01-2008 21:46

Even als aanvulling op wat Tino zei:

Afbeelding

De geloodde combi-rig. Op het eerste gezicht een beetje een lompe rig, zo met het kneedbare lood en hoe de hair geplaatst is. Maar het zijn juist die 2 elementen wat ervoor zorgen dat deze rig heel snel prikt. Als je goed kijkt zie je 2 stukjes siliconentube op mijn haaksteel. ik gebruik 2 stukjes omdat het mijn hair goed geleidt langs de haaksteel. Met 1 zou dat niet lukken. Let alleen goed op, de hair begint waar de haakbocht eindigt. Dit is opzettelijk zo gedaan.

Als je deze rig gebruikt, gebruik het alleen met bodemaas. Geen drijvend aas. De neerwaartse kracht van bodemaas is in het water groter dan dat van drijvend aas, dus het lijkt alsof je aas zwaarder is in het water. En het is het gewicht van je aas, gecombineerd met het gewicht van het kneedbare lood, wat deze rig succesvol maakt. Als de hair begint waar de haakbocht eindigt, loopt je hair in principe evenredig met je haakpunt. Aan beide kanten van de haak zitten gewichtjes (aan de ene kant je boilie/bodemaas en aan de andere kant het kneedbare lood). Deze gewichten, gecombineerd met het feit dat je hair gelijk loopt met je haakpunt, zorgen ervoor dat je haakpunt verschrikkelijk snel prikt. Veel sneller, dan bij een "gewone" rig. Je haakpunt wordt als het ware tegen het vlees aangeduwd.

Als blowout schuiven de stukjes siliconentube naar achteren (zowieso het eerste stukje) en doordat je ongeveer 1.5 cm speling hebt op je hair, zal de vis dit moeilijk kwijt kunnen raken. Als je 0,5 mm siliconentube gebruikt, zal dat schuiven zonder al te veel kracht. Een diameter van 0.5 mm siliconentube is net genoeg om de hair op zn plaats te houden, maar ook genoeg om te kunnen schuiven. Als de stukjes siliconentube vrij smal zijn zijn, zal het niet gebeuren dat je hair niet ver genoeg naar achteren gaat om zo niet een blow-out effect te veroorzaken. Dan zal je hair vrijkomen nog voor de haakbocht. In ieder geval, zelfs met deze rig zou je blowout-effect hebben. Zolang je een hair hebt van minimaal 1.5 cm en zolang je maar minimaal 0.5 mm siliconentube gebruikt voor een haakmaatje 6. Des te groter je haak, des te dikker de draad. Dus des te ruimer je siliconentube moet zijn.

De naam blow-out houdt in dat als de vis je aas opzuigt en uitspuwt, je aas buiten zijn bek belandt en door de bocht waarin je aas zijn bek wordt uitgespuwd, je aas snelheid oppakt en zodra je aas zijn eindpunt heeft gehaald, de kinetische energie ervoor zorgt dat je siliconentube verder langs je haaksteel schuift. Zodra je siliconentube een punt heeft bereikt wat verder is dan je haakbocht, zorgt de kracht van je aas wat zijn eindpunt heeft bereikt (buiten zijn bek) ervoor dat je haakpunt vlees pakt/houdt.

Het beste is het gebruik van een ringetje op je haaksteel, omdat een ringetje ervoor zorgt dat de kracht die uitgeoefend wordt op je haak parallel loopt met je haaksteel, en siliconentube ervoor zorgt dat het een beetje een zijwaartse kracht is waardoor de kans dat je haak vrijkomt ietsjes hoger ligt dan het gebruik van een ringetje. Het is alleen heel belangrijk voor deze rig dat de hair precies begint waar je haakbocht eindigt, dit zorgt ervoor dat ie heel snel vlees pakt. En een ringetje houdt de hair niet op die plek. Ik zelf kon op niks beters komen dan het gebruik van siliconentube, als iemand dit wel weet, zijn suggesties heel erg welkom.

En hoe lang ik deze rig maak hangt er vanaf hoe ik vis. Als ik met een pva-zakje vis hou ik het vrij kort, ongeveer 12 a 13 cm. Pva-zakje beschermt dan mijn haakpunt en doordat ik mijn lood in het zakje zet voordat ik werp, kan het geheel zelfs op modderige bodemsoorten gebruikt worden met een korte rig. Als ik zonder pva-zakje vis iets langer, ongeveer 18 cm. Op wateren waarbij er vaak gevist wordt met een korte onderlijn, ga ik naar extreem lang (30/35 cm), maar dat is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. Maar des te korter mijn rig, des te beter ik me erbij voel. Kort, tot een zekere mate.

Als je deze rig test op je handpalm, zal je zien dat deze rig iedere keer weer vlees pakt. Zelfs als je het op een rechte stuk doet, je hoeft de rig maar paar milimeters te bewegen en je haaktpunt pakt al vlees. Weinig rigs kunnen dit. Als tip nog even: Het stugge gedeelte even boven wat stoom houden om dit zo recht en stijf mogelijk te krijgen.
Evert Jan van Schaik
Berichten: 159
Lid geworden op: 25-01-2007 22:38

24-01-2008 22:46

Mourad Aviara schreef:Even als aanvulling op wat Tino zei:

http://www.karperwereld.nl/fotoskennis/mou2.jpg

De geloodde combi-rig. Op het eerste gezicht een beetje een lompe rig, zo met het kneedbare lood en hoe de hair geplaatst is. Maar het zijn juist die 2 elementen wat ervoor zorgen dat deze rig heel snel prikt. Als je goed kijkt zie je 2 stukjes siliconentube op mijn haaksteel. ik gebruik 2 stukjes omdat het mijn hair goed geleidt langs de haaksteel. Met 1 zou dat niet lukken. Let alleen goed op, de hair begint waar de haakbocht eindigt. Dit is opzettelijk zo gedaan.

