Chod rig


Plaats reactie
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

29-05-2013 16:05

Luitjes,

Wordt het gebruik van een chod rig positief of negatief beïnvloedt door het gebruik van top lood ? Kan een snowman c.q. single boilie ook worden gebruikt op een chod rig of is een chod rig alleen voor het gebruik van een pop-up boilie/mais

Een internationaal voetbal toernooi weerhoudt mij ervan om een chod rig te testen dus daarom deze vraag op het board. Graag hoor ik jullie mening/ervaring/ antwoord op bovenstaande vraag.

Mvg Hugo
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Jim Kane
Berichten: 118
Lid geworden op: 29-03-2013 22:21

29-05-2013 18:10

Een aantal topics hieronder staan een tiental pagina's vol met tips, tools en plussen en minnen.
Doe er je voordeel mee! :)

Groet
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

29-05-2013 18:17

In mijn ogen maakt het gebruik van toplood icm chod niet veel uit, kan me iig zo 1,2,3 niks bedenken.

Wb chod in combinatie met een grondbol of snowman, zou na wat aanpassingen wel kunnen maar dan heb je geen chod meer maar een helicopter systeem
Wannie Wedduh?!
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

30-05-2013 12:03

Conclusie is dat de chod rig enkel en alleen voor een pop-up is?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Thijs Schuurman
Berichten: 9
Lid geworden op: 09-12-2012 17:09
Locatie: Aalten

30-05-2013 14:39

Beste Hugo,

In de Korda dvd (volume 6) hebben ze ook gevist met een aangepaste chod rig met bodemaas eraan.
Ze hebben er vis mee gevangen, maar net als wat davy al aangeeft is het eigenlijk geen chod rig meer.

Als je de dvd hebt, staat de uitleg van deze aangepaste (chod)rig bij 03:19:00 uur!

Mvg. Thijs Schuurman.
Slack lines!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

31-05-2013 11:44

Hugo Lammers schreef:Luitjes,

Wordt het gebruik van een chod rig positief of negatief beïnvloedt door het gebruik van top lood ? Kan een snowman c.q. single boilie ook worden gebruikt op een chod rig of is een chod rig alleen voor het gebruik van een pop-up boilie/mais

Een internationaal voetbal toernooi weerhoudt mij ervan om een chod rig te testen dus daarom deze vraag op het board. Graag hoor ik jullie mening/ervaring/ antwoord op bovenstaande vraag.

Mvg Hugo


Oke oke we weten het jij voetbalt ..... en nu? Jij denkt dat wij allemaal geen werk / andere hobbies / gezinnen of wat weet ik hebben?

Je komt net terug uit Frankrijk alwaar je hebt gevist, daar was geen tijd om de chod te testen?

Terugkomend op jouw vragen, wat is jouw theorie?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

31-05-2013 12:02

Mijn theorie :

Bij een water waar de bodem niet hard is maar juist erg zacht of bedenkt met bladeren etc. is het gebruik van een chod-rig erg handig om je haakaas perfect bovenop de bodem te presenteren. Het lood zal zich waarschijnlijk 'ingraven' en ik heb het idee dat het haakaas bij het gebruik van een 'standaard rig' niet perfect wordt gepresenteerd. Daarom het gebruik van een chod rig.

Marc, nee inderdaad ik heb geen tijd gehad om de chod rig te testen / proberen. Maar even terug komend op je opmerking : ik stel niet dat mede carpboard gebruikers geen werk / hobbies etc etc hebben. Ik vraag simpel om jullie ervaring etc meer niet.

Conclusie : verwijder deze post maar ik ga er zelf mee aan de slag. Bedankt allen!

Thijs ik zal wel eens kijken naar die dvd.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

31-05-2013 16:48

Hugo,

Dat internationale voetbaltoernooi duurt de rest van jouw leven?
Hoe dan ook jij vond het belangrijk genoeg om te vermelden, ik geef alleen maar aan dat wij ook een leven hebben buiten het karpervissen. Wellicht zijn wij even druk dan jij?
In Frankrijk had jij gewoon kunnen testen hoor, je hebt toch verder niets te doen tijdens het vissen?

In jouw theorie geef jij geen antwoorden op de vragen die jij zelf stelde, maar ik ben de lastigste niet zal ik wel even doen.

Toplood heeft altijd een negatieve invloed op de beet registratie aangezien het toploodje eerst opgetild dient te worden OF er is op zijn minst meer weerstand doordat de lijn door het loodje gaat.

Een chod, althans de originele, is eigenlijk bedoeld om met een single popup te vissen. Door de chod zo vrij mogelijk te laten bewegen over de hoofdlijn voorkom je inderdaad dat je aas / onderlijn in de 'rommel' verdwijnt.

Kan het ook met ander (zinkend) aas? Uiteraard, maar persoonlijk zou ik dan de chod niet met stugge fluorcarbon maken, heeft niet zoveel nut. Maar zeg met een gecoate onderlijn die je dan vrij op de hoofdlijn zet. Zo kun je wel op een modderbodem vissen en weet je zeker dat iig je onderlijn en haakaas niet in de prut verdwijnt.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

03-06-2013 08:26

Marc,

Bedankt voor je reactie. Nou de tijd vloog zo voorbij tijdens de trip dus ja achteraf denk je van ohja dat had ik nog willen doen en dat enz enz ..
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Plaats reactie