pb hit run


Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

01-11-2011 22:24

leen snoek schreef:Het tikje kan ik niet geven omdat de insert er al volledig inzit. Heb al contact gehad met de leverancier. Ze gaan terug en ik krijg nieuwe (als ze het zelf ook niet goed vinden zo ; maar anders is dat de laatste bestelling daar, maar ik ga er vanuit dat het goed komt :- ).


Net een mail gehad dat de winkel het ook zo zag. Ze gaven aan dat ze hun voorraad gecontroleerd hadden en dat ze allemaal dat probleem bleken te hebben.
Bedrag wordt keurig teruggestort.
Ik denk dat PB hier niet vrolijk van wordt ;-).

Dusse...als er winkels zijn die meelezen, check even je voorraad ;-)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

02-11-2011 06:07

Lekker eigen systemen weer gebruiken is ook een oplossing.
Hoor meer gezeik dan goedheid over deze systemen.

Zal er ook daarom nooit aan beginnen aan die ongein.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

03-11-2011 19:01

Je houdt het niet voor mogelijk, want dat is toch getest,en getest en getest en toen was het nog niet perfect dus nog meer testen bijna een jaar lang en dat door de bekenste testvissers.
ik houdt het wel op mijn selfmade.

CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

03-11-2011 19:07

Cor Nannings schreef:Je houdt het niet voor mogelijk, want dat is toch getest,en getest en getest en toen was het nog niet perfect dus nog meer testen bijna een jaar lang en dat door de bekenste testvissers.
ik houdt het wel op mijn selfmade.

CN


Dat het getest is wil niet zeggen dat er geen sprake van een productiefout kan zijn.
Jan Vitam
Berichten: 167
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Scheveningen

05-11-2011 10:32

Dat het door jou voorgestelde systeem Klaas (nog) beter is voor de karper kan en wil ik niet ontkennen, maar is 't niet belastend voor het milieu want daar hebben wij, als karpervissers, toch ook enige verantwoordelijkheid voor ?>?.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

27-11-2011 21:59

Afgelopen tijd (prettig!)contact gehad met PB en inmiddels is er naar aanleiding daarvan een bericht op de PB-website verschenen.

Ze vonden het ook jammer dat er verkopers zijn die zeggen dat het zo los hoort te zitten. Wat dat betreft zitten we ook op één lijn.

http://www.pbproducts.nl/

"Nu de Hit & Run X-Safe Leadclip en Inline Loodsystemen alweer enkele maanden verkocht worden stroomt de mailbox over van de lovende en positieve reacties (dank jullie wel, altijd goed om te horen!) Vele duizenden loodjes hebben inmiddels hun weg naar de waterkant gevonden en nog meer karpers zijn inmiddels gevangen aan beide loodsystemen. De effectiviteit is gigantisch en het systeem rekent af met het probleem van het kopschudden. Voordelen zoals de dubbele beetregistratie, de echt visveilige eigenschappen en de multifunctionaliteit worden geroemd door vele gerenommeerde vissers. De gleuf op de bovenkant van het lood maakt het mogelijk om snel te wisselen van loodgewicht, of om het lood te verwijderen tijdens transport van de hengels. Dat maakt dit Hit & Run systeem nog eens extra veelzijdig.

In sommige gevallen kan de aanwezigheid van deze gleuf echter voor een klein probleem zorgen. Het komt namelijk voor dat de speciale insert net even te ruim in het lood zit. In dat geval kan het lood tijdens de dril van de insert afschieten en in het water belanden. Het systeem verliest dan z’n visveilige eigenschappen. Dit probleem kan echter op eenvoudige wijze worden voorkomen/opgelost door de volgende stappen te doorlopen:

Allereerst dient het tailrubber VOLLEDIG over het uitstekende deel van de insert te worden geschoven. Daardoor kan het lood niet meer over de insert schuiven. Het tailrubber moet er namelijk grotendeels voor zorgen dat de insert in het lood blijft zitten. Let op: de bijgeleverde tailrubbers zijn speciaal ontwikkeld voor het Hit & Run Inline Loodsysteem. Deze hebben een smallere binnendiameter dan de tailrubbers voor de X-Safe Loodclip!

