Waarom een leader enzo...


Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-05-2013 09:56

Tja
En wat gebeurt er net een lichte waker als je mer slappe lijnen vist?. Die jruipt lanfzaam omhoog diir get verder afzinken en if een luchte trek in het water.
Ik geef je op een briefje dat dat ook aan de andere kant, bij het lood, gebeurt. Dan lucht je mooie soepele leader nig nuet moou in dat kuiltje of over die steen heen, zoals dat zo moou in een aquarium getoont word
Joost van Iersel
Berichten: 107
Lid geworden op: 28-02-2012 18:45

15-05-2013 10:20

Beste Eumir, Klaas en Martijn,

Jullie discussie over lage loodgewichten e.d. volg ik met interesse. Maar naar mijn idee brengt het beantwoording van mijn vraag niet echter dichterbij. Mag ik jullie nogmaals om hulp vragen bij beantwoording van mijn vraag. Lijkt me namelijk wel aardig als ik mijn maat van een mooi verhaal kan voozien tijdens onze volgende sessie :)

Groet,

Joost
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-05-2013 10:26

Stukje slijtvastheid bij een helicopter systeem of bijv het hit en run systeem van pb. Verder anti tangle. Besvherming van de vis is vergezocht. Je gebruikt ook geen tube of leader bij het pennen
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

15-05-2013 10:31

Joost,

Ik gebruik altijd een tube van ongeveer een meter. Waarom ik dit doe is eigenlijk lastig te beschrijven. Allereerst geeft het mij een goed gevoel want mijn tubes hebben mijn lijn al eens gered van lijnbreuk. Ik heb vorig jaar éénmaal gevist zonder tube en juist op dat moment schoot de vis in een moment van onoplettendheid richting een betonpijler met lijnbreuk tot gevolg. Echter ik heb al driemaal gehad dat mijn tube langs een betonpijler schuurde zonder lijnbreuk tot gevolg. Mijn conclusie was dat de tube ervoor zorgde dat ik geen lijnbreuk had.

Daarnaast is er nog de reden dat ik het idee heb dat ik mijn rig minder snel in de war gooi wanneer ik mijn tube gebruik.

Een laatste reden is dat ik tubes gebruik die de kleur van de bodem hebben. Waarom ? ik denk (weet het absoluut niet zeker) dat het de karpers minder afschrikt.

Ik hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord Joost ?

Ik denk dat het erg persoonlijk is of je een tube gebruikt en wat de reden daarvoor is. Is denk ik geen echte reden voor te geven?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-05-2013 13:18

proline Sven

lood is er zo uit trouwens
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-05-2013 13:20

Leader gebruik ik om de zeker te weten dat de boel op de bodem ligt en het liefst de contour volgend. De leader warrelt ook niet op als er een vis overheen zwemt.

Nylon kan in een bocht staan, dat wil ik niet.

Het staat ook wel geil zo n leader geval.
It's okay 2 pay