pop up rig


Danny de Wit
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-10-2009 17:22

26-12-2009 22:39

Je rig ziet er netjes uit, ik zou alleen de KD-methode eens toepassen, dat de hair eerder van je steel uitkomt zodat de punt wat naar onder gaat hangen met dus een zwaardere haakpunt. Wat je ook kunt doen is een stukje silicone of een ringetje bij de haakbocht monteren zodat weer de haakpunt wat zwaarder word. Ik persoonlijk maak mijn pop-up rig vrij kort, maar dat is omdat ik op een water vis waar de vissen een aantal keer op de kant is geweest.

Waar ik afgelopen jaar veel vis mee heb gevangen is met de D-rig en combinatie met partikels en nep natuurlijk van enterprice.

Veel succes.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

31-12-2009 22:49

Je krijg van iedereen heel veel bruikbare tips maar op wat voor soort water vis je eigenlijk?Kan het niet zo zijn dat de hele populatie er al een paar keer op een popup er uit is gekomen??Ik vis eigenlijk met een popup op de zelfde wijze zoals jij laat zien in je foto hier op het kanaal en heb er wel succes mee.Heb alleen wel een stukje krimpkous op mijn haak steel maar het systeem is nagenoeg hetzelfde.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

04-01-2010 17:25

op het kanaal bij ons :roll:
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

05-01-2010 21:32

Lange hair voor pop-up lijkt het.

Pop-up kan je beter strakker tegen de haak aan vissen. Indraaien blijft alsnog goed gaan omdat de haak al "gezet" staat.
Als je de hair korter maakt, let wel op dat de hair lang genoeg is zodat de bol niet gaat wrikken tijdens de dril.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

06-01-2010 17:51

tnx voor de tip
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

14-01-2010 18:16

zou het aan het jaargetij liggen dat er bijv. in de winter nooit op popup gevangen wordt ?

vanaf wanneer gebruiken jullie een popup ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

14-01-2010 18:27

Jef,

Ik weet niet hoe je aan de wijsheid komt dat je met n popup nooit karper vangt in de winter?

Ikzelf zet popup in als ik zeker weet als deze wél op mn stek ligt maar niet aast, een aasje wat net boven de bodem hangt wilt dan nog wel voor kromme hengels zorgen,kunst is dan om te varieren in hoogte hoe je em vist. Ook bij modderbodem icm met chod-rig wilt het goed werken, zeker als deze sigle wordt gevist. Ikzelf heb altijd goede ervaring in de winter en popups, wellicht omdat(zeker de Solars) vooraf een lange tijd gesoakt zijn en ze single vist.

Ik vis een popup met een reversed combirig. Haakt als een tiet,zeker als je de rig op een goede manier maakt weer karper deze eens gehaakt niet meer kwijt te spelen.

Suc6! :wink:
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

15-01-2010 17:49

ik heb dat nergens ''vandaan'' .
ik denk dat ik het eens ga proberen met de chod rig ..

die werkt tog dat het onderlijntje tussen 2 balletjes/stoppertjes kan glijden op je tube ?
tot hoever kan ik het laatste ballestje/stoppertje plaatsen ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl