Ashima-887 probleem


mark van de laar
Berichten: 242
Lid geworden op: 03-05-2005 10:15
Locatie: almere

08-06-2006 12:30

in dat geval zijn het inderdaad vals hakers...
kan me voorstellen dat dat een probleem is. ik heb er nog geen last van gehad op de manier zoals ik hem vis.
ik denk wel dat jij recordhouder ben wat dat betreft :wink:
foto van de close up volgt zo snel mogelijk.
met vriendelijke groet, mark van de laar
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

08-06-2006 13:25

Stefan zou het niet aan de lengte van je onderlijn kunnen liggen,
als je ze allemaal buiten de bek haakt zou je je onderlijn wat kunnen verlengen.
En een lange hair op een kort onderlijntje zou ook voor problemen kunnen zorgen, ik zou een zeer kort onderlijntje popup of uitgebalanceerd met een korte hair vissen.
Maar ik zou eerst je onderlijn verlengen en laat effe weten hoe het gegaan is.

grt arno
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

09-06-2006 17:46

Arno, ik viste hem eerst een gedeelte stiff, zo´n 15 cm met 4 cm soepel en 2,5 tot 3 cm tussen boilie (20 mm) en haak. Na een tweetal vissen vals gehaakt heb ik hem helemaal soepel gemaakt, en zo´n 20 tot 25 cm lang. Nog steeds heb ik dit probleem. Ik heb nu 2 rigs geknoopt, 1 met een line aligner en zonder line aligner of krimpkous. Ik hoop dat ik hier het probleem mee kan oplossen... En het gebeurd ook niet op 1 water, dat het aan de manier van azen kan liggen. Ik heb het gehad op een zandputje en op een kanaal...

Stefan
mark van de laar
Berichten: 242
Lid geworden op: 03-05-2005 10:15
Locatie: almere

28-06-2006 08:27

hoe gaat het met de vangsten????
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

28-06-2006 09:45

Stefan, ligt het niet aan de manier van voeren?

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

28-06-2006 18:47

Daniel,

Ik voer niet voor en op dat stuk wordt vrijwel niet op karper gevist. Ligt hier dus niet aan. zou je trouwens uit kunnen leggen hoe de manier van voeren de inhaking kan beinvloeden?

Vangsten vallen een beetje tegen. Heb nog steeds veel lossers, met line aligner, zonder, stiff, soepel, lang kort, kleine haak, grote haak. Helemaal geen verbetering gezien. En dat terwijl ik zeer rustig dril...

Geen idee waar het aan kan liggen...
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

28-06-2006 19:44

Yo stefan... wat ik bedoel met manier van voeren is dat kanaalvissen vaak als een stelletje debielen over je voer heen rousen. Ligt er een kilo op een hoop, dan heb je dikke kans dat de vis niet eens z'n kop op tilt om naar het volgende deeltje te zwemmen. We hebben zo al vaker vissen aan de zijkant (wel binnenkant) gehaakt met een rig die op ander water altijd slam in de onderlip gehaakt zit. Met verspreid voeren heb je grotere kans dat de vis zich eerst opricht om naar een ander deeltje te zwemmen, waardoor de kans op haken in de onderlip weer vergroot wordt...
Persoonlijk vis ik op kanalen meestal met onderlijnen van een centimeter of 30 tot zelfs 50. Het gaat zo lomp hard dat ik liever wat langer dan extreem kort zit te vissen.
Jammer dat je zo veel lossers krijgt.... maar ik las dat je vaak met korte onderlijnen vist? Misschien eens op de lange tour? Ik sta deze zomer trouwens 3 a 4 dagen in de week bij Rix, dus je kan me daar ook aanspreken als je een keer in de buurt bent.

Greetz,

Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
mark van de laar
Berichten: 242
Lid geworden op: 03-05-2005 10:15
Locatie: almere

29-06-2006 10:15

daar zegt daniel wat.... ik kan me nog een situatie herinneren op een ondiep polderwater. waar ik strak tegen de overkant viste. de bodem was redelijk stevig en ik viste met een onderlijn van ongeveer 20cm zoals ik op de meeste wateren deed in die buurt. het grappige is.... en nu komt het..
90 % van mijn runs eindigde in een losser. sommige vrijwel meteen na het aanslaan en andere terwijl hij er al een tijdje aanzat. ik vis met 2 1/4 ponds hengels en dril heel rustg. toen ben ik mijn onderlijn gaan verlengen en toen kwam er af en toe een vissie op de kant. pas toen ik mijn onderlijnen verlengd had tot ongeveer 60 cm kwamen alle vissen op de kant. (ik heb er vaker over nagedacht maar kan er geen logische verklaring voor geven)
is het proberen waard!!

en anders zou ik gewoon eens een andere haak gaan gebruiken..

met vriendelijke groet, mark van de laar