Inline systeem


Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-05-2012 18:48

Jan,

Het is 'mijn' bevinding t.o.v. het Hit 'n Run met de harde insert. Voor mijzelf vind ik dat bepalend, ik hoop alleen dat mensen het niet klakkeloos kopiëren maar 'mijn' bevindingen ook afwegen en misschien eens uittesten.

Zeker omdat ik graag met de 80ponds leader vis van Solar gaat dit absoluut niet werken. Met de 40pond Freefall (of iets in die omgeving) vond ik het ook niet je-van-het.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Jan Vitam
Berichten: 167
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Scheveningen

22-05-2012 19:21

Wederom met je eens Sven, zo heb ik ook dit alternatieve inline systeem een aantal weken uitgeprobeerd. Ik ben, en blijf, wel van mening dat alle ideeen hoe gek, dwaas en vreemd zo ook in eerste instantie mogen lijken enig respect verdienen, en niet ogenschijnlijk rúcksichtslos moeten worden weggehoond of weggeschreven. Met overtuigende argumenten en/of constructieve suggesties komen is m.i. veel beter.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-05-2012 20:48

Jan,

Er wordt simpel veel te veel aangerommeld. Dat men hier zichzelf ook nog op de borst slaat blijft me verbazen. Weet wat er voor komt kijken om een goed systeem te ontwikkelen dat is echt geen kattenpis. Andere de krenten uit de pap halen waarbij men de negatieve effecten gemakshalve vergeet is voor mij niet acceptabel.

Vind je het normaal dat men aan de ene kant respect verdient maar aan de andere kant niet in wil zien dat dit veelal ten koste gaat van vis is een erg vreemde kronkel. Sluit je ogen en slaap zacht.

Groet,
Peter
Jan Vitam
Berichten: 167
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Scheveningen

22-05-2012 23:09

pj otte schreef:Vind je het normaal dat men aan de ene kant respect verdient maar aan de andere kant niet in wil zien dat dit veelal ten koste gaat van vis is een erg vreemde kronkel. Sluit je ogen en slaap zacht.


Dat is ook de taak van dit forum hr. Otte dus ook van u als frequent deelnemer, elk idee verdient een zekere aandacht en respect, als u van mening bent dat een bepaald idee niet correct is en bv. ten koste gaat c.q. kan gaan van de vis kom dan met constructieve op- , aanmerkingen en suggesties en niet met dit soort van kretologien.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

23-05-2012 06:15

:)
Jan Vitam schreef: als u van mening bent dat een bepaald idee niet correct is en bv. ten koste gaat c.q. kan gaan van de vis kom dan met constructieve op- , aanmerkingen en suggesties en niet met dit soort van kretologien.


Volgens mij is in de posts voorafgaand alles wel opgenoemd, inserts :-? niet geschikt voor het hit & run systeem (met uitzondering van de freedomclip), word eindelijk een mooi produkt op de markt gebracht qua vis veiligheid, klakkeloos aan het kopieren slaan ze (ff een paar woordjes gekopieerd :oops: ), dat voor een paar centen! Die ze willen besparen of niet willen uitgeven voor het origineel?

mvg.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-05-2012 07:20

Jan,

Zullen we maar een harinkje gaan happen in de haven van Scheveningen. :lol: Die hebben geen last van de ellende die we als karpervisser door onkunde, eigenwijsheid en krenterigheid veroorzaken. Heb al genoeg lezingen over dit onderwerp en op KWO aandacht besteed aan dit onderwerp. De oplossing is simpel koop een goed systeem van firma's die op dit punt een naam op te houden hebben.

Groet,
Peter
Jan Vitam
Berichten: 167
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Scheveningen

23-05-2012 09:32

Na Vlaggetjesdag ( 9 juni ) bent u welkom hr. Otte, kunnen we evt. ook van de gelegenheid gebruik maken over verschillende systemen onze ervaringen uit te wisselen !. :-?
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

23-05-2012 11:18

Er zullen best redelijk tot goede alternatieven worden gemaakt in de garages maar van alle versies zijn er wel één of meerdere zaken die net niet helemaal perfect zijn. Zoals eerder aangegeven is het niet voor niets dat fabrikanten maanden of jaren bezig zijn met de ontwikkeling van een dergelijk product. Ik heb de home-made versies dan ook maar afgezworen. Als het om de veiligheid van de vis gaat moeten we niet beknibbelen. Het hit & run systeem van PB bevalt me uitermate en is goed te bevissen met de bijbehorende leaders, de Nash leaders of de freefall. Dan maar wat meer uitgeven, dat doen we ook aan alle hardware, waarom dan niet voor wat lood en leaders.
sebastiaan van bart
Berichten: 16
Lid geworden op: 09-05-2012 23:20

31-05-2012 21:33

hoi nou ik wil het wel uit proberen maar volgens mij werkt het product van pb beter als je gewoon werkt met het vast lood systeem heb je volgens mij ook een betere beet registratie denk ik.

grt sebastiaan
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-05-2012 21:46

Jan,

Dank voor je aanbod moet het helaas effe uitstellen, vang nu al wel haring die nog vol met kuit zit maar dan boven de poolcirkel.

Groet,
Peter