single hook bait


Plaats reactie
Steve Hermans
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: amsterdam

29-08-2003 12:45

wat is precies eensingle hookbait en eat is de bedoeling ervan
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

29-08-2003 12:54

Alleen je haakaas met eventueel nog een paar losse boilies er om heen,
de bedoeling daarvan is dat je aas door 'n vis (liefst karper) in de bek genomen wordt met de intentie het aas op te eten, maar voordat de vis hier de kans voor krijgt dient de visser de vis te haken (dmv 'n zogenaamde 'vishaak') en hem vervolgens binnen te drillen... :grin:
Maar m'n tweede alinea bevat hopelijk geen nieuwe stof voor je...?


Met vriendelijke groet,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

29-08-2003 12:56

Een single hookbait is een aas (hoeft niet perse een boilie te zijn!) die op zichzelf gevist wordt, dus zonder bij te voeren. Dit aasje moet vis vangen op basis van zijn unieke kleur/uitstraling en attractiviteit (of op gedresseerd water juist door zijn eenvoud en neutrale "geur") en niet door een grote hoeveelheid voer. single hookbaits schijnen zich vooral in de winter qua vangsten in positieve zin te onderscheiden van andere voermethoden.

een single hookbait is dus meer een afwijkende voermethode (1 aasje) dan een afwijkende aassoort. veelal worden echter felgekleurde pop-ups gebruikt.

groeten,
karperlimbo
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

29-08-2003 12:57

Een single hookbite is (een los liggend aasje) haha eigenlijk doodsimpel als je erover nadenkt. Je kunt hierbij eigenlijk meteen denken aan de dynamite productss Fracks warwicks fluro pop up boilies.

Deze fel gekleurde boilie met een sterke geur moet een karper stoppen en deze boilie doen inspecteren. In de regel zou een karper een voerstek met negatieve ervaringen kunnen vergelijken al zijn de meningen hierover verdeeld.

vroeger haha zo'n 6 jaar geleden toen ik met deze hobby begon viste ik niet anders want een zakje boilies was voor mij erg duur...enuh je denkt toch niet dat ik er 50 bij ga flikkeren zonde dacht ik. Maar het bleek dat wij gekgenoeg meer aanbeten kregen als de andere vissers op het putje waarom????????????/
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

29-08-2003 13:19

Hey Steve,
je kunt een single hookbait ook nog anders gebruiken. Dit doe je als volgt:
Je voert een week lang, elke dag op de stek die je wilt bevissen een tiental bolies, of ander aas waar je mee wilt vissen. Op die manier lok je de karpers naar je stek. Op de dag dat je gaat vissen moet al je voer zijn op gegeten door de karpers. Dit krijg je door bijvoorbeeld de laatste dag niet te voeren. De karpers zijn toch wel op je stek. Je gooit dan alleen je haakaas op de stek. Op die manier kun je voor verassingen te komen staan, zoals zeer snelle beten en echte fluiters.
Ik pas dit geregeld toe en krijg ook meeste een zeer snelle run...
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

29-08-2003 13:44

Bart,

10 boilies voorvoeren en daar de vis mee vast houden?

Steve,

Ik heb vorig jaar alleen maar single gevist en er hele goede resultaten op gehad. Gewoon de boilie die ik daar ook voerde en dus niet zo'n Frankie's Fluobal (hier heb ik nog nooit een vis op kunnen vangen). Gewoon de dag voordat je gaat vissen voeren en op de dag zelf gewoon ingooien. Vaak deed ik wel wat ongekookt boiliedeeg om de boilie kneden om een extra respons te krijgen en dit heeft me op het betreffende water zo goed als alle topvissen opgeleverd op een na dan (deze blijkt na enige nagang altijd op een voerstek (bijvoeren wanneer er gevist wordt) gevangen te worden. Liever nog 1 a 2 kg dan 10 boilies. Dus dit doen we dan ook maar dit jaar in de hoop die laatste ook nog te kunnen pakken.

mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

29-08-2003 16:33

Steve,

Wat een single hook bait is staat hierboven al beschreven, maar wat het enorme voordeel is van het vissen met een enkele haakboilie is dat de karper nieuwsgirig word en hierdoor jouw aas tot zich neemt!
Op deze manier zijn al vele vissen gevangen die al eentijdlang niet gevangen zijn! Het is een uiterst interessante manier van vissen en op het water waar ik vis heeft deze manier van vissen geen periode nodig van het introduceren van mijn boilie! Als de boilie goed ruikt... dan word de karper nieuwsgierig en zal hem vaak pakken!
Op wateren waar veel gevoerd word is het vissen met een single hook bait erg nuttig omdat de karper al snel door zal hebben dan een voerplek gelijk staat als gevaar!

MVG,

marijn
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

29-08-2003 16:42

Op 2003-08-29 13:44, schreef Bart van den Hurk:
Bart,

10 boilies voorvoeren en daar de vis mee vast houden?



Bart,
Zo bedoelde ik dat niet. Ipv 10 boilies bedoel ik natuurlijk tientallen boilies. Mijn excusses voor deze fout. Hopenlijk snapt nu iedreen het

MVG Bart
Steve Hermans
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: amsterdam

29-08-2003 17:48

bedankt allemaal
ga het overmorgen proberen
Gebruikersavatar
Sander van Capelle
Berichten: 35
Lid geworden op: 17-08-2003 02:00
Locatie: Brabant

02-09-2003 20:30

En Steve...resultaat gehad?
lorenzo berlijn
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-08-2003 02:00
Locatie: almere

02-09-2003 21:50

die heeft zulke goede resultaten gehad en zit weer te vissen:p
Plaats reactie