Mocht de insert dan nog steeds teveel ruimte hebben, dan is het raadzaam om een paar voorzichtige tikken op de dikke kant van het lood te geven (bijvoorbeeld door deze dikke kant tegen een stretcherframe aan te tikken, zie hoofdvisual). Daardoor zal de gleuf een klein beetje dicht worden geknepen waardoor het lood beter rond de insert sluit. Let op, dit tikken dient voorzichtig te gebeuren en altijd terwijl de insert al in het lood geschoven is. Grof geweld kan er namelijk voor zorgen dat je de insert niet meer uit het lood kunt krijgen.

Met deze maatregelen is het bijna onmogelijk om het lood te verliezen tijdens een dril. Mochten er toch nog vragen zijn dan staan onze consultants natuurlijk voor u klaar. Ze zijn bereikbaar via de verschillende social media websites en natuurlijk ons emailadres: info@pb-products.nl"
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-11-2011 11:21

In het verleden had je meer systemen waarbij het lood gemakkelijk te verwijderen was van je lijn via een gleuf in het lood. Maakte we het mee dat de insert er niet goed inklemde voor ons gevoel. Dan kneep ik met een punttangetje aan bovenkant de gleuf voorzichtig een klein beetje naar elkaar toe.

Tot nog toe bevalt het systeem van PB mij prima vanwege de extra voordelen die het oplevert boven de oudere systemen. Te weten visveiligheid en het loskomen van het haak bij het kopschudden. Dat dit bonus vissen op de kant brengt staat voor mij vast.

Lood als zachtste metaal is gemakkelijk te bewerken. Dat bij dit proces minuscule onderlinge verschillen optreden is helaas mede door de gleuf in het lood niet te voorkomen. Het juist monteren tot een geheel voorkomt zeker het verliezen en daar mee een stuk ergernis.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-11-2011 11:47

Jan Vitam schreef:Dat het door jou voorgestelde systeem Klaas (nog) beter is voor de karper kan en wil ik niet ontkennen, maar is 't niet belastend voor het milieu want daar hebben wij, als karpervissers, toch ook enige verantwoordelijkheid voor ?>?.


Word een beetje moe over dat gezeik,er worden ergere dingen in het water gedumpt waarbij alles in 1 keer naar de klote gaat,dan af en toe een stukje gecoat lood van 3 cm breed en lang.

Ik voel Greenpeace om de hoek komen een keertje.....
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-11-2011 16:16

Hallo Jan, ik stel niks voor. Ik geef alleen mijn mening over een bestaand product.


MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Jan Vitam
Berichten: 167
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Scheveningen

29-11-2011 20:30

Triest Leen om zo'n opmerking te (moeten) lezen en bijzonder jammer !.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

29-11-2011 22:25

Jaja, maar zijn onderschrift mag er wezen he!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

30-11-2011 06:56

Jan,

Ik moet van jou ook dingen lezen die niet waar zijn. Ik gebruik geen systemen waarbij ik bewust het lood kwijt raak.

Mocht mijn lood vast zitten, is het bevestigingspunt van mijn lood zwakker dan mijn hoofdlijn, zodat deze clip/bevestiging eerder breekt dan mijn hoofdlijn. Zie komende De Karper (denk ik)

Moest ik kiezen tussen een karper met een lijn vast achter/tussen stenen oid en een loodje, gooi ik er voor de zekerheid 2 loodjes extra in, dat dan wel
It's okay 2 pay
dave staal

30-11-2011 09:44

Jan Vitam schreef:Triest Leen om zo'n opmerking te (moeten) lezen en bijzonder jammer !.


Eerst de weerhaken nu de loodjes. :-?

Vriendelijke Groeten Dave.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

30-11-2011 16:54

leen goudappel schreef:[quote="Jan Vitam" Dat het door jou voorgestelde systeem Klaas (nog) beter is voor de karper kan en wil ik niet ontkennen, maar is 't niet belastend voor het milieu want daar hebben wij, als karpervissers, toch ook enige verantwoordelijkheid voor ?>?.

Word een beetje moe over dat gezeik,er worden ergere dingen in het water gedumpt waarbij alles in 1 keer naar de klote gaat,dan af en toe een stukje gecoat lood van 3 cm breed en lang.

Ik voel Greenpeace om de hoek komen een keertje.....


