gecoat onderlijn materiaal combi loodclip en Quick change sw


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-09-2012 12:50

Ik strip altijd aan de lus kant ook een stuk, bij gebrek aan de swivel zoals jij post!
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-09-2012 13:49

klopt gebruik hem alleen voor de 'zekering' van de quicklink.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-09-2012 17:40

Ik zet altijd een quicklink op een gewone wartel, dat creëert een scharnierpunt direct achter de sleeve. Daarnaast geloof ik niet zo in die enorme anti tangle sleeves, ik gebruik meestal de korte variant van pb.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

08-09-2012 00:03

Ik maak mijn onderlijnen altijd eindigend met een lusje , deze gaat in de speedlinks van piet .
Zo kan ik altijd snel en gemakkelijk van onderlijn wisselen zonder lijn te knippen of door te hoeven bijten .
Deze "finish" ik dmv een anti tangle sleeve , maar dat doe ik meer om de onderlijn te borgen dan het anti tangle effect .

Vis wel alles zo visveilig als mogelijk ( leadclip en inline ) beide varianten blijft de vis na lijnbreuk enkel met onderlijntje zwemmen .

Ben het wel met bovenstaande eens dat de bewegingstuimte nog wel eens te wensen overlaat ..
Dit is op te lossen door na het anti tangle sleefje nog één cm te strippen .

Mvg jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-09-2012 11:23

@ Leon: je begrijpt me duidelijk niet, de quicklink + wartel levert gewoon een scharnierpunt op vergelijkbaar met een ringswivel.
Wat vind jij het voordeel van een lange anti tangle sleeve dan? Wat doet een van pakweg 4-5cm wat een van 2 cm niet doet? Je hebt het al over stijf gecoat materiaal, naar mijn mening heeft dat helemaal geen anti tangle sleeve nodig, met een goede worp vliegt dat spul zo ook al nooit in de knoop.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-09-2012 14:34

Ik begrijp je helemaal Leon en ik begrijp de gebruikers die een sleeve gebruiken met een quick change swivel (tonwartel met aan 1 kant zo'n haakje) in combi met een gecoate rig dan ook totaal niet.

Denk dat die foto ter verduidelijk wel handig is.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-09-2012 14:37

Het gaat hier dus niet over een quicklink, maar een quick change swivel!

Ik begrijp je helemaal Leon en ik begrijp de gebruikers die een sleeve gebruiken met een quick change swivel / tonwartel met aan 1 kant zo'n haakje in combi met een gecoate rig dan ook totaal niet.

Denk dat die foto ter verduidelijk wel handig is.

Ben het wel gedeeltelijk met Jeffrey eens.

Dit is op te lossen door na het anti tangle sleefje nog één cm te strippen.


Maar dan is een ringswivel toch een stuk flexibeler ben ik van mening.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie