Wide gape / Kurv Shank


Plaats reactie
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

29-12-2011 23:18

Kan iemand mij eens goed uitleggen wat het en wanneer het verschil tussen een Wide Gape haak en een Kurv shank haak to zijn recht komen?

Wat is het verschil bij de inhaking en wat zijn de voor en nadelen van beide en bij welke rig krijgt er 1 de voorkeur?

Ik vis nu een tijdje met de Kurvshank. Gewoon omdat het volgens mij werkt.

:)
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

30-12-2011 07:17

WG haken vis ik nooit, de bek is te breed. OK soms maar dan kleinere maten en dan alleen als vissen een werkelijk zachte bek hebben en dus veel vlees in de bek hebben. Harde bek is weinig vlees is geen gevulde haak is dus grotere kans op uitbuigen. Maar liever gebruik ik dan een klauwhaakje.

Sinds minstens 20 jaar tracht ik het draai- cq kantelmoment van de haak te beïnvloeden. Eerst onbewust en later steeds bewuster.

eerste poging was haak recht of klauwhaak. Gevolgd door ws haken. en bent hooks. De curve shank is de zoveelste variant hierop.

!e poging was btw de knoop naar voren trekken
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-01-2012 20:26

Andy Blom schreef:Kan iemand mij eens goed uitleggen wat het en wanneer het verschil tussen een Wide Gape haak en een Kurv shank haak to zijn recht komen?

Wat is het verschil bij de inhaking en wat zijn de voor en nadelen van beide en bij welke rig krijgt er 1 de voorkeur?

Ik vis nu een tijdje met de Kurvshank. Gewoon omdat het volgens mij werkt.

:)


En nu jou bevinding? Want ''volgensmij'' is ook echt duidelijk jah

Ik gebruik de haak blanco op de onderlijn,geen krimpkous bij nodig en al die ongein! Doet zijn werk even goed als een haak met rechte steel met een krimpie om de bocht te krijgen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

04-01-2012 11:40

Misschien heb ik ze niet echt een kans gegeven, maar na 2 of 3 vissen niet mooi gehaakt te hebben, heb ik deze haken niet weer gebruikt en ben weer terug bij de superhooks (superhook, super strong, c887). Voel ik me toch het meest vertrouwd bij.
Plaats reactie