fluoro lood


Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

09-05-2010 22:30

Sorry voor de verwarring heren. Mijn reactie borrelde op naar aanleiding van de onverschillige houding van Ron T. ten aanzien van de giftigheid van lood. Ik doelde niet op safetyclips, maar op drop-off montages. Dus systemen waarbij elke aanbeet resulteert in het lossen van je lood. Volledig off-topic, excuses daarvoor.
On-topic: het lijkt me dat een goede slag- en watervaste laklaag of poedercoating het lood alleen maar minder schadelijk maakt. Zoals Ron C. eigenlijk ook al zei. Dus als je dat voor mekaar hebt, kun je met een zuiver geweten eens een fluorloodje proberen. Zal vast wel ergens z'n plaats hebben, maar ik zal het niet snel toepassen. Hoewel, als snoekvisser heb ik natuurlijk te maken met een echte zichtjager...
Ron C., gesloten tijd hè... Maar gelukkig mag ik mezelf ook graag karpervisser noemen, dus ik vermaak me toch wel langs de waterkant.
Ik weet het ook allemaal niet...
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-05-2010 17:53

Nou vooruit ik geef je het voordeel van de twijfel :wink:
Gebruikersavatar
marcel knetsch
Berichten: 83
Lid geworden op: 28-04-2005 17:38
Locatie: katwijk zh

11-05-2010 14:54

Eerst worden er boeken en tijdschriften volgeschreven om alles zo onzichtbaar mogelijk te maken en nu komen ze weer met super opvallend lood, om meer te vangen. Ik blijf persoonlijk wel bij het eerste, beter gevoel bij.
Steeds weer wat nieuws verzinnen voor de commercie.

Gr Marcel.
Groeten Marcel.
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

11-05-2010 15:31

daar heb je een punt
maar je moet ook wel tijdens het vissen een goed gevoel hebben heb je dat niet dan word het niks
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

11-05-2010 17:53

Zou de ''stofkei'' noch leven? Ze pakken echt een hoop op,waarom ze dat doen geen idee..Na een inspectie van de bewaarzak ben ik weleens scherven van een bierflesje tegen gekomen,misschien had ie jeuk of dorst?
Kwabaal bevissen ze ook met een breekstaaf nieuwschierigheid misschien?
MVG
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
Kelvin Groenendijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 24-01-2010 19:58
Locatie: Twente

12-05-2010 19:02

Dacht eerst ook aan een late 1 april grap, maar opzich als je even goed na denkt is het wel een idee om je vis naar je pop-upje te laten komen denk ik.

Gr KG,
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

04-06-2010 17:27

Frank Meyer schreef:Zou de ''stofkei'' noch leven? Ze pakken echt een hoop op,waarom ze dat doen geen idee..Na een inspectie van de bewaarzak ben ik weleens scherven van een bierflesje tegen gekomen,misschien had ie jeuk of dorst?
Kwabaal bevissen ze ook met een breekstaaf nieuwschierigheid misschien?
MVG

Was je zelf niet erg dronken 's nachts en heb je een flesje stuk laten vallen in de bewaarzak? ;). Lijkt mij dat glas in een karperlichaam behoorlijke schade moet aanrichten.. Maar ik wil je best geloven hoor! Wellicht was het glas al bot geworden van het op en neer wiegen in zand, dat schuurt vrij snel (relatief) glas glad.

Maar om op het breekstaafjes-verhaal terug te komen. In het begin van het topic werd er ook al over gesproken. In een van de eerste nummers (of althans, heel wat jaren geleden) stond in Dé Karperwereld een artikel van een Deen. Hij viste op erg moeilijk water met breekstaafjes (en naar ik meen ook met zaklampen die zijn stek verlichten, maar dat weet ik even niet meer.. het is echt al wat jaren terug). Hij ving er op die manier beduidend meer dan de rest... Nu maar hopen dat die breekstaafjes sterk zijn, want volgens mij gaat zelfs onkruid kapot van de troep die daar in zit!
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

06-06-2010 16:28

Ind Marthijn ik was straalbezopen!!!

Proost,op de stofkei!

ps;misschien moet je toch eens een keertje een bewaarzak gebruiken zie je met je eigen ogen wat voor scherpe dingen door dat lijffie gaan...
Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Niels Haaring
Berichten: 39
Lid geworden op: 21-03-2008 23:22
Locatie: Westland

08-06-2010 17:09

@ Martijn

Ik heb wel eens lui gezien die de inhoud van een breekstaaf opdronken.
Hoe denk je dat die urine er in het donker uitziet?? :lol:
Ze leven nu nog steeds!!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

08-06-2010 19:30

Mooi kan ik er eindelijk ook iets over vermelden, heb het fluorlood nu enkele weken achter elkaar goed kunnen testen op verschillende wateren uitgetest en dit is wat en hoe ik het ervaren heb.

stadswatertjes; werkt fluorlood zeker weten en ook nog erg goed, meer en betere resultaten dan anders.
kanalen; al lastig bevissen attractie fluorlood doet zijn werk, meer runs en aanbeten op het fluorlood.
een dressuur putje; vissen pakken het gecamoufleerd lood laten fluor links liggen.
ander dressuur water buiten de stad; meer aanbeten op het fluor lood.
Kw,Gw water; kleine karpers zijn geintresseerd in het fluorlood en vang ik veel kleinere karper, de grotere karper komt echter op het gecamoufleerde lood.

conclusie, fluor lood vangt in vele omstandigheden maar biedt niet altijd de uitkomst die je verwacht. met andere woorden lekker weer op naar gecamoufleerde boel vangt beter en groter.

( mijn mening )

mvg; jan
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

12-06-2010 23:03

als je nou met rood lood en rode pop-up zit te vissen. dan na een tijdje gaan ze al weg zodra ze iets roods zien lijkt me. dus dat lood verziekt het op den duur toch eigenlijk?