Ik word een beetje moe van al die mensen die menen dat het wel normaal en ok is om een loodje te dumpen. Zeker met systemen die ontworpen zijn om lood te dumpen, die walgelijke Engelse trend komt ook steeds meer deze kant op. Nee het is niet ok om maar bergen lood in het milieu te dumpen. Natuurlijk, incidenteel een loodje kan gebeuren, maar het gaat bij sommigen inmiddels om tientallen kilo's per jaar. Niemand weet wat de gevolgen op lange termijn gaat zijn en iedereen stopt maar zijn kop in het zand. En maar roepen dat we zo begaan zijn met toekomstige generaties!
Overigens niet specifiek naar jou Leen, meer in het algemeen iets wat meer en meer de kop opsteekt en wat naar mijn mening nog wel eens bijzonder kwalijk kan blijken te zijn. Het breekt niet af hè, als iedereen maar een loodje gaat droppen bij elke vis dan ken ik wateren genoeg waar over 10 jaar letterlijk tonnen lood op de bodem liggen. En die coatings helpen misschien een jaar of wat, maar allemaal weten we dat die naar verloop van tijd wel kapot gaan.

Edit: om nog niet helemaal off topic te gaan: ik vind dus dat inline spul er best mooi uit zien, maar ik zie ook één gemiste kans. De zwaarste loden die ik heb kunnen vinden waren 135 gram, door die dubbele werking komt er meer druk op het lood te staan bij een beet dan met een running systeem. Met andere woorden wat je in de praktijk krijgt is een combinatie van lijn die door het lood getrokken wordt en lood wat verschoven wordt. Simpele logica zou zeggen dat zwaarder lood beter blijft liggen, nou had ik met 135 gram al last van zakkers, dus lichter dan pakweg 112gram zou ik nooit willen gaan, dan gaat je mooie katrolsysteem gewoon niet werken bij een run maar gaat een vis gewoon het lood optillen. Dus wat ik echt een gemiste kans vind is dat dat spul er niet in zwaardere gewichten is. We hebben hier in Nederland genoeg situaties waar met minder dan pakweg 150 gram aankomen gewoon bij voorbaat kansloos is door stroming en/of zuiging. Ik zou graag die gewichten tot minimaal 240 gram maar liever nog like 350 zien gaan.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

13-12-2011 12:09

Daaf Wolters schreef:Wat je in de praktijk krijgt is een combinatie van lijn die door het lood getrokken wordt en lood wat verschoven wordt. Simpele logica zou zeggen dat zwaarder lood beter blijft liggen, nou had ik met 135 gram al last van zakkers, dus lichter dan pakweg 112gram zou ik nooit willen gaan, dan gaat je mooie katrolsysteem gewoon niet werken bij een run maar gaat een vis gewoon het lood optillen. Dus wat ik echt een gemiste kans vind is dat dat spul er niet in zwaardere gewichten is. We hebben hier in Nederland genoeg situaties waar met minder dan pakweg 150 gram aankomen gewoon bij voorbaat kansloos is door stroming en/of zuiging. Ik zou graag die gewichten tot minimaal 240 gram maar liever nog like 350 zien gaan.


Waar ik een beetje bang voor was, heb jij blijkbaar al getest. Ik vis graag met slappe lijnen en het is dus belangrijk dat ik geen zakkers krijg. Dit systeem is daarbij dus niet ideaal, tenzij je met heule zware loden gaat vissen. Zou kunnen natuurlijk, maar dan moet je op een beetje afstand bijna verplicht uitvaren. Zou het veel uitmaken om b.v. geen leader te gebruiken, maar alleen een fluorcarbon hoofdlijn van pak m beet 40/00?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

13-12-2011 12:54

Juist bij slappe lijnen werkt het wel doordat er geen druk op de hoodlijn word uitgoefend. Zaak is dan wel een soepele leader te gebruiken
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

13-12-2011 16:35

Met volledig slappe lijnen voorzie ik niet zo heel veel problemen, je gaat heus wel een oploper krijgen. Echter als de vis naar je toe komt ga je in plaats van een run (met een normaal schuivend systeem, zwaar genoeg lood en een niet te vaste slip) een hanger krijgen die op en neer gaat stuiteren. Wil je dit weer omtoveren naar een volbloed run, dan heb ik het idee dat je gewoon zwaarder lood nodig hebt dan die 135 gram. Ik gebruikte ze in combinatie met leaders van solar unleaded, die kant en klare dingen is ook mij wat te gortig qua prijzen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

13-12-2011 17:32

een op en neer gaande waker is voldoende om te weten dat je je meurbaal moet verlaten.