esp raptor T6


Plaats reactie
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

01-08-2003 18:59

Iemand ervaringen met deze haak? Ik heb vanmiddag een zakje gekocht, maatje 6, maar vind de haak niet echt scherp. Ik twijfel dan ook nog om er mee te gaan vissen. Ik hoor het wel.

Groet Frank
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

02-08-2003 08:38

ge moet gewoon die g4 halen das een echte topper. die wat jij zegt heb ik niet veel mee gevist, maar die andere big-t das weer echt niks, want die scheuren nogal snel uit. En die g4 die zijn wel heeel scherp, maar aan t kanaal moet je ze wel snel vervangen omdat dat puntje snel krom gaat. mzzl william
Willem Barnas

02-08-2003 12:45

Niet mee gevist, wel commentaar?

Ik heb met beide ESP's G4 en T6 in vier maten) gevist en ze zijn ronduit fantastisch, vlijmscherp, duurzaam en sterk. De T6 #6 is mijn all-time favourite. Hij is verschrikkelijk sterk en biedt perfecte houvast. Mochten de haken niet te scherp zijn, da's dan je eigen fout. In de winkel moet je altijd controleren wat je koopt, je mag het zakje open maken hoor.

Frank, die haak is echt erg goed. Zowel op nylon als op gevlochten lijn. Knopen met een Palomar en voorzien van een Line Aligner, een centimetertje ruimte tussen aas en haak en je zit geramd.

Suc7!

Willem
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

02-08-2003 13:43

Die stiffrighaak van ESP, weet niet de exacte naam, is vlijmscherp! alleen het puntje is verdomd snel krom...... maar dat krijg je met zulke scherpe haken al snel. Alleen wil er soms ook wel iets meer dan alleen het puntje uitbuigen. Loste vorige week echt een verdomd zware vis door een uitgebogen haak!

Maar verder zijn het wel goeie haken, zal er zeker mee vissen

Groet
Kiron
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

02-08-2003 14:17

Die T6 maatje zes is ook mijn standaard haakje. Wel met een domhoff op de steel geknoopt en zonder LA maar wel met dat centimetertje ertussen (bij een enkele 20mm boillie). Wat mij betreft perfect. Ooit is ie me 1 keer, onder echt extreme omstandigheden, een beetje uitgebogen maar gelost hebben ze nog nooit.
De G4 gebruik ik meestal bij particles, en dan in maatje 8. Hierbij is een LA wel aan te raden.
Mvg, Rob.
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

02-08-2003 16:23

Ik gebruik vaak een raptor stiffrigger haak maat 7. En ik heb ooit eens andere haken gehad, die hier veel op leken, waarschijnlijk de T6 uitvoering. Hier heb ik geen enkele klacht over!

Ik heb een wel een zakje T6 haken (maat 7) met een voorgemonteerd D-ringetje (voor t penvissen met boilie). Deze hebben een iets kortere steel dan die stiff riggers. Dat zijn trouwens net drennan boiliehooks.... maar dan met een rechte punt.

Enne zijn je haken niet scherp?? Hou ze maar met de punt tegen je lip aan, en druk dan eens hard. Gaat de haakpunt niet of lastig erin, dan is ie inderdaad niet scherp.

Ik denk maar zo; "liever een iets minder scherpe doch stevige punt, dan een ultra-vlijmscherpe (dunne) punt die bij het minste of geringste krom gaat."

Ik zou ze gewoon gebruiken!!

Groet;

WouteR StegginK
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

02-08-2003 16:56

Oke bedankt voor de reacties, ik ga de haak zeker uitproberen. Nog even over de scherpte; ik vis normaal altijd met fox serie 2 haken, deze zijn echt scherper. Het probleem met deze haak is wel dat de punt heel vaak verbogen is na een dril, daarom wilde ik een keer een andere haak uitproberen.

Groet Frank
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

03-08-2003 09:41

dr heb ik ook altijd last van, bij die fox klauwhaakjes. Kun je na elke vis of nog sneller weer een andere onderlijn eraan knopen. Volgens mij is het zoals kiron zei, als je een heeel scherp puntje hebt van de haak dan staat die ook zo krom.
wie kan er trouwens eens uitleggen wat de voordelen zijn van een gezette klauwhaak ( raptor t6) ten opzichte van een niet gezette (bv fox 2) mzzl william
Willem Barnas

03-08-2003 12:39

William,

Een gezette haak heeft een iets betere houvast.

Ik heb inderdaad ook gesodemieter gehad met die Fox serie 2. Uitbuigers, kromme puntjes na de vangst van een brasem (!?!?!?) en oogjes die absoluut niet mooi afgewerkt zijn.
Nee, die T6 blijft favoriet.

Groet,

WB :wink:
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

03-08-2003 14:12

Gewoon bij elke inworp de haakpunt controleren, en voldoende onderlijntjes op voorraad hebben.
Vooral niet aarzelen om te vervangen en wanneer je dit voor lief neemt is de T6 een uitstekende haak.

vr gr Sjoerd
vdk boy
Berichten: 10
Lid geworden op: 09-11-2003 01:00
Locatie: enschede
Contacteer:

09-11-2003 22:50

ik kan nie meer zeggen dan PERFECT ik vis zelf veel met de g-4 voor mijn geen ander meer!!!!! perfect
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

10-11-2003 18:45

Ik heb er ook vaak mee gevist en ik vind het gewoon een fijne haak vind ik! Ik vind wel dat ze snel bot zijn en dat het puntje snel krom gaat. Nu vis ik vrij weinig met deze haak ik heb nu gamakatsu haken die me goed bevallen moet ik zeggen heb er geen 1 op verspeeld dit seizoen en dat is wel eens anders geweest (DRENNAN bolliehook :sad: :sad: ) maar dat zal wel persoonlijk zijn.

Maar de Esp haken zijn echt goed ho'r!!! :wink:

groetjes Kevin
Plaats reactie