Als je deze rig gebruikt, gebruik het alleen met bodemaas. Geen drijvend aas. De neerwaartse kracht van bodemaas is in het water groter dan dat van drijvend aas, dus het lijkt alsof je aas zwaarder is in het water. En het is het gewicht van je aas, gecombineerd met het gewicht van het kneedbare lood, wat deze rig succesvol maakt. Als de hair begint waar de haakbocht eindigt, loopt je hair in principe evenredig met je haakpunt. Aan beide kanten van de haak zitten gewichtjes (aan de ene kant je boilie/bodemaas en aan de andere kant het kneedbare lood). Deze gewichten, gecombineerd met het feit dat je hair gelijk loopt met je haakpunt, zorgen ervoor dat je haakpunt verschrikkelijk snel prikt. Veel sneller, dan bij een "gewone" rig. Je haakpunt wordt als het ware tegen het vlees aangeduwd.

Als blowout schuiven de stukjes siliconentube naar achteren (zowieso het eerste stukje) en doordat je ongeveer 1.5 cm speling hebt op je hair, zal de vis dit moeilijk kwijt kunnen raken. Als je 0,5 mm siliconentube gebruikt, zal dat schuiven zonder al te veel kracht. Een diameter van 0.5 mm siliconentube is net genoeg om de hair op zn plaats te houden, maar ook genoeg om te kunnen schuiven. Als de stukjes siliconentube vrij smal zijn zijn, zal het niet gebeuren dat je hair niet ver genoeg naar achteren gaat om zo niet een blow-out effect te veroorzaken. Dan zal je hair vrijkomen nog voor de haakbocht. In ieder geval, zelfs met deze rig zou je blowout-effect hebben. Zolang je een hair hebt van minimaal 1.5 cm en zolang je maar minimaal 0.5 mm siliconentube gebruikt voor een haakmaatje 6. Des te groter je haak, des te dikker de draad. Dus des te ruimer je siliconentube moet zijn.

De naam blow-out houdt in dat als de vis je aas opzuigt en uitspuwt, je aas buiten zijn bek belandt en door de bocht waarin je aas zijn bek wordt uitgespuwd, je aas snelheid oppakt en zodra je aas zijn eindpunt heeft gehaald, de kinetische energie ervoor zorgt dat je siliconentube verder langs je haaksteel schuift. Zodra je siliconentube een punt heeft bereikt wat verder is dan je haakbocht, zorgt de kracht van je aas wat zijn eindpunt heeft bereikt (buiten zijn bek) ervoor dat je haakpunt vlees pakt/houdt.

Het beste is het gebruik van een ringetje op je haaksteel, omdat een ringetje ervoor zorgt dat de kracht die uitgeoefend wordt op je haak parallel loopt met je haaksteel, en siliconentube ervoor zorgt dat het een beetje een zijwaartse kracht is waardoor de kans dat je haak vrijkomt ietsjes hoger ligt dan het gebruik van een ringetje. Het is alleen heel belangrijk voor deze rig dat de hair precies begint waar je haakbocht eindigt, dit zorgt ervoor dat ie heel snel vlees pakt. En een ringetje houdt de hair niet op die plek. Ik zelf kon op niks beters komen dan het gebruik van siliconentube, als iemand dit wel weet, zijn suggesties heel erg welkom.

En hoe lang ik deze rig maak hangt er vanaf hoe ik vis. Als ik met een pva-zakje vis hou ik het vrij kort, ongeveer 12 a 13 cm. Pva-zakje beschermt dan mijn haakpunt en doordat ik mijn lood in het zakje zet voordat ik werp, kan het geheel zelfs op modderige bodemsoorten gebruikt worden met een korte rig. Als ik zonder pva-zakje vis iets langer, ongeveer 18 cm. Op wateren waarbij er vaak gevist wordt met een korte onderlijn, ga ik naar extreem lang (30/35 cm), maar dat is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. Maar des te korter mijn rig, des te beter ik me erbij voel. Kort, tot een zekere mate.

Als je deze rig test op je handpalm, zal je zien dat deze rig iedere keer weer vlees pakt. Zelfs als je het op een rechte stuk doet, je hoeft de rig maar paar milimeters te bewegen en je haaktpunt pakt al vlees. Weinig rigs kunnen dit. Als tip nog even: Het stugge gedeelte even boven wat stoom houden om dit zo recht en stijf mogelijk te krijgen.






Heb ik even een hele uitleg voor niks zitten tikken.
Ik kan hier verder niks aan toevoegen.
Doe het precies zoals op bovenstaande manier,werkt perfect
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

25-01-2008 00:34

Mourad , in één woord super . Bedankt voor je heldere en duidelijke uitleg . Als Piet geen zin meer heeft aan schrijven dan ben jij de aangewezen persoon om dat van hem over te nemen .
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

26-01-2008 01:37

Inderdaad superhelder uitgelegd, Mourad! Als je er nog een close-up foto van de haak bij zet is het helemaal duidelijk!

Is inderdaad een supersnel hakende rig.

Ik gebruik deze rig meestal wel met een ringetje, ipv siliconen, maar het is inderdaad nog even een uitdaging om iets te vinden dat zowel de hair op de juiste plaats fixeert, alsook het blowouteffect optimaliseert.

Zijn 2 zaken die elkaar een beetje tegenwerken, helaas....

Wie weet de ideale oplossing? Ringetje vs silicone?

Of moeten we het zoeken in een andere richting? Semi fixed hair met blowout montage met shot on the hook of zo?
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gesloten