Hier  2 foto's:
 Hier  2 foto's:

Dus denken jullie dat dit gaat? Hoor het wel. Kas
 Hier  2 foto's:
 Hier  2 foto's:

En de rig is lang omdat er veel met korte onderlijnen word gevist. Op de vijver waar ik normaal vis, dacht ik "ik doe eens een lange rig van zo'n 30 cm zonder shrinktube klein haakje 10, en 1 10 mm boilies nou dat was een avontuur (:" Dus dacht misschien kan ik dat hier ook doen .   Maarja tips zijn altijd welkom ik zet er zo wel een foto op hoe hij eruit ziet met stop. oordeel dan nog eens als je wilt (: Kas
 En de rig is lang omdat er veel met korte onderlijnen word gevist. Op de vijver waar ik normaal vis, dacht ik "ik doe eens een lange rig van zo'n 30 cm zonder shrinktube klein haakje 10, en 1 10 mm boilies nou dat was een avontuur (:" Dus dacht misschien kan ik dat hier ook doen .   Maarja tips zijn altijd welkom ik zet er zo wel een foto op hoe hij eruit ziet met stop. oordeel dan nog eens als je wilt (: Kas

maar volgens mij vertelden hun dat ze het juist niet goed vinden dat die hair zoveel schuift en dat de hair naar de plek van de weerhaak kan schuiven waardoor de haak niet meer goed prikt. en hoe kun je vertrouwen hebben opgebouwd in iets terwijl je nog maar heel kort je eigen onderlijnen knoopt,  want je zegt dat je het altijd wat korter hebt.  nogmaals is geen kritiek en ook niet negatief bedoeld kas
  maar volgens mij vertelden hun dat ze het juist niet goed vinden dat die hair zoveel schuift en dat de hair naar de plek van de weerhaak kan schuiven waardoor de haak niet meer goed prikt. en hoe kun je vertrouwen hebben opgebouwd in iets terwijl je nog maar heel kort je eigen onderlijnen knoopt,  want je zegt dat je het altijd wat korter hebt.  nogmaals is geen kritiek en ook niet negatief bedoeld kas   

) heel vaak weg met de muil dicht en het aas naar achteren. Haakje mag al zijn werk doen voordat het aas ergens klem komt te zitten. Puur speculatief aangezien ik niet in het beestje zijn bek kan kijken maar goed, voor mij werkt het prima..
 ) heel vaak weg met de muil dicht en het aas naar achteren. Haakje mag al zijn werk doen voordat het aas ergens klem komt te zitten. Puur speculatief aangezien ik niet in het beestje zijn bek kan kijken maar goed, voor mij werkt het prima.. Kas Feenema schreef:Heb de hair altijd wat korter, heb daar meer vertrouwen in
 Geeft niks, maar je vist met twee hengels neem ik aan. Kun je best wat aanmorrelen:
 Geeft niks, maar je vist met twee hengels neem ik aan. Kun je best wat aanmorrelen:Kas Feenema schreef:Dus vandaar ik probeer een losse hair zo heeft het aas meer vrijheid
Kas Feenema schreef:of is die informatie overbodig om je rig te knopen
 Kas
  Kas ik heb het gevoel dat bij een te korte hair het aas de haak belemmert te draaien omdat het in de weg zit. en bij een lange hair niet. bovendien denk ik dat een karper het aas toch wel diep genoeg naar binnen zuigt. integendeel tot brasem. ik denk dat brasem het aas een stuk minder ver naar binnen zuigt. sinsdien ik met een langere hair vis vang ik minder brasem
 ik heb het gevoel dat bij een te korte hair het aas de haak belemmert te draaien omdat het in de weg zit. en bij een lange hair niet. bovendien denk ik dat een karper het aas toch wel diep genoeg naar binnen zuigt. integendeel tot brasem. ik denk dat brasem het aas een stuk minder ver naar binnen zuigt. sinsdien ik met een langere hair vis vang ik minder brasem